Asus A7N8X-E kieskeurig mbt AGP videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb een a7n8x-e deluxe moederboard hier liggen met een heel raar probleem. Ik heb er geen factuur meer van, dus garantie kan ik vergeten denk ik. Zonde, want het is een pracht van een moederboard voor een rondzwervende socket a proc.

Wat is het probleem: Moederboard boot alleen met matrox g450 en met geen enkele andere videokaart.

Videokaarten waarmee ik ook getest heb zijn:

- Asus radeon 9600XT
- onbekende gf4 mx 4000

Beide kaarten booten dus niet, maar werken wel in ander systeem (nf7-s, ook nforce 2 met MCP-T)

- Geen Post melding als er een van die 2 videokaarten inzit, wel als er geen inzit
- Ik heb al gekeken of er visueel enigzins iets op te merken viel aan het moederboard, dit is niet het geval.
- Ook heb ik AGP-slot eens flink uitgeblazen zonder resultaat.
- Bios update naar nieuwste versie helpt niet, bios instellingen veranderen ook niet
- Voeding is prima in orde, doet het prima op andere moederboarden
- Verschillende monitoren geprobeerd, ook geen resultaat

Wat zou er defect kunnen zijn aan het moederboard en kan ik dit onderdeel mogelijk zelf vervangen? Mijn vermoeden gaat uit naar een spanningsregulator o.i.d. aangezien de g450 het minste vermogen verbruikt van de 3 denk ik.

Ik heb dus totaal geen verstand van waar welke componenten zitten op een moederboard, dus wie helpt....

[ Voor 4% gewijzigd door zandpaddo op 26-09-2006 19:47 ]

• patrickrooden
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-05 22:09

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

dit licht waarschijnlijk aan de voltage van de kaarten
0.8/1.5/3.3V veel moederborden ondersteunen een van deze voltages niet dit moet je zelf effe opzoeken

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee hoor, die vidkaarten zijn recent genoeg. Heb een a7n8x-x, daar werkt een radeon ook gewoon (9800, maar is dus zelfde periode) en een Geforce MX ook.

• patrickrooden
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-05 22:09

patrickrooden

-UeW.Eclipsje?

KillerAce_NL schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:03:
Nee hoor, die vidkaarten zijn recent genoeg. Heb een a7n8x-x, daar werkt een radeon ook gewoon (9800, maar is dus zelfde periode) en een Geforce MX ook.
dan heeft ie waarschijnlijk een probleem met het agp8x videokaarten (bij hem dan)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zou ook niet moeten kunnen, Mobo is agp 8x geschikt en agp 3.0 is backwards compatible, voor zover ik weet. Je voeding kan wel prima werken op andere Mobo's, maar dat wil niet zeggen dat ie goed is. Probeer eerst eens een andere voeding op je huidige mobo.

Maar het is twijfelachtig, dat dat het is. Een GF4MX verbuikt ook helemaal niks (werden heel vaak passief gekoeld).

[ Voor 60% gewijzigd door KillerAce_NL op 27-09-2006 15:09 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik zou toch eens nóg een andere AGP-kaart proberen, zoals een TNT2 of een Geforce 256. Jouw moederbord is namelijk heel erg kieskeurig wat betreft compatible videokaarten en dan met name kaarten uit de Radeon 9600 serie. Om dat uit te sluiten zit er dus niets anders op dan een kaart te proberen.

Is die Matrox G450 eigenlijk PCI of AGP? Ik denk AGP als ik je verhaal zo lees.

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
patrickrooden schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:01:
dit licht waarschijnlijk aan de voltage van de kaarten
0.8/1.5/3.3V veel moederborden ondersteunen een van deze voltages niet dit moet je zelf effe opzoeken
KillerAce_NL schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:03:
Idd, videokaarten zijn allemaal 1.5v en minstens agp 4x. Die radeon en de geforce zijn agp 8x denk ik. Heb biosinstelling ook op agp 4x gezet, toen kaart gewisseld maar mocht niet baten.
KillerAce_NL schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:07:
Zou ook niet moeten kunnen, Mobo is agp 8x geschikt en agp 3.0 is backwards compatible, voor zover ik weet. Je voeding kan wel prima werken op andere Mobo's, maar dat wil niet zeggen dat ie goed is. Probeer eerst eens een andere voeding op je huidige mobo.

Maar het is twijfelachtig, dat dat het is. Een GF4MX verbuikt ook helemaal niks (werden heel vaak passief gekoeld).
Die 4mx is idd passief gekoeld dus verbruikt zowat niks. Voeding kon de kaart wel aan op een kt266 moederboard van MSI dus voeding lijkt me het niet te zijn, maar zal nog eens testen met een rondzwervend exemplaar.
anton121 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:15:
Ik zou toch eens nóg een andere AGP-kaart proberen, zoals een TNT2 of een Geforce 256. Jouw moederbord is namelijk heel erg kieskeurig wat betreft compatible videokaarten en dan met name kaarten uit de Radeon 9600 serie. Om dat uit te sluiten zit er dus niets anders op dan een kaart te proberen.

Is die Matrox G450 eigenlijk PCI of AGP? Ik denk AGP als ik je verhaal zo lees.
De Matrox is AGP. Ik heb geen tnt2 of geforce 256 ter beschikking. Enkel nog een Ti4200 van gainward maar die heeft mijn broertje thuis in gebruik.

Systeem is overigens gewoon stabiel. Kon windows zonder problemen installeren en draait behalve dat probleem gewoon normaal. Zal nog een monitorprogrammatje installeren om voltlijnen te bekijken, maar in de bios bij hardwarecontrole waren die normaal.

Enige optie die ik in hoofd heb zitten is dat het agpslot niet lekker contact maakt met de andere kaarten maar wel met de matrox. Maar agpslot vervangen is niet eenvoudig volgens mij

[ Voor 3% gewijzigd door zandpaddo op 27-09-2006 20:10 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 12:28

Valkyre

Kitesurf FTW!

wellicht eens in de bios je agp slot vast zetten op AGP4x is het proberen wel waard lijkt mij

iRacing Profiel

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je b.t.w. wel een neiuw bios ? In het begin had deze serie problemen met AGP-drivingmode, meen ik mij te herinneren.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

KillerAce_NL schreef op donderdag 28 september 2006 @ 12:27:
Heb je b.t.w. wel een neiuw bios ? In het begin had deze serie problemen met AGP-drivingmode, meen ik mij te herinneren.
Zie ts :)
- Bios update naar nieuwste versie helpt niet, bios instellingen veranderen ook niet

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1