Vb.NET of C#.NET netwerk app

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hallo medetweakers/prutsgenoten >:)

Ik zit met de volgende vraag: Ik wil graag een appje maken om wat gegevens bij te houden tussen 2 pc's in mijn homenetwerkje, en ook via dat progje wat berichtjes te kunnen verzenden. Maar ik heb nog geen echte kaas gegeten over het netwerk gebeuren. Ik heb wel wat dingen opgezocht, en gezien dat .NET geen winsock enz. gebruikt, maar een ,NET libje heeft voor dit soort dingen.

Maar dan blijf ik bij de volgende vraag over:
Wat is meer geschikt? vb.net of c#.net? (en als het maar geen jaar gaat duren :9 )
(ik heb wel wat meer ervaring met vb.net, maar c# zou geen problems moeten opleveren)

Graag jullie avdies ff laten luiden,
Thnx

[ Voor 3% gewijzigd door Aloys op 26-09-2006 22:29 . Reden: (en als het maar geen jaar gaat duren :9 ) ]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:25

OMX2000

By any means necessary...

Voor jou C# omdat de meeste voorbeelden op het internet in C# zijn. Verder zijn de talen zo goed als gelijkwaardig. De meeste mensen hebben een voorkeur voor een van beide, maar er zijn weinig toepassingen waarbij de ene taal veeel beter is dan de andere.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
Taal maakt geen fluit uit, ze kunnen allebei hetzelfde. Er zijn wel wat verschillen, maar ik verwacht niet dat je direct unmanged code gaat schrijven. Het is maar net wat voor achtergrond je hebt. Ik zou gewoon de taal uitkiezen die je het zelf het fijnste vind/lijkt. Maar over dit onderwerp is overigens veel op het internet te vinden, er is al veel over deze "twee-strijd" gezegt en geschreven.

Als je gebruik maakt van .NET 2.0 dan is er erg veel mogelijk op het gebied van netwerken. De library daarvoor zijn zeer uitgebreid. Hell, zelfs pingen kun je tegenwoordig simpel door een object aan te roepen van uit je code.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
dus ik zou hetzelfde in vb.net kunnen bereiken als in c#? (zonder dikke omwegen uiteraard) Want ik vind deze taal toch iets makkelijker werken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Kies wat je zelf het liefste gebruikt. Het maakt niets uit. 't Enige verschil zit 'm in de syntax.

Verder, prutsgenoten ? Nou nee...

Ik zie ook niet zo'n discussie-waarde in het topic: gewoon de taal gebruiken die je wil dus.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.