Toon posts:

Sata Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik heb het bordje Asus K8V SE Deluxe 754.
Probeer de via-sata(VIA VT8237R ) controler, te installeren, heb de drivers van asus-site afgehaald, drivers op een floppy gezet, windows xp aan het installeren F6 gedrukt, vervolgens moet ik op E drukken voor een sata/raid app. floppy erin vindt die hardware gewoon goed, daarna ziet die schijf goed, schijf verdeeld en en laten formatteren, daarna gaat het mis, geeft aan dat de viasraid.sys niet kan kopieren.
Heb meerdere drivers geprobeerd, van de asussite.
Kom er echt niet uit.

Wie heeft wat tips voor me.

Gr Gavin

Info over mijn mobo,
http://www.asus.com/produ...=67&model=790&modelmenu=1
Hdd info 250 gb Maxtor maxline III sata2( jumper ingesteld naar sata 1)

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02 22:05
gare floppy?

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere floppy's geprobeerd, ander FDD kan ik wel proberen.

Verwijderd

heb je toch wel alle bestanden Los uitgepakt op de floppy
en niet in een map ofzo?

zie je wel dat de driver echt geladen wordt in dat F6 scherm tussen die **********************

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:44:
heb je toch wel alle bestanden Los uitgepakt op de floppy
en niet in een map ofzo?

zie je wel dat de driver echt geladen wordt in dat F6 scherm tussen die **********************
Ja, de driver wordt gezien, daarna kan ik de schijf verdelen en formatteren.

Verwijderd

sata schijf zie je zoiezo wel..bij mij tenminste, ook zonder driver
alleen wordt mn raid array dan als 2 aparte schijven gezien.
maar jij gaat geen raid draaien? dus al zonder driver laden bij F6 getest?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:51:
sata schijf zie je zoiezo wel..bij mij tenminste, ook zonder driver
alleen wordt mn raid array dan als 2 aparte schijven gezien.
maar jij gaat geen raid draaien? dus al zonder driver laden bij F6 getest?
Klopt ja, ga geen raid gebruiken, de meeste nw mobo's herkennen de sata-hdd's ook wel ligt eraan welke chipzet je hebt natuurlijk.Heb het geprobeerd vindt helemaal niks helaas.

Verwijderd

hoeveel drivers laad je?
je laad ook een RAID driver zag ik? kun je deze niet overslaan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:27:
hoeveel drivers laad je?
je laad ook een RAID driver zag ik? kun je deze niet overslaan?
Heb nu ook andere drivers geprobeerd van de 378 sata promise werkt ook niet andere floppy geprobeerd,schijf wordt herkend en formatteren lukt ook gewoon, alleen geeft nu de fout alsata.sys niet kan kopieren.Vet vaag, ben nu de hdd aan het testen met powermax.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:57:
[...]
Heb nu ook andere drivers geprobeerd van de 378 sata promise werkt ook niet andere floppy geprobeerd,schijf wordt herkend en formatteren lukt ook gewoon, alleen geeft nu de fout alsata.sys niet kan kopieren.Vet vaag, ben nu de hdd aan het testen met powermax.
Laat je de diskette met de betrefffende drivers wel in het diskettestation zitten? Na het formateren van de hardeschijf heeft hij ze namelijk nogmaals nodig. De eerste keer worden de drivers namelijk vanaf de diskette geladen later wanneer de bestanden naar de hardeschijf worden gecopieerd zal de computer ze volgens mij weer vanaf de diskette willen inlezen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Via Google de oplossing gevonden, staat in dit topic http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?t=49529

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:26:
[...]

Laat je de diskette met de betrefffende drivers wel in het diskettestation zitten? Na het formateren van de hardeschijf heeft hij ze namelijk nogmaals nodig. De eerste keer worden de drivers namelijk vanaf de diskette geladen later wanneer de bestanden naar de hardeschijf worden gecopieerd zal de computer ze volgens mij weer vanaf de diskette willen inlezen.
Klopt ja, laat diskette gewoon zitten, daarna gaat het meteen mis, misschien is mijn floppydrive wel rot, ik begrijp er helemaal niks meer van.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Gebruik je een orginele (of een kopie van een orginele) windows-xp installatie cd of een aangepaste cd waarbij bepaalde onderdelen 'unattended' verlopen?
Is dit het geval dan zal windows zoeken naar de drivers op je cd en niet op de floppy.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik heb ook een K8V moederbord, en ik weet nog van de laatste keer dat ik een install deed dat het belangrijk was dat je in het Bios de juiste opties selecteerde omdat er 2 raid-controllers zijn. (VIA en Promise, geloof ik)
Ik kan het nu hiervandaan niet even snel opzoeken, maar loop de instellingen even na. Op die manier zit je niet de drivers voor de verkeerde controller te installeren.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
MediJack schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:29:
Ik heb ook een K8V moederbord, en ik weet nog van de laatste keer dat ik een install deed dat het belangrijk was dat je in het Bios de juiste opties selecteerde omdat er 2 raid-controllers zijn. (VIA en Promise, geloof ik)
Ik kan het nu hiervandaan niet even snel opzoeken, maar loop de instellingen even na. Op die manier zit je niet de drivers voor de verkeerde controller te installeren.
Ik heb hem op de promise aangesloten en niet als een raid ingesteld, wordt gewoon herkend, heb inderdaad wel een kopie van windows xp pro+sp2, maarja zo dat het probleem zijn.
In de post zie je gewoon welke controller waarop die aangesloten is ja.
Welke versie bios heb jij dan?

Gr Gavin

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:42:
[...]

Ik heb hem op de promise aangesloten en niet als een raid ingesteld, wordt gewoon herkend, heb inderdaad wel een kopie van windows xp pro+sp2, maarja zo dat het probleem zijn.
In de post zie je gewoon welke controller waarop die aangesloten is ja.
Welke versie bios heb jij dan?

Gr Gavin
Het probleem is opgelost met een andere compleet window xp cd, ik had namelijk alleen maar windows xp's die aangepast waren.Ik wil de mensen bedanken voor de tips en hulp.
Pagina: 1