Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500
Dat moet je vergelijken en ZELF de beslissing nemen, dat kunnen wij niet voor je doen.
Dat is altijd een makkelijk antwoord heKillerAce_NL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:13:
Over die koelers is genoeg info te vinden op het web, ook hoe ze het doen bij overklokken.
Dat moet je vergelijken en ZELF de beslissing nemen, dat kunnen wij niet voor je doen.
Ik vraag toch naar een reactie, en ervaringen hier mee
Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500
Er zijn volgens mij genoeg surveys van alle 3 de coolers. Ik heb momenteel zelf de Accelero X1 en ben daar dik tevreden over. Lees mn User Review maar, heb ik niets voor niets geschreven
Voor de rest is er genoeg vergelijkingsmateriaal te vinden, check madshrimps.be voor de VGA cooler roundup.
Ik heb zelf waterkoeling en had dit alleen op de gpu en passieve blokjes op de memory, en je raad het al artifacts door doorbranding van het memory.
Ik heb geen ervaring deze luchtkoeling producten, maar de 6800GT is een heethoofd en zoals ik als eerste al zei die kaart een totale dekking nodig heeft, dus ik zou de zalman niet nemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ikke_Niels op 26-09-2006 15:19 ]
User Error -- Please Replace User
Toen ik op reply drukte stond dit er nog niet:Mighty Giesso schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:14:
[...]
Dat is altijd een makkelijk antwoord he
Ik vraag toch naar een reactie, en ervaringen hier mee
Maar in principe staat mijn antwoord gewoon: reviewers doen dit soort werk, juist zodat jij kunt beslissen welke je kooptwie heeft er ervaringen met de coolers, en heeft advies voor of deze mijn kaart koel genoeg kan houden. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de zalman, maar koelt deze het geheugen wel genoeg?
Ben benieuwd naar jullie reactie
[ Voor 10% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-09-2006 15:19 ]
Die zalman heb ik idd geleend van een collega van mij, en idd wat mij opvalt is dus dat de GPU wel goed cool is, maar het memory nog steeds erg heet is. Wat mag dat geheugen voor eeen temp hebben? En wanneer word het echt te heet?Ikke_Niels schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:17:
Je "MOET" een total coverage oplossing nemen, de zalman die je bovenaan heb staan zal niet volstaan.
Ik heb zelf waterkoeling en had dit alleen op de gpu en passieve blokjes op de memory, en je raad het al artifacts door doorbranding van het memory.
Ik heb geen ervaring deze luchtkoeling producten, maar de 6800GT is een heethoofd en zoals ik als eerste al zei die kaart een totale dekking nodig heeft, dus ik zou de zalman niet nemen.
Is dat een graad of 80???
En die NV Silencer 5, die heeft een outtake, maar pakt die je geheugen modules wel goed dan?
Uhm ik weet dat de gpu officieel 120 graden aankan (daarom is het ook een heethoofd) en normaal zo rond 70 graden zit (daarom kan je ook veel topics vind met als titel "is mijn 6800GT te warm" of soortgelijks"), maar voor het memory zou ik het niet weten.Mighty Giesso schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:24:
[...]
Die zalman heb ik idd geleend van een collega van mij, en idd wat mij opvalt is dus dat de GPU wel goed cool is, maar het memory nog steeds erg heet is. Wat mag dat geheugen voor eeen temp hebben? En wanneer word het echt te heet?
Is dat een graad of 80???
En die NV Silencer 5, die heeft een outtake, maar pakt die je geheugen modules wel goed dan?
Wat ik wel weet ik dat ik de gok niet weer zou nemen, zeker als je ook nog van plan bent om (mild) over te klokken is het onmogelijk om je memory passief (of zelfs niet) te koeler, zonder daar na een paar maanden last van te krijgen.
User Error -- Please Replace User
Kan iemand dit bevestigen??
Als je nou zit te twijfelen tussen 2/3 koelers en er echt totaal niet uit komt omdat 3 koelers ontzettend veel op elkaar lijken kan ik me voorstellen dat je een topic opent. Maar om gewoon "ervaringen" vragen is niet de bedoeling.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.
![]()