Toon posts:

IIS server acher een IIS server

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb een vraag over IIS servers, ik ben op een groot project bezig waar ik mijn beschikking heb over een Server met Windows 2003 Server met IIS.

Deze server heeft twee netwerk kaarten de ene kaart zit op IP Range 130.161.128.x en de andere op IP range 192.168.55.x.
Daarnaast zit in de range 192.168.55.x een aantal PC's wederom met IIS geinstalleerd. Op deze machines staat een aplicatie te draaien die vereist dat de IIS server local staat!

Nu is het dus de bedoeling dat met een pagina die vanaf internet opgevraagd wordt van de Server (deze geeft een pagina waarmee je naar die andere lokaties kan navigeren)
Door te klikken met de muis op de link wil ik dat er automatisch gerouterd word naar die machine in die andere IP range.

De bedoeling is dat alle communicatie tussen de verschillende webservers en de webserver op de server verloopt via poort 80.

Is dit uberhaupt mogelijk, zo ja hoe moet ik dit doen??

Groeten,

Martin

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:04
Je zou toch via ASP een script kunnen schrijven wat uitleest in welke IP-range een machine zit en op basis daarvan router je naar de correcte IIS-server.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is dit niet te doen met een loadbalancer? :?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Ik meen dat je in IIS (voor zover ik het nog weet, sorry Apache fan ;) ) een soort van virtual host aan kon maken die op een ander IP staat. Dus die voeg je toe aan je "hoofd" IIS en dan zou je dus met de pagina die je op je "hoofd" IIS heb staan de pagina's via de kind of vhosts kunnen ophalen.

Het kan zijn dat ik helemaal mis ben hoor maar ik meen toch echt dat dat kon...

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Leut schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:17:
Je zou toch via ASP een script kunnen schrijven wat uitleest in welke IP-range een machine zit en op basis daarvan router je naar de correcte IIS-server.
Klinkt reuze interessant maar kan je dit ook doen als er ergens van het internet de server benaderd word, op het moment dat de gebruiker bijvoorbeeld de IIS Server van lokale machine 192.168.55.103 wilt bekijken?? Kan je me misschien ook uitleggen hoe dit moet?

Verwijderd

Hmm weet er zelf niet uberveel vanaf (apache alleen wat)

Valt er nix te doen met vhosts en eventueel een DNS server?
Met Vhosts zou je normaal toch al wat moeten kunnen doen

• timonb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04-2025
Het probleem is vrij divers. Je wilt aan de ene kant poort 80 op het netwerk 130.161.128.x laten verwijzen naar de hoofd IIS en je wil tevens via poort 80 via een router (waarschijnlijk ook het netwerk 130.161.128.x) naar de IIS servers op je LAN hebben.

Dit is in beginsel niet mogelijk, want ik neem aan dat je slechts 1 ipadres hebt op het netwerk 130.161.128.x.

Wat mogelijkheden zijn:

Als je een link aanmaakt op een pagina op de hoofd IIS server zal deze verwijzen naar een lokaal ipadres dus uit de range 192.168.*.*. Dat wil je niet. Maar je kunt wel informatie ophalen vanaf de hoofd IIS server, maar dat vereist inderdaad een ASP of PHP script die server side informatie op haalt.

Virtual Hosts werken jammer genoeg niet, want deze verwijzen je naar een lokaal IP adres en dat gaat over internet niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
timonb schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:02:
Het probleem is vrij divers. Je wilt aan de ene kant poort 80 op het netwerk 130.161.128.x laten verwijzen naar de hoofd IIS en je wil tevens via poort 80 via een router (waarschijnlijk ook het netwerk 130.161.128.x) naar de IIS servers op je LAN hebben.

Dit is in beginsel niet mogelijk, want ik neem aan dat je slechts 1 ipadres hebt op het netwerk 130.161.128.x.

Wat mogelijkheden zijn:

Als je een link aanmaakt op een pagina op de hoofd IIS server zal deze verwijzen naar een lokaal ipadres dus uit de range 192.168.*.*. Dat wil je niet. Maar je kunt wel informatie ophalen vanaf de hoofd IIS server, maar dat vereist inderdaad een ASP of PHP script die server side informatie op haalt.

Virtual Hosts werken jammer genoeg niet, want deze verwijzen je naar een lokaal IP adres en dat gaat over internet niet werken.
Inderdaad ik heb 1 ip adres op het 130.161.128.x netwerk (Dit is ook de kant die direct aan het internet hangt..)
Als ik je verhaal goed begrijp moet ik eigenlijk de hoofd IIS de html pagina's op laten vragen uit het onderliggende LAN en dan vervolgens doorgeven aan de internet gebruiker?
Hoe zou ik dit kunnen verwezelijken met een ASP script?

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die mij aan zo'n asp script kan helpen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Of dat met een ASP script kan, dat durf ik niet te zeggen. Wat je zoekt is een soort proxy waarmee je dus de server de achterliggende pagina laat opvragen.
Apache heeft iets dergelijks (mod_proxy meen ik).

Maar goed, waarom doe je dit in hemelsnaam met een IIS server. Een veel mooiere oplossing is natuurlijk het publiceren van websites in een Microsoft ISA server. Dan maak je voor elke website een publishing rule die alleen maar luistert naar de correct hostheader.
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:57:
Is er echt niemand die mij aan zo'n asp script kan helpen?
Misschien, maar aan scriptrequests doen we hier niet. Bovendien doen we niet aan topic schoppen binnen 24 uur ;)
RammY schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:48:
Ik meen dat je in IIS (voor zover ik het nog weet, sorry Apache fan ;) ) een soort van virtual host aan kon maken die op een ander IP staat. Dus die voeg je toe aan je "hoofd" IIS en dan zou je dus met de pagina die je op je "hoofd" IIS heb staan de pagina's via de kind of vhosts kunnen ophalen.

Het kan zijn dat ik helemaal mis ben hoor maar ik meen toch echt dat dat kon...
Apache kent ook VirtualHosts.
Overigens gebruik je deze als je meerdere websites op 1 IP adres wilt laten luisteren.
Hoe jij bovenstaadn verhaal wilt toepassen op de situatie van de Topicstarter is mij niet geheel duidelijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 27-09-2006 13:47 ]

Verwijderd

je kan simpelweg een nieuwe website aanmaken en deze redirecten naar de andere machine, waar de werkelijke website op staat. 3 dingen zijn hierbij echter van belang (er vanuitgaande dat je slechts 1 extern ip nummer tot je beschikking hebt).

- iis op de 2de server gebruikt http port ongelijk aan 80.
- de 2de machine moet te direct benaderen zijn vanaf je router (forwarding rule op de port niet gelijk aan 80). oftewel je router moet kunnen routeren naar het achterliggende netwerk.
- op de eerste server zorgen dat de hostheaders kloppen (van beide sites).

Een gebruiker connect dus wel gewoon naar port 80, maar onderwater wordt die doorgelinkt naar een ander portnummer en dus via de forwarding rule naar een andere machine.

op zich is dit een redelijk pruts oplossing. een reverse proxy gebruiken is een betere oplossing. Hierboven werd dat al aangegeven. bijv. apache en isa kunnen dit. IIS helaas niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 14:36 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat is inderdaad wel een hele mooie knutsel oplossing, maar technisch mogelijk ;)

• RammY

RammY

Dát!

Equator schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:46:
...

[...]

Apache kent ook VirtualHosts.
Overigens gebruik je deze als je meerdere websites op 1 IP adres wilt laten luisteren.
Hoe jij bovenstaadn verhaal wilt toepassen op de situatie van de Topicstarter is mij niet geheel duidelijk :)
Dat weet ik :P gebruik ze zelf ook ;)
Dat geintje is meen ik ook mogelijk in IIS.
Meerdere "Sites" aanmaken...
dan moet je dat gewoon kunnen koppelen.

EDIT: Toch maar ff IIS op mn XP bak geinstalld dan :P

Afbeeldingslocatie: http://got.djrammy.com/IIS.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door RammY op 27-09-2006 23:43 ]

Verwijderd

dan ben je er echt nog niet hoor. lees mijn reply eens... in principe dezelfde beginstap (alleen nieuwe site omdat dat mooier is dan een vdir), maar ook de andere voorwaarden zijn gemeld.

• RammY

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:15:
dan ben je er echt nog niet hoor. lees mijn reply eens... in principe dezelfde beginstap (alleen nieuwe site omdat dat mooier is dan een vdir), maar ook de andere voorwaarden zijn gemeld.
Daarom ben ik dus ook geen IIS Goeroe :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49

_Arthur

blub

Je moet eens zoeken naar een ISAPI rewrite filter.

Zoiets dus: http://www.isapirewrite.com/

Deze kan o.a.:
"Proxy content of one site into directory on another site. "

Wij gebruiken dit soort dingen om bv Tomcat/BEA Weblogics instanties 'achter' IIS te hangen.

[ Voor 21% gewijzigd door _Arthur op 29-09-2006 19:07 ]

Pagina: 1