Ik heb een a7n8x-e deluxe moederboard hier liggen met een heel raar probleem. Ik heb er geen factuur meer van, dus garantie kan ik vergeten denk ik. Zonde, want het is een pracht van een moederboard voor een rondzwervende socket a proc.
Wat is het probleem: Moederboard boot alleen met matrox g450 en met geen enkele andere videokaart.
Videokaarten waarmee ik ook getest heb zijn:
- Asus radeon 9600XT
- onbekende gf4 mx 4000
Beide kaarten booten dus niet, maar werken wel in ander systeem (nf7-s, ook nforce 2 met MCP-T)
- Geen Post melding als er een van die 2 videokaarten inzit, wel als er geen inzit
- Ik heb al gekeken of er visueel enigzins iets op te merken viel aan het moederboard, dit is niet het geval.
- Ook heb ik AGP-slot eens flink uitgeblazen zonder resultaat.
- Bios update naar nieuwste versie helpt niet, bios instellingen veranderen ook niet
- Voeding is prima in orde, doet het prima op andere moederboarden
- Verschillende monitoren geprobeerd, ook geen resultaat
Wat zou er defect kunnen zijn aan het moederboard en kan ik dit onderdeel mogelijk zelf vervangen? Mijn vermoeden gaat uit naar een spanningsregulator o.i.d. aangezien de g450 het minste vermogen verbruikt van de 3 denk ik.
Ik heb dus totaal geen verstand van waar welke componenten zitten op een moederboard, dus wie helpt....
Wat is het probleem: Moederboard boot alleen met matrox g450 en met geen enkele andere videokaart.
Videokaarten waarmee ik ook getest heb zijn:
- Asus radeon 9600XT
- onbekende gf4 mx 4000
Beide kaarten booten dus niet, maar werken wel in ander systeem (nf7-s, ook nforce 2 met MCP-T)
- Geen Post melding als er een van die 2 videokaarten inzit, wel als er geen inzit
- Ik heb al gekeken of er visueel enigzins iets op te merken viel aan het moederboard, dit is niet het geval.
- Ook heb ik AGP-slot eens flink uitgeblazen zonder resultaat.
- Bios update naar nieuwste versie helpt niet, bios instellingen veranderen ook niet
- Voeding is prima in orde, doet het prima op andere moederboarden
- Verschillende monitoren geprobeerd, ook geen resultaat
Wat zou er defect kunnen zijn aan het moederboard en kan ik dit onderdeel mogelijk zelf vervangen? Mijn vermoeden gaat uit naar een spanningsregulator o.i.d. aangezien de g450 het minste vermogen verbruikt van de 3 denk ik.
Ik heb dus totaal geen verstand van waar welke componenten zitten op een moederboard, dus wie helpt....
[ Voor 4% gewijzigd door zandpaddo op 26-09-2006 19:47 ]