Inleiding | |
Howdy GoT'ers..Na 4 jaar (P4 2,53 GHz, 256 MB, R9000) is het weer eens tijd om een nieuw systeem in elkaar te zetten. Probleem is echter dat ik een arme student ben en niet zo heel veel te spenderen heb. Daarom zal ik niet het nieuwste van het nieuwste kunnen veroorloven (heb ik vast ook niet nodig) dus zal ik mijns inziens moeten besparen op de grafische kaart en het moederbord. | ![]() |
Ik kijk al geruime tijd reikhalzend uit naar de C2D-processoren van Intel, omdat ik een multitasker in hart en nieren ben | ![]() |
Grafisch stel ik echter geen heel zware eisen (Photoshopje hier en daar, CS 1.6, CoD2, GTA:SA) dus is hoef geen high-end videokaart | ![]() |
Die-Hard overclocken is geen must (ben van nature geen soldeer- of modtype Door deze gedachte kwam ik eigenlijk automatisch bij de ConroeXFire-eSATA2 van ASRock terecht, omdat deze zo scherp is geprijst en toch van alle (voor mij benodigde) gemakken voorzien is. Ik zou ook echter wat kunnen besparen op mijn CPU of geheugen en voor een Asus P5LD2 oid gaan. Mobo's zijn niet mijn sterkste kant dus zouden jullie me (vooral) hier bij kunnen helpen? | ![]() |
Ik heb het volgende systeem bij EMPC.nl (goede service, goede shopsurvey) samengesteld (andere shops natuurlijk welkom! | |
• Casing | |
Antec New Solution NSK6500 430Watt Black Silver €85,45 Mooi, strak design | ![]() |
• Moederbord | |
ASRock ConRoeXFire-Esata2 €81,42 Most Money for Value Award @ HardwareZone.com, is al vaker de revue gepasseerd hier op GoT. Zoals gezegd ben ik een leek op het gebied van mobo's. Is de Asus P5LD2-SE (€ 109,98) of Asus P5N-SLI (€ 104,77) een betere keuze gezien de OC-mogelijkheden en de betere (?) naam van Asus. | ![]() |
• CPU | |
Intel Core2Duo E6400 €221,70 Fijne 'bang for your buck'-processor, iets duurder dan de E6300. Zijn grote broer E6600 is dan weer €80 duurder en dat past, gezien mijn budget, niet in mijn systeem. Of raden jullie mij wél de E6600, maar dan icm 1 gig geheugen aan? Het blijft passen en meten met dit budget, I know ![]() | ![]() |
• Memory | |
Kingston DDRII HyperX 750MHz CL4, 2x1GB €220,35 2 GB is een fijne buffer, met Vista en haar o-so-cole Aero interface & andere snufjes die eraan komen. En natuurlijk geen OEM geheugen | ![]() |
• GPU | |
Asus EN7600GT Top Silent 512 MB DDR2 7600GS chipset ![]() Asus Geforce 7600 GT 256MB DDR3 € 156,02 Zoals ik al zei, geen fratsen (Lang Crossfire/SLI-verhaaltje) Crossfire/SLI gaat niet werken met low-range kaarten. | ![]() |
• Harde Schijf | |
Seagate Barracuda 7200.10 320GB S-ATA2 16MB Cache €94,72 Veel gieg (mijne is atm 160GB | ![]() |
• DVD-fikker | |
NEC ND4571 16x DVDRW €35,41 Een van de bekendere dvd-branders. Had NEC hiervoor, nooit problemen mee gehad en aan de lijstjes in CSL te zien een gewilde Benq DVD Writer DW1655 € 37,02 De Benq is in de BBG Sept. 2006 (Workstation) verkozen boven een NEC-brander, omdat hij net iets meer snufjes heeft en slechts 2 euro duurder is. Geen probleem dus | ![]() |
• last but not least, FDD | |
NEC Floppy disk drive €7,19 Voor Bios flashing, booting etc. Voorkomen is beter dan genezen ![]() | ![]() |
Uitleiding | |
Dit alles komt op zo'n €893,99, net binnen mijn budget, dus optimaal benut Groet, Alex Update History
|
©Alexo2006
[ Voor 8% gewijzigd door Alexo op 22-08-2007 12:59 ]
🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB