Welke temperatuur in Atitool is hoog.

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 19:24
Ik heb sinds kort een x1800xt met een Dangerden tyee koelblok in me pc hangen.
De temperaturen van de kaart zijn goed te noemen maar er is 1 temperatuur die eruit springt.

Afbeeldingslocatie: http://eltinio.dnrhardware.nl/atitool.JPG

temps:
78 graden ?
46 graden : core temperatuur
44 graden : omgevings temperatuur.

Mijn vraag is nu wat er zo warm word?
De vga voelt nergens echt warm aan, het koelblok is zonder de koeling voor de losse heatsink achterop de kaart, deze word wel warm maar kan met gemak me vinger er een tijd tegen houden zonder die te verbranden.
Verder voelen er ook geen chips warm aan op de kaart.

Heb wel wat gezocht in de search en met andere programma's maar deze geven wel de core temperatuur en de omgevings temperatuur aan maar niet de temperatuur wara ik naar zoek.

[ Voor 12% gewijzigd door eltinio op 26-09-2006 23:35 ]

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Ik heb de zelfde kaart ook met waterkoeling. Alleen worden bij mij ook de mosfet's gekoelt met water.
Die temp. die eruit springt is daarvan. Als die onder load onder de 100 graden blijft zou ik me niet druk maken. Dacht dat ze tot 110 kunnen gaan.
Of anders toch maar actief koelen en ook water erop :9

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• eltinio
Dat is dan het deel dat standaard door die dunne headsink word gekoeld?

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Klopt die temp is van de volt regs. Wordt met stock hsf gekoeld door de lucht die erlangs gaat, wat minder met waterkoeling. Fan erover doet wonderen ;)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v636/loc_oc/x2100stockvolts3yr.jpg

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een beetje off-topic, maar nu ik lees dat de voltage-regulators ook warm worden en gekoeld moeten worden: mijn x800 heb ik uitgerust met een Arctic Silencer. Dit is een gesloten koeler waarbij geen lucht over de kaart zelf wordt geblazen, zoals de stock cooler wel doet. Nu heb ik problemen met mijn DVI-uitgang; als ik een spel speel (en alléén dan) gaat na een tijdje het beeld aldoor even op zwart. Via de VGA-uitgang is dat niet zo. Kan mijn probleem met DVI dan ook komen omdat er nu een component niet meer gekoeld wordt, terwijl dat met de stcok cooelr wel gebeurde??

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Heb X800 en X850 gehad met silencer en nooit een probleem. DVI kabel zelf misschien?

• eltinio
Zal kijken of ik hier in de nl dat deel voor me wc blok kan krijgen.

Maar wanneer atitool zegd dat dat hij 78 graden is kan ik nog gewoon me vinger op die heatsink leggen.
Heb dus of vuurvaste vingers of er is een slecht contact tussen de chips en de heatsink.

[ Voor 59% gewijzigd door eltinio op 27-09-2006 11:23 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
eltinio schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:21:
Zal kijken of ik hier in de nl dat deel voor me wc blok kan krijgen.

Maar wanneer atitool zegd dat dat hij 78 graden is kan ik nog gewoon me vinger op die heatsink leggen.
Heb dus of vuurvaste vingers of er is een slecht contact tussen de chips en de heatsink.
of je plakt er even een ramsinkje op, goedkoper dan um watercoolen...sowieso is er niet echt significant betere performance als je um tot 30 graden koelt met wc dan tot 40-45 graden met een gewoon ramsinkje..zeker niet in verhouding tot de kosten/extra moeite...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• eltinio
Uhh er zit toch gewoon al een heatsinkje op.

De heatsink die rechts op de kaart zit is toch de hetgeen dat voor de hoge temperatuur zorgd?
http://www.ixbt.com/video2/images/ref/x1800xt-scan-front.jpg
Pagina: 1