[XP] Blauw Scherm gewoon bij surfen met volgende...

Pagina: 1
Acties:

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik was dus gewoon aan het surfen op het internet en mijn ipod was aan het opladen. Ik had geen nieuwe software of iets aan mijn hardware veranderd. Dus ik gebruikte mijn computer zoals 6 maand geleden.

Ik kreeg voor het eerst het probleem wanneer ik thuis kwam van school een kleine week geleden. ik startte de computer op en plotseling stond er een blauw scherm met dit als boodschap:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten.
Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is.
Schakel het stuurprogrammma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie, vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele BIOS- update, schakel BIOS- geheugen opties zoals caching of shadowing uit. als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

*** Stop: 0x0000008E(0Xc0000092, 0XF3A7E946, 0XF78A6E1C, 0X00000000)

nvmcp.sys-Address F3A7E946 base at F3A09000, datestamp 40B3cF79

Nu ben ik gisteren gewoon aan het surfen en mijn ipod aan het opladen toen ik plotseling opnieuw dit scherm. Ik heb gewoon de computer opnieuw opgestart en hij deed weer zoals normaal.
Ik heb nog niets gedaan van bovenstaande mogelijke oplossingen want ik weet niet wat er precies aan de hand is(behalve dat ik genoeg schijfruimte heb). Wel valt het mij op als ik Chkdsk uitvoer dat er iedere keer een fout is in de volumebitmap. Bios update kan/durf ik niet doen wegens gebrek aan kennis en schrik om hem naar het computerkerkof te doen verdwijnen.

Ik heb al op google gezocht maar vond niets ivm dit probleem en bij sommige kwamen er alleen problemen als ze de computer opstartte.
Specs: Seagate 200gb barracuda hardeshijf
Amd athlon64 3400+ s754
Gigabyte ga-k8ns(mobo)
Ik weet niet wat jullie ervan denken maar ik denk dat hardeschijf aan het doodgaan is.
Ik ben wel niet op de hoogte van zulke problemen dus eigenlijk ben ik maar een leek.
Ik hoop dat jullie wel enkele ideetjes hebben waar het probleem zich voordoet.

Groeten
Tim

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

nvcmp.sys is volgens mij een nVidia driver, download en installeer eens de nieuwste drivers voor je chipset en grafische kaart (is dat een nVidia?).

🖥️ | 🚗

• tigos
MadMarky schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:30:
nvcmp.sys is volgens mij een nVidia driver, download en installeer eens de nieuwste drivers voor je chipset en grafische kaart (is dat een nVidia?).
Ik heb een videokaart van ati. ik heb iets van nVidia maar dat is voor het geluid. Maar op de factuur staat niets van nVidea. Dit is dus ook geen geluidskaart.
Ik heb nooit last gehad van dit probleem en ik heb nooit iets van drivers gedownload dus dit zou me verbazen dat er iets scheelt met mijn driver aangezien ik geen nieuwe software heb gedownload.
Ook het blauwe scherm komt niet iedere keer voor.
De eerste keer kwam het voor als de pc startte(stond de hele dag uit). 2de keer kwam het voor als ik aan het surfen was.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je hebt een nVidia nForce3 chipset op je moederbord ;)
Het kan dus geen kwaad om eens langs nvidia.com te gaan en daar de nieuwste nForce drivers te downloaden.

🖥️ | 🚗

• tigos
Het probleem deed zich weer voor zo'n 5 min geleden. ik was muziek aan het beluisteren en aan het surfen en plots weer het blauw scherm. ik zal eerst eens kijken naar de nvidia website want ik heb geen ervaring in het updaten van hardware. :'(

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:52
wat zegt het foutenlogboek? (uitvoeren-> "eventvwr.msc")?
En heb je al de S.M.A.R.T. -status van de HD uitgelezen?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Het bestand nvmcp.sys is een onderdeel van de audiodriver. Dus deze zou je even kunnen verwijderen. En dan opnieuw installeren. Of je pakt gewoon de realtek wdm audio driver
Pagina: 1