Toon posts:

3com 4200 & 3812 met glas verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een 3com 4200 switch. Ik heb hier een losse glasvezel interface ingeplugd en deze wordt herkend door de switch. Via deze glasvezel unit staat hij in verbinding met een 3com 3812 switch. Met dezelfde glas interface.

De bekabeling is goed (gemeten) maar ik krijg geen link tussen de 2 switches?? Google en 3com.nl konden mij niks vertellen m.b.t. het niet supporten van elkaar.

De 3com glas interfaces die ik gebruikt hebt zijn :

Media Type : 1000 base-lx GBIX (3com 3csfp92) in de 4200 Switch
Media Type : 1000 base-lx sfp (finisar corp. FTRJ319P1BTL-3C) in de 3812 Switch

Enig idee wat ik over het hoofd zie of verkeerd doe?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-03 17:06
1000BaseLX.. dat is voor grote afstanden. Daar zit n minimumlengte aan wbt kabel voor zover ik weet. Heb je inderdaad n erg lange- of dempingskabel aan?

[ Voor 6% gewijzigd door FatalError op 27-09-2006 10:19 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
D'r zit hier niet zo gek lange kabel tussen. Rond de 150meter slechts...

Type kabel weet ik zo niet. Het bedrijf wat het heeft aangelegd liet het me zo weten.

Verwijderd

Topicstarter
Moet er trouwens altijd licht te zien zijn aan het uiteinde van de kabel als ik een glasvezel kabel in 1 kant van de switch steek?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-03 13:01
Misschien raar, maar indien beide switchen manageable zijn: Zijn je interfaces niet standaard "shutdown"?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 08:13

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Tip 1: Nooit in een glasvezelkabel kijken. Het licht van de LX, XD en ZX GBICs zie je niet.
van een SX wel dat is rood. en met SX GBICS kun je dat testen met een velletje papier.
rood puntje zie je dan.

Volgens mij gebruik je inderdaad een te zware GBIC
je hebt SX GBICs nodig. En je kabel is volgens mij een oranje?
wel de goede kabel een zgn. Multi mode.
Als je kabel geel is dan heb je een single mode en daar werkt je SX GBIC weer niet (of bij toevallige uitzondering; de kern is vele male dunner van een single mode) mee en zul je een berg dempers moeten plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost,

Stomme fout van de gene die het "glas patch panel" heeft aangesloten. Poort 1 op panel liep naar het andere patch panel naar poort 2.

Gezien ik zender en ontvanger omdraai (wat dus eigenlijk weer recht zat) kreeg ik geen link.

Oplossing : kabels omgedraaid en het werkte.
Pagina: 1