Gereedschap - Fantom? /Facom

Pagina: 1
Acties:
  • 1.264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Ik ben bezig met een basis-automonteurscursus op de dinsdag avond (als hobby). Gisteravond bood onze leraar, die tevens garagist is, om een doppenset te kopen voor ons. Dit zou van het merk Fantom zijn. Volgens hem zou dit Facom zijn maar dan met een andere naam. Facom heeft zover ik weet een goede naam maar van Fantom heb ik nog nooit gehoord. De set kost 75 euro, en zou bij hem met korting geleverd worden, hoewel hij voor hetzelfde bedrag ook op internet te kopen is.

Het gaat om deze set:
http://www.touslesprix.com/bricolage/fiche1815559.html

Kent iemand dit merk, en klopt zijn bewering dat het om Facom spullen gaat want ik twijfel hier over.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Nooit van gehoord, wel weet ik dat Facom gewoon een goed merk is.

Als automonteur heb je met name 1/2" gereedschap nodig, mijn setje van Hazet (een goed duits merk met levenslange garantie) heb ik hier gekocht. Dit is echt geen geld, normaal is alleen de ratel al een goede 75 euro. Geen moment spijt van gehad.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:33
facom en hazet zijn bijde prima, zelf gebruik ik veel van Beta wat ook een goed merk is.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• My-life
  • Laatst online: 09:27
Wij hebben ook Beta en dat is echt een ramp.

De tangen zijn zwak. De imbussen afgerond. De handvatten niet goed bevestigd aan het gereedschap.

Ze worden intensief gebruikt, maar daar zouden ze ook tegen moeten komen.

Volgende keer dus geen Beta meer voor ons.

Facom heb ik thuis verschillende dingen van. Bevalt goed. Ook mooi afgewerkt.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 11:32

EraZor

Don't mention the war

Ook goed en een stukkie goedkoper (wel; levenslange garantie) TengTools. Zelf zéér goede ervaringen mee.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
EraZor schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:38:
Ook goed en een stukkie goedkoper (wel; levenslange garantie) TengTools. Zelf zéér goede ervaringen mee.
Ik ook. Heb bijna alleen maar Teng. Behalve de tangen, die zijn van knipex (kost wel wat.. maar gaan echt lang mee)

Have a wheelie good weekend!

• m3gA
Maar verder kent niemand dat Fantom of weet iets van een link met Facom?

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 14:16

jmr

Niet zo moeilijk te vinden. http://www.facom.nl/

Andere betere merken die ik zo even weet zijn bijvoorbeeld Stahlwille en Snap-on (voor als je geld teveel hebt).

[ Voor 72% gewijzigd door jmr op 27-09-2006 16:19 ]

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• _Drake_
  • Laatst online: 14:33
My-life schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:29:
Wij hebben ook Beta en dat is echt een ramp.

De tangen zijn zwak. De imbussen afgerond. De handvatten niet goed bevestigd aan het gereedschap.

Ze worden intensief gebruikt, maar daar zouden ze ook tegen moeten komen.

Volgende keer dus geen Beta meer voor ons.

Facom heb ik thuis verschillende dingen van. Bevalt goed. Ook mooi afgewerkt.
Vreemd, gereedschap word hier ook dagelijks gebruikt en vooral om aan auto's te sleutelen en iedereen is er tevreden over, mischien dat er verschillende versie's zijn/

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

m3gA schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:31:
Maar verder kent niemand dat Fantom of weet iets van een link met Facom?
Niemand leest uberhaubt zijn vraag? Het gaat niet om wel ander merk goed is, maar:
Facom = Fantom?

Google op beide worden geeft hoofdzakelijk franse sites (enkele duits), maar steeds de tekst:
Coffret douilles 99p cs fantom (pas facom)

Of het is een franse-versie van Facom, of gewoon een 'nagemaakte' versie van de bekende 99set van facom? :/ Wel deze site gevonden, waar een link naar Shinn Fu Europe wordt gelegt.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 27-09-2006 17:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• My-life
@Drake
Er zijn idd verschillende versies. Ik weet niet precies wat wij hebben, maar iig niet de goedkoopste.

Het zware gereedschap bevald wel, maar bijvoorbeeld de kleine ratels zijn allemaal stuk.
We hebben al verschillende dingen nieuw gekregen onder garantie. Dat is dan wel weer mooi natuurlijk.

@SinergyX
Ik heb de vraag wel gelezen, maar weet simpelweg het antwoord niet.

Als het idd hetzelfde is als Facom is het goed, maar iedere goedkoop merk gereedschap maakt andere merken na. Dus dan weet je nog niets.

[ Voor 26% gewijzigd door My-life op 27-09-2006 17:51 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:33

Bestla

M/M -> V/F

Voor de autoclub is er Craftsman ivm de inch maten van USA cars.

Verder sneuvelen regelmatig ratels en doppen van een inferieur merk. Ook Facom krijgen ze hier kapot. Vandaar dat we langzaam bezig zijn alles te kopen van Craftsman en/of Snap-On

Een complete set doppen en sleutels van Craftsman werd ons aangeboden voor 100 gulden(en gekocht, want dat is practisch voor niks) toen de vliegbasis Soesterberg dicht ging. :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door Bestla op 27-09-2006 18:07 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
jmr schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:16:
Andere betere merken die ik zo even weet zijn bijvoorbeeld Stahlwille en Snap-on (voor als je geld teveel hebt).
Nou, geld te veel. Het is het geld echt wel waard maar de kosten / batenfactor is voor het gemiddeld huishouden niet bepaald hoog. Ik werk zelf met Gedore en dochter Rahsol en ik kan dat ook verantwoorden. Ik heb nog een setje van Usal (?) maar dat is totaal waardeloos gereedschap. Tengtools is niet slecht voor hobby gebruik maar ik moet het niet hebben.

Niet zo lange termijn plan is voor mij toch om alles van Gedore te kopen of Snap-On als ik een goede deal kan maken. Snap-On kan ik eventueel via het werk van mijn oom bestellen (scheelt minimaal 20%) maar waarschijnlijk Gedore omdat ik goede klant ben van een materialenzaak en ook wat korting kan bedingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 27-09-2006 18:40 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• My-life
Gedore hebben wij thuis ook het meest. Iets minder mooi als Facom bijv. maar wel sterk en goede garantie.

Voor ratels hebben ze hier bij de Geha ook een omruil service zodat je nooit zonder komt te zitten.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:38:
[...]

Niemand leest uberhaubt zijn vraag? Het gaat niet om wel ander merk goed is, maar:
Facom = Fantom?

Google op beide worden geeft hoofdzakelijk franse sites (enkele duits), maar steeds de tekst:
Coffret douilles 99p cs fantom (pas facom)

Of het is een franse-versie van Facom, of gewoon een 'nagemaakte' versie van de bekende 99set van facom? :/ Wel deze site gevonden, waar een link naar Shinn Fu Europe wordt gelegt.
Tsja, ik weet niet hoor, maar volgens mij heb jij gewoon het antwoord op de vraag gevonden. Er staat "Coffret douilles 99p cs fantom (pas facom)", oftewel: het is NIET facom. Dat zetten ze er blijkbaar bij om de klant niet blij te maken met een dooie mus, dus reken er maar op dat fantom minder is dan facom.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• m3gA
Grrrrrene schreef op donderdag 28 september 2006 @ 00:04:
[...]

Tsja, ik weet niet hoor, maar volgens mij heb jij gewoon het antwoord op de vraag gevonden. Er staat "Coffret douilles 99p cs fantom (pas facom)", oftewel: het is NIET facom. Dat zetten ze er blijkbaar bij om de klant niet blij te maken met een dooie mus, dus reken er maar op dat fantom minder is dan facom.
Net wat ik dus dacht.. lekker zo'n leraar die je rotzooi probeert aan te smeren met een lulverhaal.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:59

JT

VETAK y0

m3gA schreef op donderdag 28 september 2006 @ 14:11:
[...]

Net wat ik dus dacht.. lekker zo'n leraar die je rotzooi probeert aan te smeren met een lulverhaal.
De set van mcdronkz z'n post ziet er goed uit, zeker voor het geld: mcdronkz in "Gereedschap - Fantom? /Facom"

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 18:02
Uhm... Waarom vraag je het ze niet?
FACOM GEREEDSCHAPPEN B.V.

Kamerlingh Onnesweg 2
4131 PK Vianen
Postbus 134
4130 EC Vianen
NEDERLAND