Hallo tweakers,
Ik wil graag een nieuwe computer systeem kopen(alleen een nieuwe kast) aangezien ik een beetje uitgekeken ben op wat ik nu heb(amd64 systeempje).
Nu heb ik het volgende samengesteld, alleen weet ik niet of het allemaal goed met elkaar gaat, er beter is te krijgen voor mijn budget, of er gewoon tips zijn.
Kast:
Thermaltake Soprano VB1000BWS (ATX, Geen PSU, Window, Zwart) ~63 euro
Dit vind ik zelf een mooie kast, hij heeft ook een window wat ik wel mooi vind.
Hij is ook stevig als ik de reviews lees, ook kan je alles bevestigen "zonder" schroevendraaier.
Ik heb ik niet echt vragen over, maar als hier nog wat over te zeggen is, wil ik het graag horen
Voeding
OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX) ~66 euro
Deze voeding is volgens reviews stabiel en stil.
Ook is deze voeding modulair en dat is ideaal voor mij(kabels uitpluggen die je niet nodig hebt).
Ook is ie erg goedkoop. alleen mijn vraag is, heb ik wel genoeg aan 450 watt?
Of is er een betere voeding te krijgen, voor max 100 euro.
het liefst wil ik wel dat ie modulair is, maar als ie veel beter is, dan hoeft het niet perse.
Moederbord:
Biostar TForce P965 Deluxe ~120 euro
Dit lijkt mee een zeer goed bordje aangezien het goed overklokt en stabiel is(volgens de reviews/gebruikerservaringen).
Ook is dit bordje niet zo duur, en toch een goede overklokker(met de zogenaamde stitl bios 550 fsb te halen).
Alternatieven:
Asus P5B (non deluxe)
Gigabyte GA-965P-DS3
CPU
Intel Core2Duo E6400 ~212 euro
Het lijkt me wel een beetje logisch dat ik de Core 2 Duo neem.
Ik heb de E6400 genomen omdat de E6300 niet veel goedkoper is, maar deze heeft toch weer een hogere multiplier, wat handig is bij het overklokken.
De e6600 valt (denk ik) buiten mijn budget.
RAM Geheugen
1GB x 2 (2GB) PC7200 DDR2, CL4.0 (OCZ, OCZ2N9002GK) ~214 euro
Dit geheugen is nog het enige snelle geheugen dat goedkoop is en is leverbaar.
Volgens reviews klokt het erg goed(stock is al 450Mhz), en zo is de 550 wel te halen(op 2.3v).
Dit lijkt mij een goede keus, want het is goedkoop en toch snel.
Ik dacht eerst aan G.skill geheugen of Crucial maar die zijn al gelijk 260, dat scheelt toch weer zo 45 euro.
GPU
Club3D Radeon X1900 RX 256MB DDR3 (is een x1900GT) ~185 euro
Hier twijfel ik toch wel veel, zal ik een 7900gs of een 7900gt nemen. Of toch een x1900 gt(/rx) of een x1900xt.
Ik wil +- 200 euro uitgeven(mag iets meer, als het veel beter is), en weet niet echt precies wat de beste is.
Dus hier wil ik graag wel advies op, welke raden jullie aan(voor mijn budget), en waarom?
HDD
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB ~91 euro
Dit lijk me wel een goede schijf, en komt ook erg snel uit reviews.
320Gb is genoeg voor mij, dus dat zit wel goed.
Wat is volgens jullie de beste schijf op dit moment voor mijn budget(ong zelfde grote, groter is natuurlijk beter, maar moet dan ook sneller zijn, dus snelheid heeft voorrang, maar minimaal 300gb).
dvd lezer/brander
Hier weet ik niet echt wat ik moet nemen, wat is een goede lezer.
En wat is een goede brander(ik wil natuurlijk het meest mogelijk kunnen branden).
Dit moet natuurlijk niet al te duur worden.
Mijn doeleinden:
Ik wil wel kunnen gamen op dit systeempje. Ik heb een breedbeeld scherm(205bw), en daarvan is de native resolutie 1680x1050, hier wil ik dus goed op kunnen gamen, met natuurlijk op zo hoogst mogelijke settings.
Verder zit ik ook op msn, en natuurlijk gewoon te surfen op het internet.
Soms zet ik een avi om in een dvd maar verder niks met video's. Ook doe ik niks met foto's.
Graag jullie hulp.
Alvast bedankt
Ik wil graag een nieuwe computer systeem kopen(alleen een nieuwe kast) aangezien ik een beetje uitgekeken ben op wat ik nu heb(amd64 systeempje).
Nu heb ik het volgende samengesteld, alleen weet ik niet of het allemaal goed met elkaar gaat, er beter is te krijgen voor mijn budget, of er gewoon tips zijn.
Kast:
Thermaltake Soprano VB1000BWS (ATX, Geen PSU, Window, Zwart) ~63 euro
Dit vind ik zelf een mooie kast, hij heeft ook een window wat ik wel mooi vind.
Hij is ook stevig als ik de reviews lees, ook kan je alles bevestigen "zonder" schroevendraaier.
Ik heb ik niet echt vragen over, maar als hier nog wat over te zeggen is, wil ik het graag horen
Voeding
OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX) ~66 euro
Deze voeding is volgens reviews stabiel en stil.
Ook is deze voeding modulair en dat is ideaal voor mij(kabels uitpluggen die je niet nodig hebt).
Ook is ie erg goedkoop. alleen mijn vraag is, heb ik wel genoeg aan 450 watt?
Of is er een betere voeding te krijgen, voor max 100 euro.
het liefst wil ik wel dat ie modulair is, maar als ie veel beter is, dan hoeft het niet perse.
Moederbord:
Biostar TForce P965 Deluxe ~120 euro
Dit lijkt mee een zeer goed bordje aangezien het goed overklokt en stabiel is(volgens de reviews/gebruikerservaringen).
Ook is dit bordje niet zo duur, en toch een goede overklokker(met de zogenaamde stitl bios 550 fsb te halen).
Alternatieven:
Asus P5B (non deluxe)
Gigabyte GA-965P-DS3
CPU
Intel Core2Duo E6400 ~212 euro
Het lijkt me wel een beetje logisch dat ik de Core 2 Duo neem.
Ik heb de E6400 genomen omdat de E6300 niet veel goedkoper is, maar deze heeft toch weer een hogere multiplier, wat handig is bij het overklokken.
De e6600 valt (denk ik) buiten mijn budget.
RAM Geheugen
1GB x 2 (2GB) PC7200 DDR2, CL4.0 (OCZ, OCZ2N9002GK) ~214 euro
Dit geheugen is nog het enige snelle geheugen dat goedkoop is en is leverbaar.
Volgens reviews klokt het erg goed(stock is al 450Mhz), en zo is de 550 wel te halen(op 2.3v).
Dit lijkt mij een goede keus, want het is goedkoop en toch snel.
Ik dacht eerst aan G.skill geheugen of Crucial maar die zijn al gelijk 260, dat scheelt toch weer zo 45 euro.
GPU
Club3D Radeon X1900 RX 256MB DDR3 (is een x1900GT) ~185 euro
Hier twijfel ik toch wel veel, zal ik een 7900gs of een 7900gt nemen. Of toch een x1900 gt(/rx) of een x1900xt.
Ik wil +- 200 euro uitgeven(mag iets meer, als het veel beter is), en weet niet echt precies wat de beste is.
Dus hier wil ik graag wel advies op, welke raden jullie aan(voor mijn budget), en waarom?
HDD
Seagate Barracuda 7200.10, 320GB ~91 euro
Dit lijk me wel een goede schijf, en komt ook erg snel uit reviews.
320Gb is genoeg voor mij, dus dat zit wel goed.
Wat is volgens jullie de beste schijf op dit moment voor mijn budget(ong zelfde grote, groter is natuurlijk beter, maar moet dan ook sneller zijn, dus snelheid heeft voorrang, maar minimaal 300gb).
dvd lezer/brander
Hier weet ik niet echt wat ik moet nemen, wat is een goede lezer.
En wat is een goede brander(ik wil natuurlijk het meest mogelijk kunnen branden).
Dit moet natuurlijk niet al te duur worden.
Mijn doeleinden:
Ik wil wel kunnen gamen op dit systeempje. Ik heb een breedbeeld scherm(205bw), en daarvan is de native resolutie 1680x1050, hier wil ik dus goed op kunnen gamen, met natuurlijk op zo hoogst mogelijke settings.
Verder zit ik ook op msn, en natuurlijk gewoon te surfen op het internet.
Soms zet ik een avi om in een dvd maar verder niks met video's. Ook doe ik niks met foto's.
Graag jullie hulp.
Alvast bedankt
offtopic:
als ik nog wat ben vergeten, moet je het maar zeggen, dan update ik de startpost.
Ook worden de wijzigingen in de startpost neergezet
als ik nog wat ben vergeten, moet je het maar zeggen, dan update ik de startpost.
Ook worden de wijzigingen in de startpost neergezet
[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 27-09-2006 23:19 ]