Toon posts:

Downloads komen niet compleet aan op externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik zit met een probleempje waar ik niet uitkom, ik heb verschillende topic's gelezen, en de linkjes die er bij zitten,maar ik kom er niet uit....al die technische woorden en de engelse sites....

Dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Het gaat op het volgende;

Ik heb zelf een laptop met niet zo'n grote harde schijf.
Dus heb ik een harde schijf gekocht speciaal om te downloaden.
Het is een gewone harde schijf die je normaal in een pc bouwt,maar aangezien ik zo'n IDE-USB kabel heb dacht ik dat dat makkelijker en goedkoper was.

Dus nadat ik eindelijk zo ver was dat de laptop de HD vond en geformateerd was, ben ik gaan downloaden.
Maar toen zag ik dus dat alles wat ik had gedownload niet compleet was (d.m.v quickpar).
Terwijl alles wat ik wilde downloaden gewoon compleet op internet staat.

Nou probeer ik er dus achter te komen of dat aan de HD ligt of op de manier waarop ik wil downloaden.
Ik las bv iets over cache op de hd, heeft het daar iets mee te maken?

Kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt,

groetjes joy

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Waarmee download je? Want dit ligt volgens mij niet aan de HD maar aan je download manier. Volgens mij download je via nieuwsgroepen, of niet? Want sommige nieuwsgroepen programma's hebben wel eens het probleem dat de downloads niet compleet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hoi frankiepankie ,

Bedankt voor je antwoord.
Ik HOOP dat het is wat je zegt, en dat het toeval is.
Ik download met het programma Newsbin en Eweka is de server.

Maar het gekke is dan, dat ik eerst een film wilde downloaden op de externe HD, en daar waren bijna alle RAR bestanden niet compleet, en toen ik het later nog eens probeerde op de vaste HD was hij wel helemaal compleet.

Verwijderd

Je bent hier nieuw, dus eerst en vooral welkom.

Het zou al helpen als ze zou zeggen welke laptop, welke USB2IDE en welke schijf je hebt. Cache, rpm zijn zaken die niet belangrijk zijn als je een hd via usb wil benaderen

Je kan ook een programma zoals HD-tune loslaten op de externe schijf (en dan vooral de errorscan). Eerst en vooral moet je zeker zijn dat data die daarop staat er ook wel degelijk opstaat.

Ik heb geen idee waarom je alles direct op een externe hd wil downloaden, waarom niet wat bestanden op de externe zetten en recente downloads (of die nog bezig zijn) op de hd van de laptop zetten.

Verwijderd

Topicstarter
hallo nonkel,

Ik heb een packard bell easynote E6310,wat je precies bedoelt met welke IDE2USB ik heb begrijp ik niet helemaal (srry), en de HD die ik heb is Western Digital WD Caviar Enhanced IDE Hard Drive 160 gb.

Ik was van plan alles direct op de externe HD te zetten,omdat mijn harde schijf van de laptop niet groot is. Ik heb op D ong 20 gig , dus dat zit zo vol met downloaden.Als je 2 films download en die uitpakt is de schijf al vol.Aangezien het downloaden veel vraagt van de laptop en daardoor derest veel langzamer word dacht ik, dan kan ik hem snachts bv laten downloaden.

Ik hoop dat ik je genoeg heb verteld anders hoor ik het graag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nonkel, nog een vraagje;
Dat HDtune he, kan ik daar niks mee kapot maken?
Is dat niet zo'n programma waarvan het heel belangrijk is dat je precies weet wat je doet?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:17:
Nonkel, nog een vraagje;
Dat HDtune he, kan ik daar niks mee kapot maken?
Is dat niet zo'n programma waarvan het heel belangrijk is dat je precies weet wat je doet?
Nee en je kan weinig instellen.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga het metteen proberen!

Verwijderd

Topicstarter
gaat lekker..nou vind hij de HD niet eens meer, bij een andere losse HD is het een questie van de usb kabel in de laptop te steken en dan laad hij de HD,..en nu ineens niet meer...begrijp er helemaal niks meer van :(

Weet iemand wat ik verkeerd doe? ik word echt een beetje gek denk ik,maar ik kom er niet meer uit.
Was vast besloten het probleem op te lossen,maar zonder dat de laptop mijn HD vind word het lastig...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar moet er misschien iets van een stuur programma zijn ofzo?
Ik probeer van alles op te zoeken,maar volgens mij ga ik alles door elkaar halen.
Is er een manier om de HD op te zoeken als de pc hem zelf niet vind??Misschien door bij de usb poort te kijken? of kan dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, volgens mij heb ik het opgelost.
Ik heb bij computerbeheer,apparaatbeheer gekeken en bij USB-controllers gekeken, daar stond aangevinkt dat de pc de usbpoorten afsluit om stroom te besparen, en nou heb ik die vinkjes weggehaald, en nu vind de pc hem weer.

Verwijderd

Dit kan subtieler ;)

[ Voor 106% gewijzigd door BalusC op 27-09-2006 06:12 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mooi dat je het probleem hebt opgelost en netjes dat je het hier vermeldt :) Maar het is hier op GoT niet de bedoeling om topics telkens binnen 24 uur omhoog te kicken (zo lang is een topic zichtbaar in de actieve topic lijst). Mocht er nog niemand na jou te hebben gereageerd, gebruik bij voorkeur de edit-knop om je laatste post te wijzigen :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Nog even een vraagje

Je gebruikt zoiets waarschijnlijk: Afbeeldingslocatie: http://www.sohogopher.com/images/usb-ide-cable-head.jpg

Maar krijg je hardeschijf wel genoeg spanning?

Want dat gaat via een externe adapter toch?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Download eens een gewoon bestand via internet explorer. Volgens mij ligt het gewoon aan je newsserver of de binaries.
Pagina: 1