Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DPC] Crew meet (21 october)

Pagina: 1
Acties:

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
21 october is het weer zo ver; een DPC-Crew meet. We zullen in NightBird zijn nieuwe woning samenkomen om weer over een aantal DPC-zaken te kletsen.

Het doel:
1) Elkaar opnieuw een beetje IRL leren kennen i.v.m. wat nieuwe crewleden
2) Lopende zaken bespreken en beslissingen nemen

"Ja fijn...en wat moeten wij daarmee?" zul je denken. Nou let op: jullie mogen de agenda bij punt 2 bepalen (nah ja...beïnvloeden). Heb jij dingen/suggesties/kritiekpunten waarvan je denkt "daar moeten ze het es een keer over hebben in de crew", dan is nu het moment om ze mee te delen. Je kan ze in dit topic posten of, als je het liever niet openbaar doet, mailen naar het crewadres.

Inleveren kan tot en met de 14e. (daarna kan ook wel, maar het is niet zeker dat het dan behandeld kan worden, en zo kunnen we ons er op voorbereiden).

Voorlopige agenda:
1. opening
2. notulen van de vorige vergadering
3. Stand van zaken DPC-shop.
4. Hoe nieuwe crewleden en PV-ers zoeken?
5. DPC-FAQ-Wiki
6. Punten vanuit DPC
7. WVTTK

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
iisschots schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:02:
21 october is het weer zo ver; een DPC-Crew meet. We zullen in NightBird zijn nieuwe woning samenkomen om weer over een aantal DPC-zaken te kletsen.
En wat was het adres ook al weer? :p
"Ja fijn...en wat moeten wij daarmee?" zul je denken. Nou let op: jullie mogen de agenda bij punt 2 bepalen (nah ja...beïnvloeden). Heb jij dingen/suggesties/kritiekpunten waarvan je denkt "daar moeten ze het es een keer over hebben in de crew", dan is nu het moment om ze mee te delen. Je kan ze in dit topic posten of, als je het liever niet openbaar doet, mailen naar het crewadres.
Ik neem aan dat je punt 6 bedoeld?
Voorlopige agenda:
1. opening
2. notulen van de vorige vergadering
3. Stand van zaken DPC-shop.
4. Hoe nieuwe crewleden en PV-ers zoeken?
5. DPC-FAQ-Wiki
6. Punten vanuit DPC
7. WVTTK
Ik had overlaatst een mail gestuurd naar shop@d.o en ik hoop dat Nightbird mijn vraag/voorstel eens wil herhalen (kan zijn dat er een tweede mail volgt, ik zie wel).

WVTTK: wijn, vertier, thee, tieten en kruiden?

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 22:13

ScSi

Belg.

Wat verder ter tafel komt :)

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:59
Ik wil dan nog wel eens roepen om een statsserver á la speedkikker te mirror'en. Er waren destijds genoeg members die wilde helpen om 1 of meerdere projecten te draaien als backup sinds het wegvallen van de backup van DPC destijds. Is daar nu al iets voor ingeregeld? Gaat daar nog iets voor komen? Wat zijn de plannen?

Dit is het betreffende topic: [paniek] statsserver down

Mijn mening is namelijk dat er zonder stats dit allemaal een heel stuk minder leuk is....

Verwijderd

Witlof schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:25:
Ik wil dan nog wel eens roepen om een statsserver á la speedkikker te mirror'en. Er waren destijds genoeg members die wilde helpen om 1 of meerdere projecten te draaien als backup sinds het wegvallen van de backup van DPC destijds. Is daar nu al iets voor ingeregeld? Gaat daar nog iets voor komen? Wat zijn de plannen?

Dit is het betreffende topic: [paniek] statsserver down

Mijn mening is namelijk dat er zonder stats dit allemaal een heel stuk minder leuk is....
dat mirrorren is bij mij geen probleem, probleem alleen is dat hij postgress draait en ik daar totaal geen kaas van heb gegeten. Als iemand de stats van speedkikker naar mysql kan ombouwen dan graag. heel graag. Mijn server kan het makkelijk aan ( dual opteron )

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
Blue_man schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:20:
Ik neem aan dat je punt 6 bedoeld?
Punt 2 van de doelen voor de duidelijkheid :)

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:00:
[...]

dat mirrorren is bij mij geen probleem, probleem alleen is dat hij postgress draait en ik daar totaal geen kaas van heb gegeten. Als iemand de stats van speedkikker naar mysql kan ombouwen dan graag. heel graag. Mijn server kan het makkelijk aan ( dual opteron )
Ehmm, ehmm, voor zover ik dat weet draaien de stats van Speedkikker op MySQL want dat is destijds speciaal naast dat andere SQL geïnstalleerd op de DPC-servert.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 16:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Kuuke schreef op woensdag 27 september 2006 @ 23:21:
[...]

Ehmm, ehmm, voor zover ik dat weet draaien de stats van Speedkikker op MySQL want dat is destijds speciaal naast dat andere SQL geïnstalleerd op de DPC-servert.
Voor zover ik weet ook. Postgresql is voor wdo/fdo en stats van eNeRGy en MySQL voor speedkikker (en ooit een webshop versie)

Verwijderd

nou ik heb toch echt van Speedkikker een bestandje gehad bij een tekstbestand erbij waarin het over PG gaat en niet over mysql.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb toen die tijd toch echt de stats in mysql op de DPC server gezet

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

vreemd dan . ik zal dan alsnog eens contact met speedkikker opnemen.

• archetta
Kickje

Mensen met aanvullingen of discussiepunten kunnen dat nog altijd melden :)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ben eigenlijk benieuwd wanneer het SETI FAQ online kwam en in de stats... O-)

Mooooooeeeee......

• Blue_man
Ik heb ook zo één en ander opgevangen van wijzigingen aan WDO, misschien is het handig om meteen het forum (phpBB) te upgraden.
Natuurlijk hoeft dat niet tijdens de crewmeet te gebeuren, maar wat er wel kan gebeuren is dat er een stappenplan uitgewerkt wordt, waarin iedereen (die wil) zijn taak ziet staan en de uiterste uitvoerdatum?

Just a thought, just a thought

le·vens·moe (bn.)

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
* iisschots schopt hem nog even omhoog :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• archetta
Voor de mensen die het nog niet wisten een (laatste) schop :)

• Blue_man
Ik herhaal: wat was het adres ook alweer? :p (gratis koekjes/pannenkoeken?)

le·vens·moe (bn.)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:00:
[...]

Klopt. Ik wou ook een backup gaan draaien (voor DB alleen though) maar zat ook al met dat postgress. Wat gezocht naar converters maar niet veel succes mee gehad. Brakke trials of simpelweg brakke software. Dus ik heb ook wel interesse in die SQL als iemand ermee aan de slag gaat.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

TommyGun schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:30:
[...]

Klopt. Ik wou ook een backup gaan draaien (voor DB alleen though) maar zat ook al met dat postgress. Wat gezocht naar converters maar niet veel succes mee gehad. Brakke trials of simpelweg brakke software. Dus ik heb ook wel interesse in die SQL als iemand ermee aan de slag gaat.
speedkikker is er al mee bezig en mijn server is sterk genoeg om de stats te draaien.

Host 'thor.onweer-online.nl', running Linux 2.6.15-1.2054_FC5 - Cpu0: AMD Opteron 1792 MHz Cpu1: AMD Opteron
1792 MHz; Up: 1d+11:29; Users: 8; Load: 0.15; Free: [Mem: 572/2008 Mio] [Swap: 1984/1984 Mio] [: / Mio] [/boot:
84/99 Mio];

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:19

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:02:
[...]

speedkikker is er al mee bezig en mijn server is sterk genoeg om de stats te draaien.

Host 'thor.onweer-online.nl', running Linux 2.6.15-1.2054_FC5 - Cpu0: AMD Opteron 1792 MHz Cpu1: AMD Opteron
1792 MHz; Up: 1d+11:29; Users: 8; Load: 0.15; Free: [Mem: 572/2008 Mio] [Swap: 1984/1984 Mio] [: / Mio] [/boot:
84/99 Mio];
Ga eens snel je F@H client aanzetten! ;)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

absoluut niet

• Blue_man
En? Welke knopen zijn er doorgehakt?

le·vens·moe (bn.)

• Pim.

Pim.

Erm

Archetta is bezig met de notulen en die komen zsm

[ Voor 68% gewijzigd door Pim. op 23-10-2006 22:58 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Blue_man
Pim. schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:02:
Erm

Archetta is bezig met de notulen en die komen zsm

le·vens·moe (bn.)

• Pim.

Pim.

Goeie jah, ik was het al vergeten :P

* Pim. heeft ze niet btw :+

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:02:
[...]

Ik weet dat jij inmiddels backup stats draait maar wordt die SQL nog openbaar? :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1