Toon posts:

AGP video vervangen door PCI => geen beeld op monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn oude AGP video kaart (ASUS V7100 PRO NVIDIA) vervangen door een nieuwere PCI video kaart van het type Club3d Radeon 128Mb PCI videokaart, echter bij het opstarten klinken meerdere piepjes en zie ik aan de D-Bracket indicatie dat het onderste rode ledje rood blijft (indicatie: testing RTC). Ik krijg ook geen beeld op mijn monitor.

Vervolgens heb ik in de BIOS onder het kopje PNP/PCI ingesteld dat 'Primary Graphics Adapter'' PCI is (ik heb hier alleen de keuze tussen PCI en AGP). Echter dit hielp helaas niets, ik kreeg wederom dezelfde foutmeldingen zoals hierboven vermeld. Het betreft hier een K7T266 Pro2 KT266 moederbord

Plaats ik alles weer terug in de oude configuatie, dus met mijn oude videokaart, dan werkt het weer wel.

Ik weet nu niet wat te doen en hoop op jullie hulp.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Eén lange gevolgt door twee of drie korte pieptonen duidt vaak op een defecte VGA kaart. Kun je de PCI VGA kaart ook eens in een ander systeem testen? IS het een nieuwe kaart, want dan lijkt hij mij gewoon een DOA.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Stakato
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-07 17:27
Ik neem aan dat je bedoeld dat je een PCI-express hebt gekocht en aangesloten? Zo ja, weet je zeker dat je moederbord daar een slot voor heeft? AGP en PCI-e op een enkel bord zijn volgens mij nog steeds vrij zeldzaam, misschien handig om even wat meer systeem specs te geven?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:17
je hebt toch niet een pci normaal ouderwets ding gekocht(club 3d radeon 9250). anders meteen terug naar de winkel gaan en een agp kaartje aanschaffen heb je voor hetzelfde geld veel meer.

b.v een 6600 van nvidia

[ Voor 7% gewijzigd door Speeddragon op 26-09-2006 23:05 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:33

Haan

dotnetter

Ik hoop inderdaad niet dat de TS een PCI-Express kaart gekocht heeft, want die horen helemaal niet te passen in een AGP-slot :P

En als het wel een PCI kaart is, vraag ik me ook af waarom hij niet een AGP kaart heeft gekocht.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• _Dune_
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vond het al vreemd een PCI kaart gebruiken terwijl je een AGP slot hebt. Hopelijk heeft TS inderdaad geen PCI-e kaart gekocht of geprobeerd een PCI-e of PCI kaart in zijn AGP poort te drukken. Volgens mij past dat fysiek ook niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gevraagd wat additionele informatie:

Oude AGP video kaart (ASUS V7100 PRO NVIDIA)
Nieuwe PCI video kaart van het type Club3d Radeon 9250 128Mb PCI videokaart
Moederbord (MSI K7T266 PRO2 KT266 chipset)

Bijgevoegd de link met additionele information van mijn moederbord:
http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=28

• Hann1BaL
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waarom die aanschaf? Kan je de kaart niet ruilen voor de meest basic AGP kaart die ze hebben (en al beter is dan de kaart die je nu heb aangeschaft..?)

• Stakato
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-07 17:27
Tja, het is inderdaad een PCI kaart en geen PCI-e kaart dus.. beroerde aankoop imo. Verder, omdat het een normale PCI kaart, zou hij toch wel moeten passen lijkt mij, misschien proberen in een ander PCI slot te doen en dan nog een keer te proberen?

edit: mag ik vragen hoe veel deze kaart je gekost heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Stakato op 27-09-2006 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
10 euro (doos zat nog in plastic was van een vriend die deze kaart een jaar terug had gekocht en nooit heeft gebruikt).

Ik heb nu zowel de oude AGP als nieuwe PCI VGA kaart in de PC zitten, waarbij ik mijn monitor aan de oude AGP VGA kaart heb zitten.

Ik kreeg een melding dat er nieuwe hardware was gevonden, vreemd genoeg zocht Windows naar een FDDI driver? Tevens had ik geen internet verbinding meer, waarschijnlijk deed de ethernetkaart het niet meer. Toen ik vervolgens alleen de nieuwe PCI VGA kaart verwijderde werkte alles weer...

Helpt dit jullie om mij een oplossing te geven?
Pagina: 1