Hoe ziet een Alpha processor eruit?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iemand wilde een waterkoeling set op zijn Alpha, maar ik heb geen idee hoe die dingen eruit zien, en belangrijker, hoe daar een koeler op bevestigd wordt. Zitten er van diezelfde uitsteeksels op een Alpha socket als op een socket 370? (zit de Alpha in een socket??)

Herman www.waterkoeling.nl

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Volgens mij zijn die dingen helemaal geintregeerd....Vriend van me heb zo'n ding en alles zit onboard. Het kan best zijn dat de cpu dan zo vast zit als een 286 dus vast gesoldeerd...

Zal het even voor je vragen

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Een alpha de chip zelf ziet er net zo uit als een ppga celeron. Wat er verder nog bij aanhang, en hoever de integratie is bij een alpha weet ik niet. Maar in ieder geval de chip zelf ziet er net zo uit als een ppga celeron, pentium, 486 etc etc.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmm... ik dacht dat die gevallen groter waren dan een 'normale' processor...
Dacht dat ik ergens een plaatje weet... zal ff kijken...

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Ze zijn vaak iets groter idd. In deze bak zit een 400 MHz 21164 CPU, hier heb je een close-up van de processor. Bij deze bak zit er een big-ass koelblok op en wordt er een enorme luchtstroom door een 120 mm fan aangevoerd (via dat stuk plastic wat je ziet)

We spend our years as a tale that is told

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoe wordt die heatsink bevestigd op een Alpha?

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Herman heb ff voor je gevraagd en hij heb een

Alpha axp-33 die zit NIET op een socket en ongeveer zo vast als een pentium

zal nu ff der 8ter komen hoe de rest van de alpha's vast zit

<update >

Ok de UDB's zitten vastgesoldeerd. Daarbij zit de heatsink met 2 schroeven vast IN HET MIDDEN VAN DE CPU !!! echtwaar

Er zijn ook versies waarbij de cpu's op een socket zitten deze heatsinks zitten vast met een soort clip zoals bij pentium 1's
Pagina: 1