Kabel van laptop naar TV

Pagina: 1
Acties:
  • 13.355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dingens
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb reeds een latop aangeschaft met tv-out ondersteuning, nu heb ik daar geen kabel voor bij gekregen. maar ik wil graag wel een aanschaffen, wat voor moet ik hebben?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik gok op S-video? (ps/2 achtig dingetje ?)

Verwijderd

De grote tv-out FAQ
Misschien kun je het daar vinden.

• dingens
Rigi schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:53:
Ik gok op S-video? (ps/2 achtig dingetje ?)
pcesies!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vrijwel alle laptops hebben als TV-out alleen S-Video op een ronde mini-DIN aansluiting.

Soms is het een standaard 4-pins S-Video, zoals op het plaatje hier. Da's lekker makkelijk, maar...

...soms hebben ze er nog wat pinnen bij gezet. Ik heb een oudje (Dell Inspiron 8000), en daar zit een 7-pins mini-DIN stekker, zoals de derde van rechts hier. Bijgeleverd bij de laptop is een los verloopkabeltje die de functies weer uit elkaar trekt, met daarop S-Video (4-pins mini-DIN), composiet video (tulpstekker) en S/PDIF digitale audio (tulpstekker).

In beide gevallen, je hebt dus een S-Video uitgang. Dan nu:

Moderne TV: er zit een S-Video ingang op, je hoeft alleen maar een male-male S-Video kabeltje te kopen.
Iets oudere TV: er zit een SCART ingang op die ook S-Video signalen accepteert, moet je nog een SCART verloop plugje erbij kopen (kost een paar euro)
Nog oudere TV: er zit een SCART ingang op die geen S-Video accepteert. Pech gehad.
Antieke TV van je grootmoeder: er zit alleen een antenne ingang op. Breng 'm naar het museum.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

dreamvoid schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:24:

Moderne TV: er zit een S-Video ingang op, je hoeft alleen maar een male-male S-Video kabeltje te kopen.
Iets oudere TV: er zit een SCART ingang op die ook S-Video signalen accepteert, moet je nog een SCART verloop plugje erbij kopen (kost een paar euro)
Nog oudere TV: er zit een SCART ingang op die geen S-Video accepteert. Pech gehadZet je TV-out op composite ipv s-Video.
Antieke TV van je grootmoeder: er zit alleen een antenne ingang op. Breng 'm naar het museum.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• dingens
dreamvoid schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:24:
Vrijwel alle laptops hebben als TV-out alleen S-Video op een ronde mini-DIN aansluiting.

Soms is het een standaard 4-pins S-Video, zoals op het plaatje hier. Da's lekker makkelijk, maar...

...soms hebben ze er nog wat pinnen bij gezet. Ik heb een oudje (Dell Inspiron 8000), en daar zit een 7-pins mini-DIN stekker, zoals de derde van rechts hier. Bijgeleverd bij de laptop is een los verloopkabeltje die de functies weer uit elkaar trekt, met daarop S-Video (4-pins mini-DIN), composiet video (tulpstekker) en S/PDIF digitale audio (tulpstekker).

Nog oudere TV: er zit een SCART ingang op die geen S-Video accepteert. Pech gehad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:SVideoConnector.jpg die heb ik ook gehaalt maar hij past niet achter op de aanslutingen van mij tv. De tv is zo'n 3 jaar oud, er zit een

Mijn laptop zelf ook niet, ik heb wel zo'n videokaart plugin, zo een die ook op mijn pc zit, de standaard blauwe....

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is geen 'plugin', maar gewoon een aansluiting. En 'die blauwe' waar je het over hebt is de VGA aansluiting. Als je verteld welke laptop je hebt is het misschien wat makkelijker te achterhalen welke aansluitingen deze heeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 17:33

sus

is druk :+

Is het niet zo dat die "7-voudige-s-video" een S-VHS aansluiting is, met zowel beeld als geluid?

Op mijn laptop wel in ieder geval, ik heb er een verloopkabel bij waardoor ik in 1x zowel beeld als geluid als output naar de TV lever. Omgekeerd doet mijn laptop het ook, ik heb er ook een ingang bij zitten.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dingens schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:32:
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:SVideoConnector.jpg die heb ik ook gehaalt maar hij past niet achter op de aanslutingen van mij tv. De tv is zo'n 3 jaar oud, er zit een
Hier valt wat weg geloof ik. Maar goed, als je tv 3 jaar oud is zal-ie wel een SCART aansluiting hebben (zo'n grote rechthoekige stekker). Je hebt dan nog een verloopstekker van SCART naar S-Video nodig, die zijn in elke Mediamarkt of electrowinkel te krijgen. hij ziet er zo uit
Pagina: 1