Externe harddisk continu aan

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoi,

Ik heb een externe harddisk welke aan mijn thuis server hangt, deze heb ik geshared omdat ik alleen maar mijn laptop gebruik en het dus niet handig is om iedere keer met dat ding het hele huis door te sjouwen en stopcontact gebonden te zijn.

Nu vraag ik me alleen af of het verstandig is om deze harddisk continu aan te laten staan, de server heeft ook een harddisk die 24 uur aan staat natuurlijk, maar of dit bij een externe harddisk dan wel kwaad kan?

Groet,
Lars

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Je moet even kijken of de externe harddisk niet te warm wordt. Mijn externe harddisk word heel warm na een paar uur aangestaan te hebben dus voor die is het niet aangeraden. Ook zijn meestal de harddisken niet gebouwd om 24 uur aan te staan.

• Vincenz0
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

een hardisk mag gewoon lang aan blijven, je kan bijvoorbeeld instellen in energie beheer in configuratie scherm dat hij de hard disks vanzelf laat uitgaan na 20 minuten b.v

opzich is de levensduur van een harddisk eerder verkort door vaak opspinnen en uitgaan dan gewoon door draaien.

Coding 4 Fun!

• lgeraeds
  • Laatst online: 30-12-2025
Vincenz0 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:29:
een hardisk mag gewoon lang aan blijven, je kan bijvoorbeeld instellen in energie beheer in configuratie scherm dat hij de hard disks vanzelf laat uitgaan na 20 minuten b.v

opzich is de levensduur van een harddisk eerder verkort door vaak opspinnen en uitgaan dan gewoon door draaien.
Daar kan ik wel wat mee ja! Thanks

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Werkt dat met externe disks dan?