[noob] pci-e 4x

Pagina: 1
Acties:

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Ik heb momenteel een asus p4 v800d-x moederbord met zowel een agp8x slot als een pci-e 4x slot.
Momenteel heb ik hierin een 6600GT op agp 8x.

Overige specs:

P4 2.4 @ 3.0
2 x 512 Kingston pc3200
Hd's & DVD dingen

Nu komt mijn punt.
Deze kaart is overleden, nu wil ik graag een nieuwe kaart kopen.
Mijn oog viel op de xfx geforce 7600GT pci-e.

Deze kaart loopt op pci-e 16x, maar ook wel op 4x lijkt me. Correct me if I'm wrong. Maar loop ik ook erg prestatie verlies op hierdoor? Ik heb zelf al mijn 6600GT op zowel 8- als 4x agp gehad, hierdoor merkte ik in de parktijk geen verschil. Is dit met pci-e ook zo?

klik

Hierdoor wordt het me niet heel duidelijk, de ene zegt dit en de ander dat. Ik zou graag zekerheid willen.
Heb zelf met google al beetje gezocht maar kan geen duidelijke taal vinden.

Ik zelf dat het niet uit zal maken, denken jullie er ook zo over? Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door Crijnn op 27-09-2006 00:06 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:33

Haan

dotnetter

Het hangt denk ik ook af van de rest van je systeem, met name de processor :)

Volgens mij moet die 4x PCIe wel goed gaan met die 7600GT

Kater? Eerst water, de rest komt later

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Even gekeken op de site van asus. En het staat letterlijk op de site dat je er een PCI-E grafische kaart in kan doen. Let wel op dat dit mischien de presaties van je grafische kaart kan onderdrukken.

link

van de site:
PCI Express & AGP8X Combo-ontwerp
Dit moederbord ondersteunt PCI Express x16- en AGP8X-sleuven om ultieme flexibiliteit te bieden voor videokaart-upgrades. De PCI Express x16-sleuf presteert draaiend op PCI Express x4 snelheid beter dan de PCI-interface, dankzij z’n buitengewoon hoge bandbreedte tot maximaal 2 GB/s.

[ Voor 110% gewijzigd door geforce5_guy op 27-09-2006 00:16 . Reden: Post aangepast aan goed antwoord ]

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een stelletje fanatiekelingen heeft getest wat een huidige kaart aan bandbreedte nodig heeft/gebruikt, dit zou zo rond de 4x liggen. Echter is er een probleem met het passen van de kaart in je systeem. Om een 8x/16x in een 4x slot te laten passen zul je het 4x slot moeten openveilen zodat die grotere aansluiting van 8x/16x erin gaat passen.

Bovenstaande test was ongeveer een jaar geleden uitgevoerd, ik kan me voorstellen dat de bandbreedtebehoefte sinds die tijd is gestegen en 4x niet genoeg snelheid kan leveren.

Verwijderd

BoukeHaarsma schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:07:
Een stelletje fanatiekelingen heeft getest wat een huidige kaart aan bandbreedte nodig heeft/gebruikt, dit zou zo rond de 4x liggen. Echter is er een probleem met het passen van de kaart in je systeem. Om een 8x/16x in een 4x slot te laten passen zul je het 4x slot moeten openveilen zodat die grotere aansluiting van 8x/16x erin gaat passen.
bij dat bordje nou net niet. er zit een 16x slot op, alleen die draait maar op 4x :P

• Crijnn
Slot opveilen? Lijkt me niet verstandig! Grote kans op brokken. Lijkt me sowieso niet echt zinvol, het gaat om technische dingen dat 4- 16x. Niet om de gof het fysiek past of niet?! 8)7

Zie hier, kan je hieraan zien of het past of niet?

bij dat bordje nou net niet. er zit een 16x slot op, alleen die draait maar op 4x :P
Dus je wil hiermee zeggen dat het geen probleem is? Is het geen probleem, kan ik het slot dan ook op 16x laten draaien? Vast niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Crijnn op 27-09-2006 00:19 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:33

Haan

dotnetter

Tuurlijk past dat, het is een x16 slot, maar hij kan maar 4x aan.

Zou ook een beetje raar zijn als ze zo'n bord verkopen speciaal om zowel AGP als PCI-e videokaarten aan te kunnen, maar dat je dan alsnog je slot moet gaan verbouwen 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Crijnn
Tuurlijk past dat, het is een x16 slot, maar hij kan maar 4x aan.

Zou ook een beetje raar zijn als ze zo'n bord verkopen speciaal om zowel AGP als PCI-e videokaarten aan te kunnen, maar dat je dan alsnog je slot moet gaan verbouwen
Klopt!

En prestatie verlies? Ja of te nee?

[ Voor 73% gewijzigd door Crijnn op 27-09-2006 00:23 ]

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 21:35

Iavak

no savegame

Nauwelijks :Y)

• Crijnn
Zijn altijd fijne antwoorden. Maar waar bazeer je dit op? Weet je dit gewoon of denk je het?! >:)

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb zelf een asus p5b deluxe bord. Dat is met een pci-e slot 16x en een 4x slot. Ik heb mijn videokaart (x1600xt) in het x4 gezet en kreeg in 3dmark een iets lagere score. Bij mij is het geen noemenswaardig verschil. Ik denk dat je met een gerust hart een 7600 erin kunt prikken.

Youtube Download ubersnel.nl

• Crijnn
Sweet! Bedankt voor de snelle en goeie reacties!

Heb zojuist besteld. xfx 7600gt :*)

Speel nu cs:s met 15 fps met radeon 9600. Gaat straks nieuwe wereld voor me open :)

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 11:22
Ik zit met precies dezelfde vraag. Ik heb wel gelezen dat je combined writing (?) uit moet zetten anders krijg je artifacts met Nvidia kaarten. De ATI x1xxx varianten werken nauwelijks volgens het support forum van Asus. Ik krijg als het goed is vandaag een 7900 GS binnen, dan post ik wel mijn bevindingen.

Instagram

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 11:22
Eerste benchmarks zijn binnen. Het is niet echt geweldig maar dat komt neem ik aan door mijn verouderd systeem. Maar wel een behoorlijke upgrade tov. m'n 6600 GT, en daar ging het me om.

P4 3,2Ghz Northwood
1GB Geheugen
Gainward 7900 GS 256mb @ 500/700 x4 PCIE (Gecombineerd schrijven staat uit anders krijg je artifacts)

3dMark 2005: 6150
3dMark 2003: 14442

Als die van jou binnen is zou je dan jou benches willen posten voor me.

Instagram

• Crijnn
Bestelling is vandaag verzonden. Zal ergens deze dagen binnenkomen.
Ik zal ook even de benchmark resultaten voor je posten. Ben zelf ook erg benieuwd.

Weet zo de benchmarks van mijn 6600GT niet meer.
3dmark03 85** als ik me goed herinner.
3dmark05 35**

Kaart zojuist binnen. Nieuwe drivers geinstalleerd en aan de slag. Volgens mij werkt er toch iets niet helemaal lekker want blijft redelijk vaak haperen in Winows. In game werkt het goed. Tot nu toe alleen Counter Strike Source gedaan.

3dmark03 11606. Kreeg alleen wel bij de Olifant en bij de vlinder artifacts :(
3dmark05 komt eraan
(Gecombineerd schrijven staat uit anders krijg je artifacts)
Dis is niet 'Fast writes' of wel? Want dit geldt voglens mij alleen voor AGP.

Ik heb trouwens een 7600gt xxx. `zou moeten open op 600/1200, deze kaart loopt echter standaaard op 500/800. Overclocken heeft ook geen zin want trekt uitt het mem geheugen 0 mhz meer en uit de 3 gpu mhz meer. Te verwaarlozen dus... Vind het maar raar |:(

[ Voor 57% gewijzigd door Crijnn op 01-10-2006 12:22 ]

Pagina: 1