Draadloze snelheid stuk lager dan bekabeld*

Pagina: 1
Acties:

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:17
Ik heb hier een pc die ik via een draadloze verbinding verbonden heb met @home kabel. Ik zou 500kb/s moeten halen maar kom niet hoger dan 90.
Nu heb ik het ook direct op de router, met draadje dus, geprobeerd en toen kwam ik idd op de 500 kb/s.
Het lijkt dus aan de draadloze verbinding te liggen. Echter, als ik met de laptop naar een andere locatie ga waar ze hetzelfde kabel abo hebben dan kom ik met draadloos WEL aan de 500 kb/s...
De verbindingssterkte is zeer goed, 54Mbps bij beide.

Ik heb ook naar cmd-netstat gekeken en daar staan meerdere entries (stuk of 6 tot 10) maar download niets en verder kom ik daar ook niet veel wijzer uit. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Het is helaas geen optie om een kabel te trekken dus ik zou graag zien dat de draadloze snelheid omhoog ging ;)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je er dan op z'n minst even bij vertelt wat voor apparatuur je gebruikt en hoe je die hebt ingesteld ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Hoe ver van je Wireless point zit je ?
Je snelheid heeft ook te maken met de kwaliteit van het signaal

[ Voor 12% gewijzigd door software op 26-09-2006 19:43 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10

DarkSide

theres no place like ::1

Ik kijk in mijn glazenbol en zie.......Niets!
Vertel idd eens wat voor apparatuur je gebruikt. Of het beter werkt als je geen WPA/WEP gebruikt.
De andere instellingen van je router etc.
Ik zelf heb meestal een poor verbinding volgens windows. Maar haal wel de volle 310 K bij het downloaden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

software schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:42:
Hoe ver van je Wireless point zit je ?
Je snelheid heeft ook te maken met de kwaliteit van het signaal
Dat is nou net het gene wat hij wel vernoemt in de startpost, namelijk dat het signaal zeer goed is op beide lokaties.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RoelsRules
vergeten de apparatuur te vermelden
- netgear router (WGR614 d8 ik) vrij standaard ingesteld. Standaard router van @home, wpa-psk staat aan
- netgear usb adapter (ook met andere usb adapters geprobeerd!)

- afstand tot router heb ik een keer beperkt tot 1 meter en dat hielp niet. Zit er nu zo'n 4 meter vanaf

[ Voor 7% gewijzigd door RoelsRules op 26-09-2006 19:49 ]

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Orion84 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:45:
[...]

Dat is nou net het gene wat hij wel vernoemt in de startpost, namelijk dat het signaal zeer goed is op beide lokaties.
8)7 8)7 Oeps, erover gelezen 8)7 8)7 |:(
Voor de rest : meer info (net als mijn voorgangers zeggen)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

RoelsRules schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:48:
vergeten de apparatuur te vermelden
- netgear router (WGR614 d8 ik) vrij standaard ingesteld. Standaard router van @home, wpa-psk staat aan
- netgear usb adapter

- afstand tot router heb ik een keer beperkt tot 1 meter en dat hielp niet. Zit er nu zo'n 4 meter vanaf
En wat betreft de software :? Welke windows versie draai je? Waarschijnlijk XP, maar heb je dan SP2 geinstalleerd?

Gebruik je het tooltje van netgear, of gebruik je het windowsmenu om alles in te stellen?

Heb je het probleem ook als je WEP gebruikt ipv WPA, of helemaal geen beveiliging?

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 26-09-2006 19:50 ]

• RoelsRules
En wat betreft de software :? Welke windows versie draai je? Waarschijnlijk XP, maar heb je dan SP2 geinstalleerd?
vaste pc1: XP, SP2 installed. Via windows de verbinding
vaste pc2: XP, zonder sp2 d8 ik. Via Belkin usb tool
laptop: XP zonder sp2 met sitecom usb, tooltje draait wel maar windows maakt de verbinding voorzover ik kan zien.

bij allemaal dus hetzelfde snelheid probleem (en niet tegelijk aan)
Heb je het probleem ook als je WEP gebruikt ipv WPA, of helemaal geen beveiliging?
dat gaan we dadelijk ff meteen proberen!

[ Voor 6% gewijzigd door RoelsRules op 26-09-2006 19:55 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

RoelsRules schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:54:
[...]

vaste pc1: XP, SP2 installed. Via windows de verbinding
vaste pc2: XP, zonder sp2 d8 ik. Via Belkin usb tool
laptop: XP zonder sp2 met sitecom usb, tooltje draait wel maar windows maakt de verbinding voorzover ik kan zien.

bij allemaal dus hetzelfde snelheid probleem (en niet tegelijk aan)

[...]

dat gaan we dadelijk ff meteen proberen!
WPA support in windows, zonder SP2 is sowieso tamelijk sucky sucky. geen idee of die tooltjes daarbij helpen.

Als het daar trouwens aan zou liggen dan zou je dat ook op kunnen maken uit hoe het is ingesteld bij die locatie waar het wel snel werkt ;) (Als ze daar geen WPA hebben dan zal het daar wel aan liggen veel kans)

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 26-09-2006 19:58 ]

• RoelsRules
Orion84 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:56:
[...]

WPA support in windows, zonder SP2 is sowieso tamelijk sucky sucky. geen idee of die tooltjes daarbij helpen.

Als het daar trouwens aan zou liggen dan zou je dat ook op kunnen maken uit hoe het is ingesteld bij die locatie waar het wel snel werkt ;) (Als ze daar geen WPA hebben dan zal het daar wel aan liggen veel kans)
ik gebruik nu voornamelijk de xp machine met sp2. Op de andere locatie staat WPA ook aan, daar staat ook een pc met xp en sp2, alleen een andere router bedenk ik me nu... misschien daar toch iets mee te maken?
ik heb namelijk nu zonder enige beveiliging geprobeerd en haal achteloos de 300kb/s met uitschieters naar de 500 kb/s. Netstat geef erg veel verbindingen aan dus daar ligt het niet aan?
is het de router die vervangen moet worden?

• RoelsRules
ok, nu ook even met WEP geprobeerd en nu kom ik EN niet meer draadloos het internet op (Zit nu via umts/gprs te internetten :( ) EN ik kom de router niet meer in, ook niet via de kabel...
balen! Is deze router nu gewoon een pruts ding of??

edit:
ok, een (zeer) harde reset van de router, opnieuw de @home instellingen er in gezet en kom nu de router gelukkig wel weer in. Nu heb ik precies hetzelfde gedaan als voorheen en ik haal nu tussen de 300 en 400 kb/s MET WPA....

[ Voor 32% gewijzigd door RoelsRules op 26-09-2006 20:50 ]

• Gé Brander
  • Laatst online: 30-03 10:53

Gé Brander

MS SQL Server

RoelsRules schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:39:
ok, nu ook even met WEP geprobeerd en nu kom ik EN niet meer draadloos het internet op (Zit nu via umts/gprs te internetten :( ) EN ik kom de router niet meer in, ook niet via de kabel...
balen! Is deze router nu gewoon een pruts ding of??
(Vervang gebruiker en probeer opnieuw.)
Wellicht even de router resetten naar fabrieksinstellingen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1