Audio cd afspelen in HTML

Pagina: 1
Acties:

• leadpumper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo webdevvers,

Ik ben op dit moment een CD-Extra aan 't maken met aantal tracks audio, en daarna een track data. De data track bevat een aantal html pagina's, die geopend worden zodra je de cd in de pc knalt. Autorun werkt goed, cd wordt in audio cdspeler als audio cd herkend, allemaal prima.

Het probleem waar ik nu tegenaan loop, is dat ik in de html pagina's de gebruiker op één of andere manier de mogelijkheid wil geven om de audio tracks af te spelen. Dit zal dus ben ik bang een of ander embedded applicatie in de html pagina's moeten worden. Ik heb her en der al wat gevonden, maar dat gaat allemaal over Director, en dat gaat dus niet werken.

Zelf zat ik te denken aan Flash of een Java applet. Hier vind ik echter geen goede bronnen voor.

Mischien is er nog een andere manier? Het nadeel van Flash en Java is dat je een (klein) risico loopt dat de pc waar de cd op wordt bekeken geen Flash of Java geïnstalleerd heeft. Verder zou het ideaal zijn als de cd in zowel Windows 9x en hoger, Linux, Mac OS en Mac OS-X zou werken (en dan is Director al helemaal geen optie meer...) Dit laatste is echter geen harde eis, maar het moet natuurlijk wel op Windows 2000 en Windows XP werken. De rest is mooi meegenomen.

Misschien dat iemand me een schop in de goede richting kan geven?

Bij voorbaat dank! (Voor de goede richting, niet voor de schop...)

--
Jurrie

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Je kunt toch wel een complete viewer meeleveren van je Flash/Director show?

• leadpumper
djluc schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:30:
Je kunt toch wel een complete viewer meeleveren van je Flash/Director show?
Hmm, leg even uit wat je precies bedoeld? Een "complete Director viewer" lijkt me niet embedded in HTML, dat is dus niet wat ik wil. Als ik audio tracks kan afspelen in Flash op een of andere manier, dan is dat wat ik wil, hoe doe ik dat? (Heb je een linkje naar 'n tutorial ofzo?)
Nogmaals: het gaat hier dus niet om MP3 tracks, maar om audio cd tracks. Tracks en als audio cd tracks, en als MP3 tracks op de cd zetten is geen optie, spijtig genoeg.

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
mag ik vragen waarom je een html pagina wil openen en niet een standalone programma?
Director is gemaakt voor dit soort klusjes en werkt ook op de mac...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• leadpumper
D4V3 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:09:
mag ik vragen waarom je een html pagina wil openen en niet een standalone programma?
Director is gemaakt voor dit soort klusjes en werkt ook op de mac...
Natuurlijk mag je dat vragen: de reden is dat het uiteindelijk een modulair project wordt. Dus de pagina's zijn niet van te voren helemaal bekend, maar worden door een (te schrijven) programmaatje in elkaar gedraaid. HTML is zo lekker te parsen :)

Maar over executables van Director, zijn die standaard zowel voor Windows als voor Mac? Of heb je per OS een aparte executable? En draait het dan ook op Mac OS-X (en daarmee misschien ook Unix / Linux)?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Heb je director, of een trial versie er van? Het is erg simpel om er even mee te testen!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

leadpumper schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:15:
[...]

Maar over executables van Director, zijn die standaard zowel voor Windows als voor Mac? Of heb je per OS een aparte executable? En draait het dan ook op Mac OS-X (en daarmee misschien ook Unix / Linux)?
De vragen die je hebt, kan je met een heel klein beetje zelf-inzet zo achterhalen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1