Toon posts:

PC als docking system voor notebook (USB)

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eejz mensen,

ik ben nieuwe hier en ik zal mezelf dus even voorstellen.
Ik ben Arjan, ik ben 17 jaar en ik kom uit roosendaal.
Ik heb een alienware laptop besteld en ben op zoek naar een docking system met video via usb.
Er staan der genoeg op internet, maar ik vraag me af of het mogelijk is om mijn pc via speciale software ofzow als docking station kan gebruiken. Dus zodra ik mijnn notebook inplug via USB in mijn pc, dat ik alles wat aangesloten zit op mijn pc kan gebruiken op m'n laptop ( dus muis, toetsenbord, printer, internet, etc.).
zou iemand mij op deze vraag antwoord kunnen geven? en eventueel ook kunnen helpen?
iig harstikke bedankt en de groeten uit em. Roosendaal!

Arjan

Verwijderd

kan wel, maar dan moet je je laptop remote gaan overnemen. en flitsende videobeelden kan je dan ook vergeten :P

is een KVM-switch of een normaal dockingstation niet een veel beter idee?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuk idee, maar een docking station is even iets anders als een PC ;)

Ik ga er een beetje vanuit dat je voor een goedkope oplossing wilt gaan. Als je je toetsenbord, muis en scherm van je PC via USB wilt gebruiken, zou ik zelf eens op zoek gaan naar een zgn KVM switch :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
haha ok ;) bedankt voor de reactie's. ik weet dat een pc iets anders is dan een docking station :P maar vroeg het me gewoon af.

Over die kvm switch. Wat doen die dingen dan precies?

Verwijderd

hetzelfde als een (basis) dockingstation: tis gewoon een kastje om je vga, usb (en bij oudere versies) ps/2 signaal te splitten, zodat je met 1 tobo/muis/monitor 2 computers kan aansturen.

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
of je kan ook synergy gebruiken.

http://synergy2.sourceforge.net/

it's as simple as something the nobody knows....

Verwijderd

Topicstarter
ok dan :P dan zalk zodra ik thuis ben even verder kijken :P
iig allemaal bedankt! kben jullie heel dankbaar
Greetz Arjan

Verwijderd

Topicstarter
btw boogywoogy, dat programma van jouw werkt met de toetsenbord en muis ;) maar niet met video :P
maar iig bedankt.

Ik zal dus maar gewoon een docking station kopen of een kvm switch

greetz Arie
Pagina: 1