[VPN] PrintServer verbinden met andere locatie

Pagina: 1
Acties:

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo,

Situatie:

- 2 vestigingen, A en B
- HP printer verbonden met een printserver (Edimax) op vestiging B
- Software voor Edimax printserver aangemaakt op server (windows 2000) vestiging B
- Printserver (windows 2000) op vestiging A

Nu wil ik de printer die is verbonden met de Edimax print server aanmaken op de windows 2000 server op vestiging A zodat we hier opdrachten kunnen sturen naar de andere vestiging.
Echter, de Edimax software maakt virtuele poorten aan op het IP adres van de print server. En dus kan ik op een andere server deze niet aansturen.
Heb dus de software geinstalleerd op vestiging A. Alleen gaat ie dan dmv een broadcast zoeken naar de printserver en deze vindt ie niet omdat er een router tussen zit (logisch).

Vraag: hoe kan ik de printer op de printserver op vesting B aangemaakt op de server op vestiging A.

De optie om de printer die is aangemaakt op de server van vesting B toe te voegen op de server van vesting A is geen optie want de klant moet dan te lang wachten voordat de opdracht van zijn scherm verdwijnt.

Heb al geprobeerd:
- Met de hand poort aanmaken, geen succes ivm de software die de poort "vreemd" aanmaakt op de server
- Site fabrikant doorgenomen (echter geen informatie over dit probleem te vinden)
- Mail naar fabrikant gestuurd, duurt 3 weken voor reactie dus post het hier maar even voor een snellere oplossing (hopelijk) :)