Soundcard met S/PDIF coax out...

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ben op zoek naar een soundcardje om mijn PC op mijn Denon versterker aan te sluiten. Moet (vanwege een bochtig parcours en reeds liggende kabel) via coax. Nu zit ik al een paar dagen te zoeken naar een (simpele) minimaal 5.1 geluidskaart met een S/PDIF out. Het enige wat ik kan vinden zijn kaarten (o.a. Terratec) met een optische out, maar ik moet dus coaxiaal hebben. Ik weet dat er convertors zijn voor optisch naar coaxiaal, maar dan wordt het al met al toch nog een duur(der) grapje. Nu had ik een Trust kaartje gevonden met S/PDIF out coaxiaal, maar die gaf digitaal alleen maar stereo signaal door, daar heb ik dus niets aan...
Heb ook nog een creative audigy liggen met een S/PDIF out, maar die heeft weer een digital I/O module nodig om meer dan een stereo-geluid eruit te gooien...

wie weet welke kaart ik moet hebben?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

M-Audio :) De Revolution 5.1 en 7.1 hebben coaxiale uitgangen.

Hier stond een dode link.

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Of een Sb live voor 10€ op marktplaats of so. daar zit ook een coax spidif in en out op :)

Verwijderd

El Reino schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:24:
Nu had ik een Trust kaartje gevonden met S/PDIF out coaxiaal, maar die gaf digitaal alleen maar stereo signaal door, daar heb ik dus niets aan...
Heb ook nog een creative audigy liggen met een S/PDIF out, maar die heeft weer een digital I/O module nodig om meer dan een stereo-geluid eruit te gooien...
Da's normaal. Vrijwel alle geluidskaarten geven slechts stereo door op de digitale poort (maakt niet uit of 't optisch of coax is), tenzij het geluidsaanbod ook al digitaal en meerkanaals was (Dolby Digital of DTS). Naast de Soundstorm van nVidia ken ik eigenlijk geen enkele betaalbare oplossing die ook DD kan encoden. En die Soundstorm is nu weer geen handige optie, want die is onderdeel van een nForce2 moederbord dat alleen maar bejaarde AMD processors ondersteunt... ;)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:05:
[...]
Da's normaal. Vrijwel alle geluidskaarten geven slechts stereo door op de digitale poort (maakt niet uit of 't optisch of coax is), tenzij het geluidsaanbod ook al digitaal en meerkanaals was (Dolby Digital of DTS). Naast de Soundstorm van nVidia ken ik eigenlijk geen enkele betaalbare oplossing die ook DD kan encoden. En die Soundstorm is nu weer geen handige optie, want die is onderdeel van een nForce2 moederbord dat alleen maar bejaarde AMD processors ondersteunt... ;)
Daarom is et bijvoorbeeld te Terratec 7.1 PCI uitgebracht met dolby digital live. Omtend de dolby digital live kaartjes (DDL) loopt hier ook nog een draadje. Maar ik denk dat de TS iets duidelijker moet zeggen wat hij al geprobeerd heeft om dolby uit te sturen via het trust kaartje. Want inpreciepen moet dat gewoon werken.
Je hebt wel de juiste dvd software nodig (bijv power dvd of windvd) en die moet je ook instellen op spdif passtrough. Anders heb je idd setreo geluid.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
[...]
In aansluiting op mijn voorganger, zou ik ook willen stellen; het is juist niet normaal. Normaal is dat de meeste geluidskaarten op/aan hun digitale uitgangen doorgeven wat ze aangeboden krijgen. Als dat stereo (2kanaals) is, so be it, maar als dat meerkanaals is geven ze dat door. Dat is nou juist het voordeel/eigenschap van de digitale uitgangen. Vanzelfsprekend moeten de settings idd wel zo staan dat ze 'alleen maar doorgeven' (pass through oid). Dus ik zou ook zeggen; die Trust moet prima in staat zijn een (meerkanaals) S/PDIF signaal door te geven. Welke Trust hebben we het hier eigenlijk over?

• El Reino
Gaat hier over de Trust 5.1 surround soundcard, de SC5200. Die geeft geen Dolby Digital of DTS door, want bij het configuratiescherm van de soundcard staat de optie waar je S/PDIF kunt aanvinken en daar staat dan achter" (only headphones or stereo speakers). En ik bied uiteraard wel een mooi filmpje aan met meerkanaalsgeluid via WinDVD, maar het komt er dus in stereo uit.

Het gaat er dus om dat ik het geluid van mijn films op PC mooi in meerkanaals digitaal naar mijn Denon wil sturen...via coax

[ Voor 3% gewijzigd door El Reino op 26-09-2006 17:34 ]

• 911GT2
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik heb ook een audigy in mijn MCE met coax aangesloten op mijn Onkyo alles in dolby hoor!

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
[...]
Het schijnt dat Turtle Beach (leuke naam voor een pc onderdelen fabrikant :P ) geluidskaarten maakt die dit ook kunnen... (oa de santa cruz??)
Klikje

• El Reino
911GT2 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:38:
Ik heb ook een audigy in mijn MCE met coax aangesloten op mijn Onkyo alles in dolby hoor!
---> staat ook in de help-file die bij de audigy zit...

<edit>
na lang geknoei met mijn codecs ben ik er toch uit.. 't lukt wel met de creative kaart, met S/PDIF passthrought geeft ie wel netjes Dolby geluid door naar mijn versterker als ik een filmpje met AC3 afspeel (wat mij voorheen op de een of andere manier dan dus niet lukte)... (ik snap dan weer niet waarom creative zegt dat je die digital I/O module nodig hebt...)

bij deze problem solves...sorry voor de overlast :D

[ Voor 34% gewijzigd door El Reino op 27-09-2006 22:11 ]

Pagina: 1