Toon posts:

notebook best buy guide

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Met interesse heb ik de bestbuy guide van 2005 gelezen. Op dit moment ben ik voor iemand op zoek naar een goede " de beste" notebook. Ik zoek me rot maar kan niet goed bepalen welk merk en type nu het beste past bij de volgende eisen:

Draagbaarheid: Notebook wordt veel onderweg gebruikt
Stevigheid: het notebook moet wel tegen een stootje kunnen. Niet dat er mee gesmeten wordt maar er wordt wel gewerkt op lokatie, en er wordt veel mee gereisd
Connectivity: Moet goede mogelijkheden hebben om wireless te communiceren
Grafisch: Er hoeft geen gaming capaciteit op te zitten maar hij moet wel geschikt zijn voor fotobewerking en als het even kan videobewerking.

Ik heb zelf de volgende merken bekeken:
Levono
HP
Sony

Ik vind het moeilijk een goede keuze tussen merk en type te maken. Als iemand mij kan adviseren met merk en type dan ben ik hem,haar zeer erkentelijk. _/-\o_

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En aan welke modellen zat je zelf te denken? En hoeveel wil je uitgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Tja qua modellen? dat is nu juist de vraag. Wat ik wil uitgeven is max 2000 euro. Ik wil graag weten welk systeem jullie zouden aanschaffen als iemand met de gestelde eisen langs zou komen en rond 1500 euro te besteden heeft met uitloop tot 2000.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Siemens Xi 1546, Insiprion 9400, XPS..

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eigenlijk zou je zelf het beste wat zelfonderzoek kunnen doen. We hebben hier op GoT wel wat regeltjes dat jij eigenlijk degene bent die het research doet en wij geen helpdesk zijn. Hier zijn een paar dingetjes om je op weg te helpen:

Qua stevigheid raad ik je aan gewoon een beetje algemeen te zoeken naar de series van de notebook fabrikanten. Zo is bekend dat Acer's Aspire serie vaak echt plastic aanvoelen en qua stevigheid nog wat te wensen overlaten terwijl IBM's laptops een stuk beter tegen een stootje kunnen. Wat betreft wireless kun je er van uit gaan dat vrijwel elke laptop wel beschikt over 802.11g, 54Mbit wireless netwerk.
Wat fotobewerking betreft zou ik zoeken naar een laptop met een rappe harddisk (e.v.t. zelf vervangen) en een leuke lading aan geheugen, op het 2D gebied doen de intergrated videoadapters het niet slecht.

Deze tips, en natuurlijk de antwoorden op je andere vragen, zou je ook gemakelijk terug kunnen vinden met de search. Speel er maar eens mee :)

Dit topic is gesloten.