Piepende Laptop mogelijk CPU whining

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:09
Hallo tweakers,

Ik heb een probleempje. Ik heb vandaag mijn Dell 6400 Laptop binnen gekregen en alles leuk en aardig. Maar als ik aan het typen ben of hij is in een idle stand dan komt er een hoge pieptoon uit mijn laptop.

Mijn Configuratie

Dell 6400
T2400 1.83GHz
2GB DDR 2 werkgeheugen
X1400 256MB
9cells accu.

Het lijkt mij niet de Harde schijf omdat als de toon klinkt het lampje van de harde schijf niet aangaat.

Het lijkt me meer in de zin van CPU whining.

Hebben meer mensen hier last van en wat kun je hiertegen doen. Het is echt zeer irritant en als ik bijvoorbeeld een Super Pi test doe, dus dan is de cpu echt belast, dan gaat het gepiep weg.

Graag jullie reactie, SymenGT

• SymenGT
Iemand een idee.?? :?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Zijn al zo vaak topics geweest over dit onderwerp..

In ieder geval is een cpu gewoon fysiek niet in staat om geluid te produceren, dus moet je het zoeken in componenten op het moederbord in de buurt van de cpu. (condensators)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

hmm, nog geen 1 keer last van gehad... lijkt me niet goed, ik zou es bellen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Je cpu zal het wel niet zijn.
ander opties: spoel of condensator in de buurt van de zpu.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Is vaker het probleem geweest bij dell laptops, ik heb er op de helpdesk gezeten en bij de 510m was het toendertijds ook best vaak.

Ik geef je alleen weinig kans bij vervanging, (eerste wat je moet doen is melding maken ervan, dat komt in de database te staan onder jouw serienummer, hoe eerder de melding hoe beter), ik denk namelijk dat je best wat kans hebt dat een andere hetzelfde probleem heeft. Er zijn bij de bouw te goedkope onderdelen gebruikt. Bij goedkope voedingen of moederborden hoor je dat wel vaker, niet alleen Dell.

Het heeft inderdaad alles met de belasting van het systeem te maken. Soms merk je dat het bij hd activiteit afneemt of volle cpu belasting. Veel klanten hadden last van gepiep wanneer de laptop in standby modus stond.

[ Voor 17% gewijzigd door Pixal op 27-09-2006 18:51 ]

• SymenGT
Bedankt voor jullie reactie. Ik zal Dell zo snel mogelijk op de hoogte stellen van mijn (en misschien ook wel van andere) probleem. Nu maar hopen dat het verholpen kan worden. Want ik word er zow langzamerhand een beetje kierewiet van.

SymenGT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
Hallow allemaal.

De dell monteur is inmiddels 2 keer langs geweest omdat hij niet alle onderdelen bij zich had.
Eerste keer dat hij langs kwam heeft hij het moederbord, CPU en heatsink (geen idee waarom) vervangen. Het piepen was nog niet weg wel iets minder hard als eerst, toen maar eens opstarten zonder videokaart mijn oor op de laptop gelegd niets meer te horen 8) Fantastisch het leek dus de videokaart te zijn. Maar de volgende dag toen er een nieuwe videokaart werd geplaatst nog een beetje gepiep nu is het acceptabel en als ik aan het werk ben heb ik er geen last meer van dwz. minder hinderlijk. De service van dell is helemaal goed, ik bel 1 keer met een probleem en zij bellen terug om het helemaal uit te zoeken wat het probleem is en dan binnen 5 dagen monteur aan huis om het probleem te verhelpen.

SymenGT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn Dell 500m laptop heeft hetzelfde probleem. Een heel klein beetje belasting van de cpu lost het op. Dus muziek afspelen met het volume op 0 of het draaien van cpu-idle.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 07:01
Ik heb hetzelfde probleem met mijn HP Pavilion 6113, ik ga HP er even over mailen.
Pagina: 1