Haddisk Hitachi jumper/kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44
Hoi tweakers,,

ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn Ultra133 Promise kaartje 2 schijven op 1 kabel te laten herkennen. Tenminste, op 1 kabel doet hij het prima (1 maxtor+1 western) maar op de andere krijg ik het niet voor elkaar.

Op de andere kabel zit een Hitachi 250 GB en een gloednieuwe 300 GB Maxtor. Welke jumper settings ik ook gebruik.. die hitachi wordt niet herkend.

Die hitachi werkt wel prima als ik hem instel op 16heads master, in z'n eentje op de kabel. Zodra ik die Maxtor erbij prik, of ik die nou slave of cable select doet.

Ook als ik die Maxtor op master zet(uiteinde kabel etc.) en die Hitachi op 16heads slave, of cable select. Nope, die Hitach komt NOOIT tevoorschijn zodra er een andere harddisk op de kabel zit.

Die hitachi heeft de mogelijkheid aan het eind om op 3 manieren worden ingesteld,

16 heads (cable select/master/slave)
15 heads (cable select/master/slave)
32 block (cable select/master/slave)

ik heb altijd begrepen dat 16heads het goede is. En de schijf, in z'n eentje op de kabel doet het ook prima.

Hebben mensen enig idee, suggesties waarom die Hitachi maar geen andere schijf op z'n kabel wilt. Wordt er beetje gek van, anders kan ik die schijf wegdonderen. Want ik heb er niets aan op deze manier.

ohjah, de cables zijn gloednieuw!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je die Hitachi ook op de andere kanaal geprobeerd samen met die andere Maxtor of Western?

• quakerix
BalusC schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:24:
Heb je die Hitachi ook op de andere kanaal geprobeerd samen met die andere Maxtor of Western?
weet niet precies wat je met kanaal bedoeld.. maar gister had ik ook al geprobeerd die western en hitatchi op 1 kabel. En dat lukte ook niet.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een Ultra133 kaartje heeft normaliter 2 IDE kanalen: IDE0 en IDE1 genoemd (of misschien IDE1 en IDE2). Dat zijn dus kanalen :)

De Hitachi werkt dus met geen enkele andere schijf samen? Kun je eens de exacte specificaties van de schijf noemen? Model/type nummer enzo :)

• quakerix
BalusC schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:57:
Een Ultra133 kaartje heeft normaliter 2 IDE kanalen: IDE0 en IDE1 genoemd (of misschien IDE1 en IDE2). Dat zijn dus kanalen :)

De Hitachi werkt dus met geen enkele andere schijf samen? Kun je eens de exacte specificaties van de schijf noemen? Model/type nummer enzo :)
Ja dat kan ik, hij komt uit April 2005. En tot nu toe werkt hij met geen 1 enkele andere schijf samen :(

Hitachi Deskstar

MODEL: HDS722525VLAT80
CAP: 250.0GB
P/N: 14R9249
LBA: 488.397.168 SECTORS
RPM: 7200RPM
MLC: BA1254
CHS: 16383/16/63
RATES: 5V 500mA.12V 700 mA
S/N: CFFA5PVD

[ Voor 6% gewijzigd door quakerix op 26-09-2006 19:43 ]

• quakerix
Zeer iritant is ook dat ik op hitachi website NIETS dit model kan vinden :S

heb wel een telefoon nummer gevonden: +31 20 654 5246

die ga ik morgen is ff bellen.

[ Voor 28% gewijzigd door quakerix op 26-09-2006 20:00 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die staat er wel hoor :) http://www.hitachigst.com...6c496489760062f6aac4f0a0/ en kies dan Search by model number en voer de modelnummer in :Y)

En hier staan dus de jumpersettings van desbetreffende schijf. In principe zou je moeten kunnen volstaan met de setting volgens 16 logical heads en Cable Select, waarbij de andere schijf ook op Cable Select staat. Dan sluit je de schijven aan op de zwarte en grijze connector van de kabel. De blauwe connector hoort in de IDE slot te zitten.

• quakerix
BalusC schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:01:
Die staat er wel hoor :) http://www.hitachigst.com...6c496489760062f6aac4f0a0/ en kies dan Search by model number en voer de modelnummer in :Y)

En hier staan dus de jumpersettings van desbetreffende schijf. In principe zou je moeten kunnen volstaan met de setting volgens 16 logical heads en Cable Select, waarbij de andere schijf ook op Cable Select staat. Dan sluit je de schijven aan op de zwarte en grijze connector van de kabel. De blauwe connector hoort in de IDE slot te zitten.
ik zie idd. dat ik in de 'verkeerde' search aan het searchen was. Ik ga nu voor de zekerheid het nog 1x testen op deze manier. Want ik weet bijna zeker, 99% dat ik het al een x getryed heb op deze manier.

Maja, er zitten zoveel combinaties op. Laat ik maar ff het voor de zekerheid nog een x testen. brb!

• quakerix
nee, helaas. Doet het niet :(

had ook nog voor de grap de Western gebruikt om het te testen. Zelfs andere jumpertjes getryed :)

maar de WDC werd gevonden, de hitachi niet.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zou het toch maar aankaarten bij Hitachi.

Heb je, om de Ultra133 te uitsluiten, geen andere (onboard) IDE controllers beschikbaar om de Hitachi icm een andere schijf op 1 kanaal te testen?

[ Voor 63% gewijzigd door BalusC op 26-09-2006 21:00 ]

• quakerix
BalusC schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:59:
Ik zou het toch maar aankaarten bij Hitachi.

Heb je, om de Ultra133 te uitsluiten, geen andere (onboard) IDE controllers beschikbaar om de Hitachi icm een andere schijf op 1 kanaal te testen?
Ik ga idd maar morgen ff ze bellen. De onboard IDE heb ik niet getest omdat die niet grote hd's snapt :) en op een ander kanaal @ ultra133 kreeg ik dus het zelfde probleem.

Morgen naar mn werk maar meenemen om hem in een ander systeempje te gooien. Bedankt voor de hulp in ieder geval.
Pagina: 1