wel netwerk, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-03 12:58
korte vraag:
Hoe zorg ik ervoor dat een bepaalde pc in een draadloos netwerk wel beschikbaar is voor bestandsdeling, maar geen toegang tot internet heeft. Rest v/d pc's wel internet. OS is XP en router is Orange Livebox.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:51
Weet niet of je in de livebox iets van een firewall hebt, anders kun je daar instellen dat diegeen toegang mag hebben tot internet.

Of de DHCP zou instellen dat het draadloos gedeelte geen gateway heeft naar buiten toe (als dat kan met de livvebox)

Weet zelf niet wat er allemaal mogelijk is met de livebox.

• Dropsen
Zoiets heb ik nog niet gevonden in dat ding... ik vroeg me af of er niet een tooltje bestond waarmee dat te regelen is... of gewoon een simpele instelling op de pc zelf.

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
Op die XP bak die geen internet toegang mag de firewall inschakelen en hierin alleen de PC toegang geven tot het lokale netwerk :?

• Dropsen
idef1x schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:13:
Op die XP bak die geen internet toegang mag de firewall inschakelen en hierin alleen de PC toegang geven tot het lokale netwerk :?
kan de standaard windows firewall dit?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

geen idee maar je kan bijvoorbeeld wel de poorten van bijvoorbeeld 80,21 en eventueel van msn blokkeren mbv een firewall
Of de opzet helemaal slaagt kan ik je niet vertellen heb zelf ook een livebox en momenteel niet meer dan 2 pc's aangesloten op dat ding.
Ik weet wel dat bijvoorbeeld de livebox een limiet heeft met het aanmaken van poortnummers die je vrij wilt geven voor bepaalde software als gameservers en ftp servers.

[ Voor 24% gewijzigd door Edwin van Cleef op 30-09-2006 01:44 ]

computer voor alle werkzaamheden

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
stel op je gateway/router/accespoint in dat hij: a) altijd hetzelfde IPmoet toewijzen aan die pc (adhv MAC) b) alle verkeer van dat IP naar buiten toe discard en/of alle verkeer gericht aan dat IP discard... (sommige gateways kunnen zogezegd niet discarden, maar wel forwarden, dat kan je oplossen door te forwarden naar een ongeldig IP of een Ip dat statisch is toegewezen aan een MAC dat niet voorkomt op je netwerk.)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met zo'n simpel bakkie gaat je dat niet lukken (wel op een prutsmanier, geen gateway geven, maar niet fooll-proof). Als je nog een oude pc over hebt, kijk dan eens naar firewall/gateway distro's als Clarkconnect, Smoothwall en IpCop. Echt heel simpel te installen en configgen.
Pagina: 1