hoi mensen,
ik probeer in php dmv pop3 mijn gmail account te benaderen. Echter dit wil niet lukken.
Nu heb ik wat gegooglet en kom hierop uit:
http://www.google.nl/search?q=gmail+imap_open+php
de eerste 5 items geven iig mijn probleem aan, namelijk dat door een bug in imap_open() hij geen SSL ondersteund.
Gmail vereist dit, en dus gaat het niet werken...
anyway, nu vroeg ik mij af, wat kan ik doen om toch mijn mailbox uit te lezen?
ik snap de optie om me mail te forwarden naar een andere gratis mailbox, die geen ssl vereist, en die dan uit te lezen, maar dit is een beetje een omweg en niet erg elegant.
ik zocht meer naar een workaround voor het imap_open() probleem.
Zou ik zo'n functie zelf kunnen maken? zo ja wat moet er dan in komen te staan? hoeveel werk zou zoiets zijn?
of zijn er alternatieven? (php classes) die dat voor je doen? ik heb zelf al een php wrapper om het pop3 protocol heen gevonden, maar daarin kan ik ook geen SSL gebruiken.
wat is verstandig om te doen?
ik probeer in php dmv pop3 mijn gmail account te benaderen. Echter dit wil niet lukken.
Nu heb ik wat gegooglet en kom hierop uit:
http://www.google.nl/search?q=gmail+imap_open+php
de eerste 5 items geven iig mijn probleem aan, namelijk dat door een bug in imap_open() hij geen SSL ondersteund.
Gmail vereist dit, en dus gaat het niet werken...
anyway, nu vroeg ik mij af, wat kan ik doen om toch mijn mailbox uit te lezen?
ik snap de optie om me mail te forwarden naar een andere gratis mailbox, die geen ssl vereist, en die dan uit te lezen, maar dit is een beetje een omweg en niet erg elegant.
ik zocht meer naar een workaround voor het imap_open() probleem.
Zou ik zo'n functie zelf kunnen maken? zo ja wat moet er dan in komen te staan? hoeveel werk zou zoiets zijn?
of zijn er alternatieven? (php classes) die dat voor je doen? ik heb zelf al een php wrapper om het pop3 protocol heen gevonden, maar daarin kan ik ook geen SSL gebruiken.
wat is verstandig om te doen?
[ Voor 3% gewijzigd door BasieP op 26-09-2006 19:34 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.