Asus A8R32-MVP geen beeld/wel beeld en overclock probleem

Pagina: 1
Acties:

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een a8r32-mvp deluxe, een sapphire x1900xt en een dvd brander gekocht. Eenmaal thuis aangekomen heb ik de boel inelkaar gezet. Na een tijdje begonnen de problemen.
Als ik de aan en uit schakelaar indruk krijg ik de volgende problemen:
-helemaal geen beeld
-de error: fatal error, system halted
Soms werkt het bord echter wel gewoon goed en kan ik ook in de bios instellingen doen. Vaak als de stroom eraf is geweest doet het systeem niks meer.
In de keren dat het systeem werkte heb ik ook even geprobeerd over te clocken(ik heb hier 2 processoren(waaronder de opteron) die ongeveer 2,7Ghz doen(stock 1,8Ghz)) maar met dit bord kan ik ze nog geen 150Mhz overclocken, terwijl dit bord als een echte overclocker bekend staat. Het ligt niet aan het geheugen want dat haalt met gemak 250Mhz (500DDR).
Ik vermoed dus dat er iets niet goed is met dit bord. Ik baal hier echt enorm van, omdat ik mijn systeem nog niet kan afbouwen en omdat ik ook niet lekker kan overclocken, terwijl dat wel hoort met dit bord.

Wat heb ik al gedaan om het probleem op te lossen:
-Bios reset --> geen beeld of de system halted error
-Andere CPU --> geen resultaat
-Ander geheugen --> geen resultaat
-Videokaart getest --> werkt goed
-Voeding getest op ander systeem --> voeding is ok
-Geheugen modules omgewisseld van plaats --> systeem werkt weer even, overclocken gaat nogsteeds niet

Specs:
Moederbord: Asus A8R32-MVP deluxe
Processor: Amd Opteron 144 1.8GHz
Geheugen: Corsair twinx 1024c2
Voeding: Thermaltake Toughpower 650Watt
Videokaart: Sapphire x1900XT 512MB

Voor de rest heb ik nog geen andere hardware aangesloten.
Mochten er nog vragen zijn, stuur die dan gerust.

even een kleine edit:

Ik heb net Windows geinstalleerd en dat gaat allemaal prima. Ik heb ook maar brothers in arms geinstalleerd en zodra ik het spel start begin het moederbord een enorm lawaai te maken(geratel, geknetter). Het komt boven de cpu vandaan en klinkt bepaald niet gezond. Ik heb de cpu omgewisseld en dat helpt niet. Het geheugen is het ook niet.
De videokaart maakt ook eenzelfde soort geluid.

[ Voor 10% gewijzigd door icecoolsniper op 26-09-2006 21:49 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
subtiel kickje.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Ehh.. Geratel en geknetter tijdens het gamen? Klinkt niet al te best.. RMA sturen? (Verder niet te veel klooien ivm garantie).

Toen ik begon aan je verhaal, kreeg ik de neiging om voor te stellen om een andere krachtige voeding erin te hangen, misschien dat je dat ook kunt proberen zodat je dat uit kunt sluiten?

Verwijderd

Knetteren en ratelen lijkt mij een doa plank, zullen enkele elektronica onderdelen niet goed op je plank zitten en/of kapot zijn.

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
Ik heb al contact gehad met de winkel waar ik het spul vandaan heb en die zeggen ook dat het niet goed is. Het is vooral de videokaart die dat geknetter en gesis maakt. Bij het moederbord is het minder luid, maar wel hoorbaar.

edit:

overclocken gaat nu wel. Het lag aan dat mijn geheugen te weinig voltage kreeg en wat andere instellingen wat betreft de HTT bus(ja dit is mijn eerste athlon 64)

[ Voor 27% gewijzigd door icecoolsniper op 27-09-2006 22:56 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Topicstarter
De problemen zijn weer begonnen. Ik heb gisteren alles ingebouwd in de kast en het systeem start de ene keer wel door, de andere keer blijft het beeld zwart en krijg ik piepjes die volgens het mobo boekje een critical component error betekenen.
Tevens als ik instellingen in het bios wijzig(bijv boot volgorde), blijft het scherm na het saven zwart en krijg ik weer die piepjes.
Als het systeem wel doorstart dan blijft hij maar doorgaan met het laadscherm van windows xp(dat blauwe balkje blijft lopen).
Als ik windows opnieuw wil installeren worden eerst de drivers geladen. Dan komt er een zwart scherm met een knipperende cursor. Dat scherm gaat niet meer weg.

Wat heb ik gedaan:

-geheugen wisselen van sloten
-andere sata poort gebruiken
-cmos reset(dan gaat het soms wel, maar na een tijdje blijft het systeem toch weer continu windows laden)

edit:

het bleek de cd brander te zijn. na wisseling voor een dvd rom speler werkt het wel.
wel opvallend is dat als ik met powermax wil scannen op fouten, dat het programma geen drives vind.
-andere schijf

Wat me wel opvalt is dat de temperatuur van de processor bij het opstarten al 38 graden is. Kan het daaraan liggen dat het systeem zo raar doet?

[ Voor 8% gewijzigd door icecoolsniper op 03-10-2006 18:48 ]

Pagina: 1