Ik ben bezig met het leren van C#. Ik gebruik daarvoor Visual Studio 8. In het boek dat ik lees over C# staat erg veel over een commandline compiler die bij die vStudio zou zitten. Deze commandline compiler zou erg prettig zijn in gebruik en naarmate je meer programmeer ervaring hebt zou je meer gebruik maken van deze compiler. Nu zou ik graag eens een kijkje nemen naar deze command line compiler.
Volgens verschillende bronnen op internet zou dit een .bat bestand zijn of een .exe bestand (met de naam csc.exe
). Echter als ik mijn hele PC afzoek naar die programma's vind ik helemaal niks. Ook heb ik gegoogled en in de MSDN library gezocht, ik vind erg veel over die compiler alleen helemaal niet over hoe ik hem kan starten.
Ow, nu tijdens mijn laatste zoekactie onder het typen van dit bericht is mijn is het bestand csc.exe gevonden.
Het bestand staat dus in de map van het .NET framework en niet in de map van Visual Studio zoals ik eerder heb gelezen.
Nu doemt het volgende probleem op....Ik probeer de compiler te starten, een DOS schermpje springt op en verdwijnd weer even zo snel. Dan probeer ik csc.exe te openen via een ander DOS scherm.
Ik krijg de volgende fout: Fatal Error: CS2008: No inputs specified
Als ik dan bijvoorbeeld de file Test.cs in de map zet waar ook csc.exe staat en ik type:
csc.exe /target.......
Ow, alweer iets opgelost onder het schrijven. Het volgende werkt:
csc.exe /target:exe Test.cs
Test.exe word aangemaakt en in de map van het framework gezet.
Alleen nu mijn definitieve vraag. Hoe is deze compiler simpel te gebruiken? Nu moet ik het te compilen CS bestand kopieren naar de framework map en dan laten compileren. Dat lijkt me een beetje omslachtige manier. Kan dit makkelijker?
Alvast bedankt.
Volgens verschillende bronnen op internet zou dit een .bat bestand zijn of een .exe bestand (met de naam csc.exe
Ow, nu tijdens mijn laatste zoekactie onder het typen van dit bericht is mijn is het bestand csc.exe gevonden.
Het bestand staat dus in de map van het .NET framework en niet in de map van Visual Studio zoals ik eerder heb gelezen.
Nu doemt het volgende probleem op....Ik probeer de compiler te starten, een DOS schermpje springt op en verdwijnd weer even zo snel. Dan probeer ik csc.exe te openen via een ander DOS scherm.
Ik krijg de volgende fout: Fatal Error: CS2008: No inputs specified
Als ik dan bijvoorbeeld de file Test.cs in de map zet waar ook csc.exe staat en ik type:
csc.exe /target.......
Ow, alweer iets opgelost onder het schrijven. Het volgende werkt:
csc.exe /target:exe Test.cs
Test.exe word aangemaakt en in de map van het framework gezet.
Alleen nu mijn definitieve vraag. Hoe is deze compiler simpel te gebruiken? Nu moet ik het te compilen CS bestand kopieren naar de framework map en dan laten compileren. Dat lijkt me een beetje omslachtige manier. Kan dit makkelijker?
Alvast bedankt.