[JAVA/Javascript] Communiceren met applet vanuit JS

Pagina: 1
Acties:

• ReverendBizarre
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik heb een Java applet geschreven die het mogelijk maakt om applicaties op te starten op de client computer. Ik heb alleen een probleem dat het nodig is om vanuit Javascript dynamisch informatie door te geven aan deze applet en daarbij gaan een aantal dingen mis.

Het probleem begint al bij het feit dat het aanroepen van methodes op deze applet op de volgende manier:
JavaScript:
1
document.FTPLauncher.setFTPURL(url);

...vaak resulteert in een "document.FTPLauncher.setFTPURL is not a function" error. Ik vermoedde dat het misschien te maken heeft met het feit dat de applet misschien nog niet geinitialiseerd is en ging toen opzoek naar een manier om dit te controleren. De Java documentatie en verschillende sites die ik met Google heb gevonden vertellen mij dat om te controleren of een applet geinitialiseerd is je de isActive() methode aan moet roepen die vervolgens true zou moeten returnen nadat de applet's initialize functie is uitgevoerd. Echter krijg ik bij die functie precies dezelfde "is not a function" error.

Verder werkt de applet gewoon wel dus deze errors zijn gewoon incidenteel (maar wel makkelijk te reproduceren omdat ze vaak voorkomen). Heeft iemand enig idee wat dit mogelijk veroorzaakt?