Waar thermische tape of koelpasta-lijm te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Zit met het volgende:

Heb een mobo waarvan de chipcet/northbridge actieve cooler vervangen moet worden.
Nu heb ik een passive koeling, maar daarvoor heb ik gaten nodig in het mobo, en die zijn er niet. |:(
Bestaat er thermische tape of dergelijke om de passive koeling te bevestigen?

En zo ja, waar?

Alvast bedankt! :>

Oplossing Zalman thermal adhesive

[ Voor 18% gewijzigd door kvdd op 27-09-2006 14:32 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
probeer eens bij webshops ;)

de huis tuin en keuken computershop heeft ze idd meestal niet...ik kan me nog herinneren dattik ooit wat sinks het vast gezet met een prittstift... gaf me iig een koelere southbridge én 20mhz extra geheugensnelheid op mijn geforce4 ^_^

Dus als je echt in de problemen zit...
koel pasta <> thermischetape/warmte geleidende lijm ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Rey Nemaattori op 27-09-2006 11:45 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Er bestaat naast "Thermal Paste" of zo ook "Thermal Adhesive". Product erop smeren, blokje aandrukken. Goed laten verhitten (stressen) en het din zit muurvast geplakt. "Hoe vast?" vraag je je af? Wel, toen ik het blokje achteraf weer wilde verwijderen, had ik het blokje, inclusief de chip en een stuk van het moederbord in m'n ene hand en de rest van het mobo in de andere hand...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:27
Over het algemeen doe ik op elke hoek van de chip een drupje secondelijm en smeer ik in het midden van de chip de koelpasta uit, zolang het maar niet met elkaar gaat mixen, want dan is je lijm waardeloos geworden.
De lijm die mij het beste bevalt is "KS-Vielzweck-kleber", dat hebben ze hier in de buurt bij een autoshop te koop als oplossing om je spiegel weer vast te krijgen aan je raam bijvoorbeeld. Mijn ervaring met deze lijm is dat het meteen goed vastzit, goed bestand is tegen warmte, en als je het gebruikt, krijg je het ook niet weer los. Ik heb hier al diverse geplakte dingen weer los zien gaan, echter was dat nooit op de plakrand, maar brak het plastic ergens anders gewoon nog eens af.

Het is ook maar net wat voor soort chips je het op gebruikt. Ik kan me voorstellen dat je een chip zonder bescherming, zoals een AMD Athlon XP oid, niet op deze manier wilt gaan vastzetten. Bij chips waarbij het gehele oppervlak gekoeld moet worden, is bovenstaande methode niet toepasbaar, aangezien de lijm over het algemeen geen warmte doorlaat.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Yoeri schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:38:
Er bestaat naast "Thermal Paste" of zo ook "Thermal Adhesive". Product erop smeren, blokje aandrukken. Goed laten verhitten (stressen) en het din zit muurvast geplakt. "Hoe vast?" vraag je je af? Wel, toen ik het blokje achteraf weer wilde verwijderen, had ik het blokje, inclusief de chip en een stuk van het moederbord in m'n ene hand en de rest van het mobo in de andere hand...
Geweld en hardware gaan ook meestal niet samen ^_^
Tis wel een goeie indicatie though, maar ik vraag me af of dat niet overkill is...zo vast hoeft een heat sink toch niet te zitten? (tenzij je je cpu zo wilt vast zetten)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Nouja, iets met onervaren... teveel ahdesive en teveel kracht of zo O-)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zalman thermal adhesive krijg je wel weer los, maar je moet draaien, niet trekken.

[ Voor 40% gewijzigd door |sWORDs| op 27-09-2006 11:52 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
sWORDs schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:51:
Zalman thermal adhesive krijg je wel weer los, maar je moet draaien, niet trekken.
Allemaal bedankt, maar de laatste post was het antwoord! _/-\o_
Pagina: 1