Kaartlezer inbouwen in Dell Dimension 8250

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik wil graag een kaartlezer inbouwen in een Dell Dimension 8250.
Aangezien Dell 'apart' is, zit er geen usb-aansluiting op het moederbord, aangezien je daar de kaartlezer op aan moet sluiten heb ik dus nu een probleempje.
Is het mogelijk om op een andere manier de kaartlezer aan te sluiten ?
Ik weet dat het mogelijk is om een externe te gebruiken, maar dat wil ik in dit geval dus niet, mits mogelijk uiteraard...
Alvast bedankt voor een reactie !

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 25-02 10:40

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dwid schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:20:
Ik wil graag een kaartlezer inbouwen in een Dell Dimension 8250.
Aangezien Dell 'apart' is, zit er geen usb-aansluiting op het moederbord, aangezien je daar de kaartlezer op aan moet sluiten heb ik dus nu een probleempje.
Is het mogelijk om op een andere manier de kaartlezer aan te sluiten ?
Ik weet dat het mogelijk is om een externe te gebruiken, maar dat wil ik in dit geval dus niet, mits mogelijk uiteraard...
Alvast bedankt voor een reactie !
Als er geen USB aansluiting intern zit moet je met een kabeltje via een backplate naar buiten...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Een Dell Dimension 8250 heeft 8 USB 2.0 aansluitingen dus er is plaats genoeg om een cardreader aan te sluiten.

Je zal de aansluiten moeten doorlaten lopen naar de achterkant van je pc en dan in een van de usb poorten doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Aan dat idee heb ik ook zitten denken, alleen moet ik dan een snoertje hebben, van normale usb naar zo'n 'voedingstekkertje'.
Weten jullie toevallig of die in omloop zijn ??

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dwid schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:52:
Bedankt voor jullie reacties.
Aan dat idee heb ik ook zitten denken, alleen moet ik dan een snoertje hebben, van normale usb naar zo'n 'voedingstekkertje'.
Weten jullie toevallig of die in omloop zijn ??
Je zit op GoT...(tweakers all around ;) ) ..zelf maken is dus een optie..toch :P

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:01:
[...]
Je zit op GoT...(tweakers all around ;) ) ..zelf maken is dus een optie..toch :P
>:) lol...dat zeker, maar het is niet voor mezelf en er is enige haast mee....dus
maar als er niets anders op zit...

• Jazzper
  • Laatst online: 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

die 8x usb van die dell zelf, zitten daar geen bij die op het mobo aangesloten zijn met een stekkertje? Bv zo'n backplate ding met usb. Dan kun je die op het mobo lostrekken en hem daar in drukken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Jazzper schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:14:
die 8x usb van die dell zelf, zitten daar geen bij die op het mobo aangesloten zijn met een stekkertje? Bv zo'n backplate ding met usb. Dan kun je die op het mobo lostrekken en hem daar in drukken.
Nee, de achteraansluitingen zitten "hard" op het moederbord, de vooraansluitingen zitten op een apart printje die via een flatcable op een brede stekker op het moederboard zit.
Je zou dus de pin layout moeten zien te vinden van die aansluiting....maar dat wordt lastig denk ik.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
Je hebt ook gewoon usb pci kaartjes en dat er dan 3 buiten zitten en 1 usb in de kast zit dus voor een cardreader...
Ik heb er laats ook eentje moeten aanschaffen iets van 10 euro dus,,,,,

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor aansluiting er nu aan de kaartlezer zit.
gewoon USB (dan heeft zo'n insteek kaart geen nut omdat die interne aansluiting ook bijna altijd een gewone USB aansluiting is en je die dus ook achterlangs naar buiten aan een externe USB aansluiting kunt aansluiten...).
Als het een speciale moederbord aansluitng is (8 of 10 polig) dan moet je toch gaan tweaken denk ik.
Ik heb tenminste nog nooit verloop stekkertjes daarvan tekoop gezien.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Een beetje tweaker...
Als je nou een USB2Wifi in die kast aan de cardreader maakt. Dan maak je een server met Wifi. Die server (met RAID5) leest de cardreader uit en is een fileserver voor de eerste pc.
eh..
nvm het is nog vroeg ;)

edit:
ik neem aan gewoon 7 polige stekker (en 1 N/A). Zo'n blokje

[ Voor 12% gewijzigd door Jazzper op 27-09-2006 10:38 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Jazzper schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:37:
Een beetje tweaker...
Als je nou een USB2Wifi in die kast aan de cardreader maakt. Dan maak je een server met Wifi. Die server (met RAID5) leest de cardreader uit en is een fileserver voor de eerste pc.
eh..

nvm het is nog vroeg ;)

edit:
ik neem aan gewoon 7 polige stekker (en 1 N/A). Zo'n blokje
_/-\o_

Je brengt me op ideeen...

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Haha, dikke pret mannen, maar zo uitgebreid hoeft op dit moment ff niet...
De aansluiting op de cardreader is trouwens eenzelfde aansluiting als er normaal op het moederbord zit voor de usb, oftewel 4-polig, male.
Ik heb nu een kabeltje met daaraan 2 dezelfde connectoren, dus beide 4-pins female. (zwart dun blokje)
Dat van die insteekkaart lijkt me dan ook wel een goeie oplossing, dan heb je ook geen geouwehoer met kabels van buiten naar binnen, staat weer iets netter.
Ik zal het nog wel ff bekijken, maar ik ben in ieder geval een paar ideeën rijker.
Bedankt daarvoor !! :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

oh pas je wel op met aansluiten? USB verkeerd om op het moederbordprikken kan leuke effecten geven (doorfikken enzo). Met die blokjes is het vrij duidelijk maar zo'n single rijtje pinnen (4 of 5) kan je met gemak verkeerd om erop prikken en dan is het poef.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Jazzper schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:08:
oh pas je wel op met aansluiten? USB verkeerd om op het moederbordprikken kan leuke effecten geven (doorfikken enzo). Met die blokjes is het vrij duidelijk maar zo'n single rijtje pinnen (4 of 5) kan je met gemak verkeerd om erop prikken en dan is het poef.
Het probleem was juist dat ik het niet op het moederbord kon aansluiten, dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)
Maar bedankt voor de waarschuwing !

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Volgens mij zijn er twee opties:

Óf je koopt een inbouw-cardreader met daaraan vast een kabel die gewoon een USB stekkertje heeft. Zoals bovenaan gemeld, ga je aan de achterkant van de computer met dat kabeltje naar buiten, waar je 'm in de USB-poort steekt. Werkt prima, heb ik zelf ook op een oude PC.

Óf je koopt een mini cardreader 18 in 1 (Sitecom bijvoorbeeld): da's zo'n klein dingetje met een USB stekkertje die je rechtstreeks in de USB poort steekt. Hoef je het ook niet in te bouwen.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Jouw 2e optie valt af, zie mijn openingstopic.
Maar je zegt dat jij het ook hebt, dat kabeltje wat er tussen zit, is dat zelf gemaakt of kant-en-klaar ? Ik neem aan dat het ook een 'normale usb' naar 'dun zwart blokje' is ??

Trouwens jij combineert hier 2 dingen. Ik heb namelijk al 6x usb aan de achterkant, dus daarvoor hoef ik geen extra usb-kaart. Maar er werd hier gezegd dat er op zo'n usbkaart net zo'n aansluiting zat als op het moederbord, daarom die kaart...

Het is dus of een kabeltje maken of kopen en dan via de achterkant-usb naar binnen toe.
Of je houd het intern en koopt een extra pci-usb-kaart waar nog een extra aansluiting op zit (aan de binnenkant dus)
Dat zijn de opties tot nu toe....

[ Voor 52% gewijzigd door Dwid op 27-09-2006 14:48 ]

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Dat kabeltje zat bij mij gewoon bij het pakket dat ik kocht. Er zat ook een backplate met een uitsparing bij. Ik heb de cardreader in een 3,5 inch bracket ingebouwd, vervolgens de kabel aan de achterzijde door de uitsparing naar buiten geleid en achterin de computer in een USB poort gestoken. Klaar!
Pagina: 1