Toon posts:

Wifi cofiguratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Zyxel prestige 660 router, met modem en wlan. Ik gebruik de DHCP server van de SBS 2003. De modem werkt perfect. Maar niet als ik via wifi probeer aan te melden in het netwerk, ik krijg geen netwerkadres. Met de vorige router/moden/wlan werkte dit wel.

Zie ik iets over het hoofd? Meestal biedt google een goede uitkomst, maar vandaag helaas niet ;(

Alvast super bedankt voor het antwoord.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat is je opstelling? Wat zijn je instellingen? Iets meer informatie a.u.b :z

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Je hebt wel iets als DHCP forwarding aangezet op de router?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die 660 gaat ervan uit dat ie zelf de DHCP server is (voor wat betreft het wlan gedeelte).
Je zou kunnen kijken if ie ook dhcp relay doet voor je SBS dhcp server, maar of dat erin zit weet ik niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Staat de Zyxel misschien in router mode en foreward deze de dhcp request niet? Advies: sniffen om te kijken of de dhcp request uberhaubt verder dan de Zyxel komt. Een router stopt namelijk broadcasts als dhcp requests tenzij je expliciet opgeeft dat het deze moet forewarden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bor:
de zyxel hoeft niet naar buiten te forwarden, enkel het wireless deel moet de SBS dhcp server gebruiken (vanaf de LAN zijde).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
De 660 serie ondersteunt dhcp relay idd.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik weet dat ie dat van buiten naar binnen doet, maar ook voor een DHCP server aan de lan zijde?

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hartelijk bedankt voor de reactie. Ik kon inderdaad de DHCP relay instellen. Weer wat geleerd vandaag. :*)

Verwijderd

Topicstarter
Goh, nu heb ik de modem overgezet in de pauze. Maar het probleem blijft. Ik heb in de server de DHCP relay agent ingeschakeld. In de zyxel router heb ik de DHCP optie relay in gesteld, met daarbij het IP adres van de server.

Maar windows blijft de foutmelding geven van "netwerkadres verkrijgen". :?

Ik zal wel iets verschikkelijk fout doen...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Pagina: 1