Toon posts:

Site als server down is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een online spel op http://www.theschoolcriminals.com. Maar, nu is mijn hosting zo af en toe down. Aangezien ik nog een klein jaarte deze hosting heb, ben ik op zoek naar een manier, om de gebruikers te laten weten dat de server down is. Dus eigenlijk een soort bestandje, wat al aanwezig is op de computer van de klant van een vorig bezoek, om deze te laten zien, zodat de gebruiker niet 30sec moet wachten, en dan zien dat de site niet gevonden kan worden, maar dat ze dus een soort errorpagina krijgen met: our server is temporary offline. Is er een manier om zoiets te doen?

bedankt alvast, SAplayer

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 16:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op eenvoudige manier? afaik niet :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Dit zal je zelf niet kunnen doen met een simpel bestandje

Dit zal bijv door hoster gedaan moeten worden in DNS server bijvoorbeeld
Als de server dan niet bereikbaar is, zal hij naar een andere server verwijzen oid

Zelf kan dit voor zover ik weet niet, als host offline is, kan ie niet een bestandje aanroepen en doorswitchen

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Helaas. Het beste wat je hier aan kunt doen is een goede hostingpartij zoeken :) Als de server down is, is hij down en kun je dus niets aan de client doorgeven.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Een alternatief:
Wanneer de url ingetypt wordt in een browser kun je deze natuurlijk ook naar een andere hoster leiden die dan controlleert of de hoster waar de volledige site in de lucht is.

Moet je natuurlijk wel zorgen dat die ook niet te vaak uit de lucht ligt ;)

Verwijderd

Dat je een host gevonden hebt die Criminals al toe laat is al heel wat.
Veel host willen er niet aan. Schijnt geloof ik nogal belastend te zijn voor de servers ofzo.
Pagina: 1