Toon posts:

net send command & het verschil tussen domain/werkgroep

Pagina: 1
Acties:
  • 1.781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mischien een beetje domme vraag, maar ik wou mn klasgenoten een beetje kutten op school met het net send command. ik typte bij domain de werkgroep naam in, en een boodschap. Aangezien ik er later pas achter kwam dat SP2 geinstaleerd was, ging dit dus niet werken.

Nu is mijn eigenlijke vraag, als het wel zou werken, had ik dan bij domain wel de werkgroep naam moeten invullen ? Of is een domain en een werkgroep iets totaal anders ?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 10:53

Gé Brander

MS SQL Server

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de mogelijkheid van net send via een policy is uitgeschakeld.
Verder kan je via 'net send -?' informatie vinden. En anders via Google?
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:25:
net send staat zowiezo uit want op elke pc hier staat sp2, hij gaf trouwens wel aan dat het bericht verzonden was.
Kansloze actie dus om het te proberen nietwaar?
En hoe zit dat nou precies met die werkgroep/domain ding.
En anders via Google? (Oftewel, heb je zelf al gezocht?)

[ Voor 65% gewijzigd door Gé Brander op 27-09-2006 09:28 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
net send staat zowiezo uit want op elke pc hier staat sp2, hij gaf trouwens wel aan dat het bericht verzonden was. En hoe zit dat nou precies met die werkgroep/domain ding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht via google, maar ik kom er niet uit. Is er nou wel een verschil tussen die 2 ? Of is het gewoon alletwee hetzelfde ?

Verwijderd

of net send werkt met een workgroup naam, geen idee.
het verschil tussen een domain en workgroup daar staat het internet vol mee... beter zoeken :)

domain = centrale administratie/management (usernames, comps, policies etc)
workgroup = logische naam op, die computers bij elkaar groepeert als deze tenminste op hetzelfde subnet staan. geen functionele waarde (oftewel je kan er helemaal niets mee, behalve dat het leuk staat in je network neighbourhood).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 14:44 ]

Verwijderd

Het is zoals iis5_rulez zegt.

Leuk is trouwens wel met net send om een bommetje te bouwen:

Onderstaande ff in een batch-file zetten:

afbreken van dit bommetje moet je zelf maar uitzoeken hoe dat gaat :P
Pagina: 1