Ik heb vanmiddag een a8r32-mvp deluxe, een sapphire x1900xt en een dvd brander gekocht. Eenmaal thuis aangekomen heb ik de boel inelkaar gezet. Na een tijdje begonnen de problemen.
Als ik de aan en uit schakelaar indruk krijg ik de volgende problemen:
-helemaal geen beeld
-de error: fatal error, system halted
Soms werkt het bord echter wel gewoon goed en kan ik ook in de bios instellingen doen. Vaak als de stroom eraf is geweest doet het systeem niks meer.
In de keren dat het systeem werkte heb ik ook even geprobeerd over te clocken(ik heb hier 2 processoren(waaronder de opteron) die ongeveer 2,7Ghz doen(stock 1,8Ghz)) maar met dit bord kan ik ze nog geen 150Mhz overclocken, terwijl dit bord als een echte overclocker bekend staat. Het ligt niet aan het geheugen want dat haalt met gemak 250Mhz (500DDR).
Ik vermoed dus dat er iets niet goed is met dit bord. Ik baal hier echt enorm van, omdat ik mijn systeem nog niet kan afbouwen en omdat ik ook niet lekker kan overclocken, terwijl dat wel hoort met dit bord.
Wat heb ik al gedaan om het probleem op te lossen:
-Bios reset --> geen beeld of de system halted error
-Andere CPU --> geen resultaat
-Ander geheugen --> geen resultaat
-Videokaart getest --> werkt goed
-Voeding getest op ander systeem --> voeding is ok
-Geheugen modules omgewisseld van plaats --> systeem werkt weer even, overclocken gaat nogsteeds niet
Specs:
Moederbord: Asus A8R32-MVP deluxe
Processor: Amd Opteron 144 1.8GHz
Geheugen: Corsair twinx 1024c2
Voeding: Thermaltake Toughpower 650Watt
Videokaart: Sapphire x1900XT 512MB
Voor de rest heb ik nog geen andere hardware aangesloten.
Mochten er nog vragen zijn, stuur die dan gerust.
even een kleine edit:
Ik heb net Windows geinstalleerd en dat gaat allemaal prima. Ik heb ook maar brothers in arms geinstalleerd en zodra ik het spel start begin het moederbord een enorm lawaai te maken(geratel, geknetter). Het komt boven de cpu vandaan en klinkt bepaald niet gezond. Ik heb de cpu omgewisseld en dat helpt niet. Het geheugen is het ook niet.
De videokaart maakt ook eenzelfde soort geluid.
Als ik de aan en uit schakelaar indruk krijg ik de volgende problemen:
-helemaal geen beeld
-de error: fatal error, system halted
Soms werkt het bord echter wel gewoon goed en kan ik ook in de bios instellingen doen. Vaak als de stroom eraf is geweest doet het systeem niks meer.
In de keren dat het systeem werkte heb ik ook even geprobeerd over te clocken(ik heb hier 2 processoren(waaronder de opteron) die ongeveer 2,7Ghz doen(stock 1,8Ghz)) maar met dit bord kan ik ze nog geen 150Mhz overclocken, terwijl dit bord als een echte overclocker bekend staat. Het ligt niet aan het geheugen want dat haalt met gemak 250Mhz (500DDR).
Ik vermoed dus dat er iets niet goed is met dit bord. Ik baal hier echt enorm van, omdat ik mijn systeem nog niet kan afbouwen en omdat ik ook niet lekker kan overclocken, terwijl dat wel hoort met dit bord.
Wat heb ik al gedaan om het probleem op te lossen:
-Bios reset --> geen beeld of de system halted error
-Andere CPU --> geen resultaat
-Ander geheugen --> geen resultaat
-Videokaart getest --> werkt goed
-Voeding getest op ander systeem --> voeding is ok
-Geheugen modules omgewisseld van plaats --> systeem werkt weer even, overclocken gaat nogsteeds niet
Specs:
Moederbord: Asus A8R32-MVP deluxe
Processor: Amd Opteron 144 1.8GHz
Geheugen: Corsair twinx 1024c2
Voeding: Thermaltake Toughpower 650Watt
Videokaart: Sapphire x1900XT 512MB
Voor de rest heb ik nog geen andere hardware aangesloten.
Mochten er nog vragen zijn, stuur die dan gerust.
even een kleine edit:
Ik heb net Windows geinstalleerd en dat gaat allemaal prima. Ik heb ook maar brothers in arms geinstalleerd en zodra ik het spel start begin het moederbord een enorm lawaai te maken(geratel, geknetter). Het komt boven de cpu vandaan en klinkt bepaald niet gezond. Ik heb de cpu omgewisseld en dat helpt niet. Het geheugen is het ook niet.
De videokaart maakt ook eenzelfde soort geluid.
[ Voor 10% gewijzigd door icecoolsniper op 26-09-2006 21:49 ]