Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ISDN] Extra telefoon + nummer

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
Hoi,

Op het moment hebben we het als volgt:

Inkomende lijn -> ADSL splitter -> NT1 (S4 versie) -> Webvox ISDN centrale

Op de Webvox zitten een analoge telefoon centrale waar weer 5 draadloze telefoons aan hangen en een analoge fax, beiden op hun eigen nummers.

Nou hebben we ooit bij de aanschaf 4 nummers gekregen, en 2 zijn er nu in gebruik. Ik wil op mijn kamer een extra telefoon met apart nummer (zodat niet steeds al die 5 draadloze telefoons af gaan).

De webvox staat in de kamer hier naast, en het NT1 kastje hier naast me. Kan ik nou gewoon een ISDN toestel kopen, één van de 2 vrije nummers er aan koppelen en bellen of komt er meer bij kijken?

Alvast bedankt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:51
Kan je gewoon instellen op je centrale. Wel moet je nog poorten over hebben op je centrale, bij de tiptel's heb je bijvoorbeeld er maar 2. Hoeveel je webvox er heeft moet je even opzoeken.

• m33p
De poorten op de centrale (webvox) zitten vol. De analoge telefoon centrale (siemens gigaset) bied die mogelijkheid niet.

Misschien niet helemaal duidelijk maar de vraag is min of meer of ik gewoon een ISDN telefoon direct in de NT1 kan drukken, dat zou perfect uitkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door m33p op 26-09-2006 15:51 ]

• djluc
Dat zou misschien wel werken maar je kan ook gewoon even een splittertje aan 1 van de poorten op de centrale hangen.

• m33p
Maar hoe weet de centrale dan welke telefoon over moet gaan? Dan gaan alsnog alle telefoons op die poort over volgens mij (het zijn analoge toestellen die daar op zitten).

Daarnaast is de software voro die webvox voor Windows 98 en werkt dat voor geen meter op XP dus tenzij daar een oplossing voor is valt dat ook al min of meer af.

• djluc
Je hebt die software wel nodig omdat je daarmee kunt instellen dat nummer: 0123456677 naar poort 1 gaat, 0123795895 naar 2 enzovoorts.

• m33p
Er staat dat die poorten al vol zitten en in gebruik zijn ;) Die optie valt af dus. Iemand heeft mij al kunnen vertellen dat ik een ISDN telefoon direct in de NT1 kan drukken maar dan moet de ISDN telefoon wel de optie hebben om het MSN in te stellen. Theoretisch zou het dan moeten werken.

• djluc
Nee, je aangezien je meerdere toestellen hebt welke hetzelfde nummer hebben kan je deze middels een splitter (blokje van 1 euro) op 1 poort aansluiten van je webvox.

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Dat kan ook. Je kunt een ISDN telefoon in de NT1 proppen..

Het beste is een ISDN patchpaneltje te halen. Hierin kun je alle isdn apparatuur proppen en doorlinken naar je NT1.

M.a.w. je hebt op je ISDN NT1 kastje maar 1 aansluiting voor een S0-bus waar je tot 8 ISDN apparaten (telefoons, webvox, isdnfax, isdn kaart voor pc etc.) aan kunt koppelen.

Mocht je iets dergelijks willen hebben (inclusief telefoon) pm me dan of stuur een mailtje.. ik ben onlangs van ISDN afgestapt.

[ Voor 5% gewijzigd door Diabolical op 26-09-2006 16:35 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• m33p
djluc schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:30:
Nee, je aangezien je meerdere toestellen hebt welke hetzelfde nummer hebben kan je deze middels een splitter (blokje van 1 euro) op 1 poort aansluiten van je webvox.
Je begrijpt me niet of ik jou niet. Die webvox zit VOL, daar kan niks meer op aangesloten worden. Er kan per poort maar 1 nummer op die Webvox, dus splittertjes gaat niet helpen omdat dan alsnog alles telefoons op die poort over gaan. Ik wil een extra nummer die op één telefoon over gaat.
Diabolical schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:31:
Dat kan ook. Je kunt een ISDN telefoon in de NT1 proppen..

Het beste is een ISDN patchpaneltje te halen. Hierin kun je alle isdn apparatuur proppen en doorlinken naar je NT1.

M.a.w. je hebt op je ISDN NT1 kastje maar 1 aansluiting voor een S0-bus waar je tot 8 ISDN apparaten (telefoons, webvox, isdnfax, isdn kaart voor pc etc.) aan kunt koppelen.

Mocht je iets dergelijks willen hebben (inclusief telefoon) pm me dan of stuur een mailtje.. ik ben onlangs van ISDN afgestapt.
Bedankt voor de info, ik heb je een pm gestuurd.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 17:01

PanMan

Spun!

Je maakt je uitleg een beetje ingewikkeld, maar: ja, je kan op een bus (na de NT1) meerdere ISDN devices aansluiten. Dus als je een ISDN telefoon haalt, en daarop een 3e nummer inprogrammeert, zou dat goed moeten gaan.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Pagina: 1