MOBO defect? of vergeet ik iets?

Pagina: 1
Acties:

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Hey tweakers,

Ik wilde even een beroep doen op de gigantische hoeveelheid kennis die jullie tweakers hebben.
Ik zit met het volgende probleem: mijn mobo is defect, althans dat denk ik. Ik geef even de handelingen die ik heb uitgevoerd in een lijstje:

-andere proc.
-ander geheugen.
-andere videokaart (in meerdere gleuven geprobeerd)
-alle jumpers opnieuw erop gezet.
-andere voeding.

(p.s. 'ander' wil zeggen: van een andere pc waar het WEL werkt).

Maar het moederbord geeft geen piep (letterlijk) en al helemaal geen beeld :(. Het is een ASUS P5A die goed heeft gewerkt, maar nu hij een paar maandjes stil heeft gestaan werkt ie niet meer :(:(. Weet iemand nog een andere mogelijkheid waar het aan zou kunnen liggen of kan ik het ding aan de muur hangen??

Groeten,

Carnifex

Verwijderd

Even een vraagje:

Doet je voeding iets en heb je het draadje goed aangesloten van de voeding. Probeer eerst een andere voeding. Als een mobo stuk is krijgt alles wel stroom en moet de hdd opspinnen, of op z'n minst de ventilatoren moeten gaan draaien.

Dus gebeurd er niets dan moet je je voeding nakijken, gebeurd er wel wat dan is idd het mobo stuk. Heb je ook je processor/geheugen/videokaart in een ander systeem geprobeerd? Misschien is je proc wel kapot.

• Mc.Boldy
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Volgens mij heeft hij al een andere voeding gebruikt! Klinkt als een defecte mobo ;(

Je hebt toch wel alle overbodige kaartjes eruit getrokken?

Sterkte :)

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Op dinsdag 30 januari 2001 13:44 schreef Bendertino het volgende:

Als een mobo stuk is krijgt alles wel stroom en moet de hdd opspinnen, of op z'n minst de ventilatoren moeten gaan draaien.
Dit klopt niet !

Met een kapotte mobo is het heel goed mogelijk dat het systeem dood ligt. (sterker nog, dan is meestal het mobo kappot.)

-duidelijke zaak dus-

kijk bij vraag een aanbod even voor een ander bx bordje (rond de 100 gld)

• Carnifex
-andere voeding: al gedaan. (fans draaien lekker, maar hoeven niet te koelen lijkt me..)
Heb het hele mobo gestript van alles wat er op zat.. mem/kaarten/uit kast gehaald(in andere kast gehad)..

weet iemand waar ik RMA nummer voor ASUS producten kan aanvragen? Ik kan het niet vinden op die site van hun, die zijn ze nogal aan het verbouwen geloof ik :(. Bovendien wil ik wel eens weten hoe lang die garantie is... ik hoop meer dan 1 jaar...

greetingz,

Carnifex

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik denk 1 jaar. Misschien 3 jaar .....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is je mobo misschien geschikt voor ATX en AT voedingen? Dan zit er een jumpertje op om de gewenste voeding te kiezen.. staat die wel goed ? (indien van toepassing..)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

[quote

kijk bij vraag een aanbod even voor een ander bx bordje (rond de 100 gld)
[/quote]

Hmmm, de Asus P5a heeft nog steeds een SS7 chipset, de beruchte (en snelle!!) ALi Aladin V...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt wel al je BIOS even gecleared met het jumpertje? Je batterij van je mobo gecheckt??

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op dinsdag 30 januari 2001 15:07 schreef Wekkel het volgende:
Je hebt wel al je BIOS even gecleared met het jumpertje? Je batterij van je mobo gecheckt??
Precies! Ik heb zovaak als jou hetzelfde probleem: Oorzaak: BIOS settings kloppen niet meer.
BIOS resetten dus.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 17:55

mvds

Totally awesome!

Niet per ongeluk een steuntje laten zitten wat kortsluiting maakt achter het mobo?

• Carnifex
bedankt voor de opmerking, maar het is een P5A, en die is ATX only...
Ik heb alle jumpers gesjekt, alles dubbel nagegaan, maar kan niks vinden. Weet iemand of er 1 of 3 jaar garantie op zit? Die site van asus is echt een doolhof, ik kan de garantie nergens vinden :(.

Moederbord van kast losgemaakt, batt. eruit gehaald, BIOS gereset. Batt erin, BIOS gereset (voor het geval je met of zonder batt. moet resetten).

Nog steeds zelfde probleem: fans draaien, power lampje van kast werkt, maar geen beeld, geen piep.

ik wil nou toch eigenlijk best wel weten of ik 3 jaar garantie heb...

Carnifex

Verwijderd

zit geloof ik maar 1 jaar garantie op,
en een nieuwe asus p5a kost nu in de winkel waar ik heb heb gekocht f 305,-. Maar dat is best een dure winkel(heel goeie service) dus ik denk wel dat ie goedkoper te vinden is.

Verwijderd

ik denk gewoon 1 jaar garantie.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

P5a kost rond de 250 piek met 1 mb cache. Je kan beter doorsparen voor een Duron (200)/ Socket A plank (350) combinatie.. Je PC100 geheugen gebruik je gewoon daarvoor..

• Carnifex
Dat zie ik nog wel. Ik heb nu een duron650 en een p200mmx(internetservertje). die amd300(op dat asus p5a bord) zou mooi op mijn kamer in amsterdam kunnen staan, kan ik daar een beetje typen, programmeren en mp3-tjes luisteren... ik had mijn 128 mb pc100 al in mijn duron gezet.. was van plan 128 erbij te kopen voor de 300... nu eerst 's denken wat ik zal doen... eerst afwachten hoeveel garantie ik heb ;).

Carnifex
Pagina: 1