Laptop valt random uit (bij games)

Pagina: 1
Acties:

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14
Ik heb een probleem met mijn laptop: sinds een paar dagen valt m'n laptop random uit als ik een spel speel. Na een tijdje gaat de laptop gewoon uit, zonder error messages oid, hij gaat gewoon uit. Voor zover ik me herinner is het tot nu toe alleen gebeurd tijdens het spelen van spellen. Ik heb m'n computer opnieuw geinstalleerd maar dit verhelpt het probleem niet. In de laatste 2 jaar heeft mijn computer niet dit soort kuren vertoond. Het crashen gebeurt pas sinds een week... Ook heb ik de laatste drivers van m'n 3d kaart geinstalleerd etc. dus ik denk dat het daar niet aan ligt.

De specificaties van m'n laptop zijn:

Acer Aspire 1500
AMD Athlon 64 3000+
512MB ram
Ati Radeon Mobility 9600
Windows XP met SP2 en laatste updates

Heeft iemand een idee wat er verkeerd is...?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Heb je al eens gekeken of er stof tussen de fans zit het zou heel goed kunnen dat je laptop te warm wordt dat verklaart het feit dat de laptop uitvalt zodra er gegamed wordt.

alternativ

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk eens inde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Hoi, ik heb hetzelfde probleem eigenlijk... de ene keer valt ie de hele dag niet uit met het spelen van een spel, en de andere dag gebeurd het een paar keer, en dan valt ie ook echt 100 % uit en moet ik gewoon weer op de 'aan' knop drukken...

Ik heb deze laptop pas een maand!

dit zijn mijn gegevens...

ASUS Tek Computer Inc Z 92 M
A6M (geen idee wat dat is)
AMD Turion64 (x2)
1024 MB Ram
100 Gb

+ Videokaart GEFORCE GO G100 van NVIDIA

Het lijkt mij een beetje raar als er in zon korte tijd namelijk al stof inzit?? en van die link word ik niet wijzer...

alvast bedankt!

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Hier hetzelfde probleem:
Laptop: Cybercom vancouver (barebone van Arima, gebruikt door o.a.: medion, emachines, gateway)

Amd Mobile Athlon 64 3000+
512Mb
Ati Mobility Radeon 9700

Soms valt de laptop spontaan uit, maar wel bij een zware belasting. Ik heb zo'n vermoeden dat het aan de processor ligt, aangezien het soms ook gebeurt tijdens het encoden van mp3's.
Of is de (originele) voeding te zwak?

Hulp gewenst! :)

UPDATE:
Ik heb de amd driver + amd power monitor geinstalleerd en wat blijkt!
Bij volle belasting geeft de monitor soms 1900Mhz aan, terwijl mijn 3000+ clawhammer maar 1800Mhz hoort te lopen. 8)7 :?

Is dit een onnauwkeurigheid of zit er iets fout?

bij voorbaat dank

[ Voor 24% gewijzigd door schaap2005 op 28-09-2006 17:45 ]