Toon posts:

Kan windows niet installeren op Sata2 HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sataII HD waarop ik windows opnieuw moet installeren, maar nadat ik boot van de windows cd zegt hij dat hij geen HD vind. En dat terwijl hij wel gewoon van de HD kan booten... :?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Heb je de drivers voor de SATA controller geinstalleerd bij de install (F6 in het begin van de windows setup)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-ET- schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:05:
Heb je de drivers voor de SATA controller geinstalleerd bij de install (F6 in het begin van de windows setup)
^^ wat hij zegt

vaak zit er geen diskette bij met drivers maar staan de ATA controller drivers op de cd van het moederbord/controller.
even via een andere pc op de cd zoeken, iets van een tooltje van makedisk.exe oid

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik geprobeerd met "een" diskette, denk alleen dat het hiet de goede is..

Verwijderd

op de site van de firma van jouw moederbord kun je wel sata drivers vinden. deze plaats je op een diskette, en wanneer er bij windows installatie gevraagd wordt om extra scsi drivers te installeren (F6) druk je ff op F6 dan vraagt de windows installatie vanzelf om de A: schijf

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem, ik heb geen cd / diskette van het moederbord...En op de site van asrock kan ik het ook niet vinden.

Verwijderd

wat is je type?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier wel iets gevonden: http://www.asrock.com/sup...asp?Model=K8Upgrade-VM800 Maar als ik die bestanden op diskette zet pakt hij het niet..

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, het probleem was een diskette station dat niet helemaal goed werkte... |:(

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 12:44

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb een tijdje geleden ook een vergelijkbaar probleem gehad en heb toen een andere Windows installatie cd gepakt (van Dell). Hiermee wilde ie wel installeren.
Misschien iets om te proberen :S

[edit]
te laat :P

[ Voor 5% gewijzigd door MetalRush op 27-09-2006 12:34 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt voor alle reacties.. _/-\o_
Pagina: 1