Bootable image op CF card

Pagina: 1
Acties:
  • 1.619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 22:02
Ik wil een CF card gebruiken om mee te booten (voor norton ghost) in mijn mce systeem waar geen cdrom speler inzit. Ik heb tot nu toe steeds gedaan door een cdrom speler uit een andere speler te gebruiken, maar dit is nogal een gedoe (ik heb door problemen vaak al een image terug moeten zetten). In de bios kan je de card reader als boot device instellen, dus dat is geen probleem.

Maar wat me niet lukt is de image op de cf card te krijgen op zo'n manier dat de cf card ook bootable is. Ik heb het ook met deze tool geprobeerd, maar geen succes. Vind het zoiezo een doodenge tool omdat je niet goed kan zien welke disk je aan het beschrijven bent. Maar het heeft ook niet tot het gewenste resultaat geleid. Ik weet niet wat er op die card gezet is, maar iig niet die image.

• Jag
Nou, is er echt niemand die weet hoe je kan booten met een CF card?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
is dit iets misschien ?

http://www.weethet.nl/dutch/hardware_bootfromusbstick.php

of deze :)

http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

[ Voor 24% gewijzigd door Viper® op 28-09-2006 13:47 ]

• Jag
Dank je voor je reactie. De tool van HP waarmee je USB sticks bootable kan maken kan ook images erop zetten, maar hij lijkt het niet erg te doen.
Je kan toch ook images maken van cf cards? Dan moeten er toch ook progs zijn die die kunnen terug zetten?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
8 euro voor een nieuwe drive niet een slimmere optie? http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

• Jag
Nee, ik heb al wel een driver over, alleen het is een barebone. En op de plek waar de drive inkan zit al een hd in een Zalman hd koelding.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:30
Deze link had ik nog in mijn bladwijzers staan http://www.prime-expert.com/flashboot/download.php
voor bootable usb sticks misschien heb je er wat aan ;)

And this !! Is to go even further beyond!!!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Netwerkboot kan dan eventueel nog een oplossing zijn!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Check eerst of je echt van CF kán booten door met physdiskwrite dit image op je CF te zetten en te booten. Als dit werkt weet je dat het booten écht mogelijk is. Mocht het niet werken dan is bv. zoiets misschien een oplossing voor wat je wilt. Een usb stick van enkele euro's zou je probleem ook moeten oplossen.

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

volgens mij heb je sowieso een CF card nodig die als "fixed disk" wordt gezien en niet als "removable storage". Je vindt dit veelal bij industrial grade kaartjes. Dit is in de specs van de CF card veelal te achterhalen. Dan nog blijft de vraag of dit via USB interface wel gaat werken.

Daarom zou ik aanraden om je CFcard aan een IDEkanaal te hangen mbv een converter. Wat Tele hierboven zegt dus.
Daarmee voorkom je een hoop problemen.

Anders is een USB stick idd een betere optie.

of je koopt een usb stick van een paar euro waar je DOS en Ghost/Driveimage oid vanaf boot en reserveert een partitie op je harde schijf met het image wat je terug wilt zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 28-09-2006 21:32 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Ik zou zo'n ide -> cf converter kopen, dat werkt gegarrandeerd. Gebruik hier ook zo'n ding voor m'n router en server. De cf kaart wordt dan gewoon een standaard harddisk.

• Jag
lamko schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:42:
Deze link had ik nog in mijn bladwijzers staan http://www.prime-expert.com/flashboot/download.php
Ja, dat is wel de juiste util. Daarmee kan ik idd de img op de CF card zetten. Volgens mij haalt ie een trucje uit waardoor ie als fixed disc gezien wordt (eenmalig in de demo versie). Niet dat het werkte overigens, miste een of andere file ofzo. Sanpte het niet zo goed, de image was wel succesvol op de CF card gezet, maar helaas no cigar.
Tele schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:19:
Check eerst of je echt van CF kán booten door met physdiskwrite dit image op je CF te zetten en te booten. Als dit werkt weet je dat het booten écht mogelijk is. Mocht het niet werken dan is bv. zoiets misschien een oplossing voor wat je wilt. Een usb stick van enkele euro's zou je probleem ook moeten oplossen.
Hmmm, dat werkt idd ook niet. Ik krijg de melding dat de bootdevice gefailed heeft met die image erop gezet. Maar ik heb dus wel een optie om removable als boot device in te stellen. Je zou zeggen dat je dan zonder fratsen een CF card zou moeten kunnen gebruiken om mee te booten.
Even voor de duidelijkheid: het gaat om een MCE systeem waar ik nogal wat problemen mee heb met de installatie (veel MCE gerelateerde problemen) waardoor ik vaak een imgage terug moet zetten. Het is een Asus P1-AH1 barebone met een XP3500+, onboard video en audio en twee Hauppage pvr-150 tv kaarten.
Die ide->cf converter ziet er prima uit, het probleem alleen is dat ik er geen ruimte voor heb. Ik heb 2 pci sloten en die zitten al gevuld. Nou zou ik wel tijdelijk 1 kaart eruit kunnen halen, maar dan kan ik net zo goed er tijdelijk een drive bij prikken wat ik tot nu toe steeds gedaan heb (en een beetje moe van wordt).
djluc schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:15:
Netwerkboot kan dan eventueel nog een oplossing zijn!
Ja, in die richting zat ik ook al te denken. Het enige is dat ik daar echt nul ervaring mee heb. Maar goed, het is wel zo dat het enige dat moet gebeuren is een Ghost image terugzetten op een computer zonder optical. Dat zou toch moeten kunnen :) ?

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

usbstick en zie boven...

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Jag
Maar die bootable cd is iets van 550mb, dan zou je een usb stick van 1 Gb nodig hebben.

• Jag
Er is geen manier om een Ghost image terug te zetten zonder cd?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

lamko schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:42:
ff (beetje offtopic) vraag aan jouw, dit staat op die pagina bij features:

"FlashBoot is designed to be compatible with most of the BIOSes. Some of them require USB disk to be partitioned (USB-HDD mode), some of them require superfloppy format (USB-ZIP mode). You may choose disk format type between partitioned disk and superfloppy, when formatting your USB Flash disk with FlashBoot (if you choose to reformat). You may write the output to image file, transfer it to another PC and write it to physical device there (either with FlashBoot or with any other suitable tool, for example, with Linux dd command)."

het vetgedrukte gaat het om, stel ik maak een bootable usb pen moet ik dan usbzip of usbhdd aanvinken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

nogmaals : zorg dat je het image op een aparte partitie op je schijf hebt staan, dan heb je aan een pak-em-beet 5 MB memory stick genoeg om van te booten...

Pagina: 1