IPV ICQ Status MSN Status

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:56

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
Er zit hier zo'n leuke icq status in het forum, maar ik vraag me af of dit ook al mogelijk is voor MSN ?? Dat je kan zien of er iemand online is met MSN ?

Verwijderd

dat is mogelijk ja.

vraag me alleen niet hoe :P

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
Ja, ff serieus graag.

Verwijderd

Kan je vanaf i-net zien of iemand online is bij MSN???? Want als dat kan, moet 't best te doen zijn.

Want dan kan je 't net zoals dat icq bloemetje laten werken. (info van de server halen....)

Hopelijk snapt iemand wat ik bedoel, want echt duidelijk is 't niet..... :o

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
i-net.com ??? I-net.nl gaat over frontpage en koekjes bakken. Ik snap ff niet wat je bedoelt dus...

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op dinsdag 30 januari 2001 13:48 schreef GbM het volgende:
Kan je vanaf i-net zien of iemand online is bij MSN?
Neen volgens mij niet, althans niet zo als met ICQ, om de status van MSN op te vragen moet je volgens mij eerst 'buddy' zijn.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

hehe.... ik bedoelde dus internet.....

misschien kan je wat vinden op www.msn.com

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op dinsdag 30 januari 2001 13:51 schreef Lost-Viking het volgende:
i-net.com ??? I-net.nl gaat over frontpage en koekjes bakken. Ik snap ff niet wat je bedoelt dus...
i-net.com ??? I-net.nl :) LOL,

Die werken niet meteen, dan moet je eerst ff het internet met je pc synchoniseren ;)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
als je een account hebt bij MSN.com krijg je een lijstje te zien van mensen die in jouw lijst online zijn. Maar dat moet toch ergens geregt staan ?? Die gegevens moeten toch ergens staan ?? Als het inderdaad op internet (i-net :) ) staat, moet het ergens te tracken of tracen zijn. Maar hoe ? Niemand ook ooit wat gezien ?

Verwijderd

http://www.jabber.com/index.shtml

Opensource!

Succes.

(had er al eens van gehoord, maar heb het via Google kunnen vinden)

Verwijderd

TomShanghai waar moet ik dan kijken want ik kom niet aan de source (kan de link niet vinden, misschien zou je die hier neer kunnen zetten?)

Graag dan de Delphi source als het kan :)

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik neem absoluut niet aan dat er een dergelijke hapklare oplossing voor je zou zijn (toevallig moet het ook nog 'in Delphi')... ik vrees dat je er iets dieper in moet duiken.

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
edit:

Waarom... in hemelsnaam reply ik op een draad uit Januari. Is er een psygoloog in de zaal? |:(

Hoi mensen.

Als jullie de search gebruiken kom je vast uit bij een 'oud' topic van mij....
Ik ben bezig met het creëren van een statusindicator...

Het idee:

Op dit moment is het niet mogelijk vanaf het web je MSN status te zien, bij ICQ kan dit wel omdat ICQ daar een dlletje voor aanbied die in de database kijkt of iemand online is en dan een plaatje uitpoept.

MSN biedt (waarschijnlijk om privacy redennen) niet zo;n dlletje aan, maar er is een manier om dit te omzeilen.

Het is namelijk mogelijk om een eigen MSN client te schrijven die op een webserver draait. Als je op deze client inlogt met een account die jou als buddie heeft (bijvoorbeeld msnstatus@hotmail.com) dan kan je de status van jezelf@msn.com uitlezen en deze op een paginatje planten.

Aangezien dit in ASP te omslachtig is moet ik me even gaanverdiepen in PHP. Maar het komt wel. Misschien ga ik deze service wel openbaar maken en kan je je ook als buddy toevoegen.....

• chem
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

ik zie niet in hoe dit op wat voor manier dan ook snel kan werken via asp of php...

maak liever een c-app die je gewoon op de server opstart en blijft draaien...

verder is dit knap oud trouwens he?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Op.Lijntje
Op woensdag 01 augustus 2001 11:44 schreef chem het volgende:
ik zie niet in hoe dit op wat voor manier dan ook snel kan werken via asp of php...

maak liever een c-app die je gewoon op de server opstart en blijft draaien...

verder is dit knap oud trouwens he?
Je hebt 100% gelijk! Nu nog een server en c leren programeren ;-)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op woensdag 01 augustus 2001 12:44 schreef 2nra het volgende:

[..]

Je hebt 100% gelijk! Nu nog een server en c leren programeren ;-)
of jabber oid downloaden ;)

• Op.Lijntje
Nee, ik wil echt een app alleen voor de status. Misschien wil ik het namelijk als service gaan aanbieden, dan kan iedereen zich als buddie toevoegen en met een username password combo de status bij mij wegplukken om op hun eigen site te zetten.

• chem

chem

Reist de wereld rond

dan mag je wel een vette pijplijn gaan aanleggen...

• Op.Lijntje
Weet ik. Maar dat is een ander probleem

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Ikzelf heb zo iets ook al gemaakt voor mij prive. 2 passport adressen gebruik ik. 1 voor het script, en 1 voor degene waarvan ik de status wil zien.

Als iemand een status aanvraagt,bv: status.php?satisfactionsoft@hotmail.com
voegt het script de gebruiker toe aan zijn lijst, moet de opgegeven user autorizen en kan je de status van die mail adres zien!

Dan heb je ook geen vette connectie nodig vanwege de vele requests op vele verschillende nummers....

Werkt perfect, nu met ongeveer 35 aanvragen per minuut.

• Op.Lijntje
Op woensdag 01 augustus 2001 14:48 schreef rolandketel het volgende:
Ikzelf heb zo iets ook al gemaakt voor mij prive. 2 passport adressen gebruik ik. 1 voor het script, en 1 voor degene waarvan ik de status wil zien.
Juist, was ook mijn idee
Als iemand een status aanvraagt,bv: status.php?satisfactionsoft@hotmail.com
voegt het script de gebruiker toe aan zijn lijst, moet de opgegeven user autorizen en kan je de status van die mail adres zien!
Logisch...
Als ik het goed begrijp kan iedereen dus zijn adres toevoegen en krijgt dan een extra buddy als muurbloemje...
Idem (had ik ook in gedachten)
Dan heb je ook geen vette connectie nodig vanwege de vele requests op vele verschillende nummers....

Werkt perfect, nu met ongeveer 35 aanvragen per minuut.
En hier raak ik je even helemaal kwijt... nummer? Requests???

Is jouw script openbaar? En of te gebruiken voor iedereen? En is het een voledig PHP of is dat alleen om de status op te vragen van jouw server? Geeft het alleen online/offline, of ook away, occupied, brb e.d.

[near topic]
a) Heb je ook wel eens aan AIM gedacht
b) Idem voor ICQ/Y!M zodat je je status uit kan lezen voor away, dnd, etc.
[/near topic]

• Op.Lijntje
Rolandketel?

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Met nummber bedoelde ik email adres. Dus de status ervan.

Ik raak een beetje in de war omdat ik veel met icq zit te coden.

Uhm, niet openbaar, zit wel in de planning openbaar te worden, maar ik moet er weer tijd voor hebben.

Verwijderd

Ik heb de site van MSN.com een keer helemaal uitgekleed in een paar uur en ik heb het toen in mijn site toegepast...

De site is nog niet af hij staat ook nog op de server van mn werk maarja kijk maars ff.

http://www.autowasstraat-dolfijn.nl/Asmo/AsmoShit/Index.html

Owja de site doet het alleen goed met IE 5.5 of hoger.

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
Ik denk he dat is interessant dit topic, begin te lezen, heb ik hem een hele tijd geleden al gestart , was ff :? dus.. Maar goed, dat ziet er VET uit !!! For God Sake, hoe heb je dat voor elkaar gekregen man ?

Verwijderd

Hehe jah ik had het al een tijdje geleden gemaakt alleen ik vroeg me af of iemand anders het al een keer was gelukt maar ik had het nog niet gezien.

Ik heb gewoon de hele site uitgekleed en daarna toegevoegd aan mijn eigen site. Dat heeft wel voor heel wat problemen gezorgd met mn menu van mn site. Omdat het menuutje van MSN mijn menu helemaal verneukte maarja dat heb ik op een makkelijke manier weer verholpen :)

Kijk maar een als je een beetje goed kijkt in de bron van mn site kan jem zo jaten als je wilt. :)
Pagina: 1