Welke GPU koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Mighty Giesso
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-07 22:49

Mighty Giesso

Me is Mighty I hope :P

Topicstarter
Beste Tweakers,

het volgende, ik heb momenteel een Asus GeForce 6800 GT kaart, die ik op ultra snelheden of zelfs ultra extreme snelheden wil laten draaien. Dit wil ik echter realiseren door middel van lucht koeling. De standaard word afgeraden dit niet te doen, en deze maakt ook erg veel herrie als ie vol uit draait.

Nou heb ik de volgende coolers, die mij wel wat lijken:

Zalman 900CU

Afbeeldingslocatie: http://www.giesso.nl/zalman.jpg

Artic Cooling NV Silencer 5

Afbeeldingslocatie: http://www.giesso.nl/nv5.jpg

Artic Cooling Accelero X1

Afbeeldingslocatie: http://www.giesso.nl/x1.jpg

Mijn vraag is nou, wie heeft er ervaringen met de coolers, en heeft advies voor of deze mijn kaart koel genoeg kan houden. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de zalman, maar koelt deze het geheugen wel genoeg?

Ben benieuwd naar jullie reactie >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Mighty Giesso op 26-09-2006 15:12 ]

Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Over die koelers is genoeg info te vinden op het web, ook hoe ze het doen bij overklokken.
Dat moet je vergelijken en ZELF de beslissing nemen, dat kunnen wij niet voor je doen.

• Mighty Giesso

Mighty Giesso

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:13:
Over die koelers is genoeg info te vinden op het web, ook hoe ze het doen bij overklokken.
Dat moet je vergelijken en ZELF de beslissing nemen, dat kunnen wij niet voor je doen.
Dat is altijd een makkelijk antwoord he :)

Ik vraag toch naar een reactie, en ervaringen hier mee

Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je deze sectie op tweakers.net al een keer bekeken? http://tweakers.net/productsurvey

Er zijn volgens mij genoeg surveys van alle 3 de coolers. Ik heb momenteel zelf de Accelero X1 en ben daar dik tevreden over. Lees mn User Review maar, heb ik niets voor niets geschreven :D

Voor de rest is er genoeg vergelijkingsmateriaal te vinden, check madshrimps.be voor de VGA cooler roundup.

Instagram / YouTube

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 13:20
Je "MOET" een total coverage oplossing nemen, de zalman die je bovenaan heb staan zal niet volstaan.

Ik heb zelf waterkoeling en had dit alleen op de gpu en passieve blokjes op de memory, en je raad het al artifacts door doorbranding van het memory.

Ik heb geen ervaring deze luchtkoeling producten, maar de 6800GT is een heethoofd en zoals ik als eerste al zei die kaart een totale dekking nodig heeft, dus ik zou de zalman niet nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ikke_Niels op 26-09-2006 15:19 ]

User Error -- Please Replace User

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mighty Giesso schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:14:
[...]

Dat is altijd een makkelijk antwoord he :)

Ik vraag toch naar een reactie, en ervaringen hier mee
Toen ik op reply drukte stond dit er nog niet:
wie heeft er ervaringen met de coolers, en heeft advies voor of deze mijn kaart koel genoeg kan houden. Zelf gaat mijn voorkeur uit naar de zalman, maar koelt deze het geheugen wel genoeg?

Ben benieuwd naar jullie reactie
Maar in principe staat mijn antwoord gewoon: reviewers doen dit soort werk, juist zodat jij kunt beslissen welke je koopt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-09-2006 15:19 ]

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:29
Ik heb zelf een NV silencer5 op mn 6800GS gehad en die zou ik meteen weer nemen als ik een kaart had waar ie op paste. Simpelweg omdat het een outtakefan is. Die accelero spuugt al zn warme lucht richting t geheugen geloof ik en het is nogal een lelijk ding (persoonlijk, i know).

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Mighty Giesso

Mighty Giesso

Topicstarter
Ikke_Niels schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:17:
Je "MOET" een total coverage oplossing nemen, de zalman die je bovenaan heb staan zal niet volstaan.

Ik heb zelf waterkoeling en had dit alleen op de gpu en passieve blokjes op de memory, en je raad het al artifacts door doorbranding van het memory.

Ik heb geen ervaring deze luchtkoeling producten, maar de 6800GT is een heethoofd en zoals ik als eerste al zei die kaart een totale dekking nodig heeft, dus ik zou de zalman niet nemen.
Die zalman heb ik idd geleend van een collega van mij, en idd wat mij opvalt is dus dat de GPU wel goed cool is, maar het memory nog steeds erg heet is. Wat mag dat geheugen voor eeen temp hebben? En wanneer word het echt te heet?

Is dat een graad of 80???

En die NV Silencer 5, die heeft een outtake, maar pakt die je geheugen modules wel goed dan?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb hier zelf een Asus V9999/TD met daarop een Arctic Accelero X1. Moet zeggen, draait prima op GPU 400, RAM 875. 12pp, 6vp. De koeler is lekker stil en zorgt ervoor dat hij op een acceptabelle temperatuur blijft. Idle: GPU: 46, RAM: 48. Netjes toch. Het is wel een grote koeler hoor! Ik vind het zelf een monster.. :9

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/%7Eramdinrs/System/7800gtx6600gt.jpg

Gotta love it :p

Foto was genomen om het lengte verschil te laten zien tussen een 7800GTX en een 6600GT

Instagram / YouTube

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 13:20
Mighty Giesso schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:24:
[...]

Die zalman heb ik idd geleend van een collega van mij, en idd wat mij opvalt is dus dat de GPU wel goed cool is, maar het memory nog steeds erg heet is. Wat mag dat geheugen voor eeen temp hebben? En wanneer word het echt te heet?

Is dat een graad of 80???

En die NV Silencer 5, die heeft een outtake, maar pakt die je geheugen modules wel goed dan?
Uhm ik weet dat de gpu officieel 120 graden aankan (daarom is het ook een heethoofd) en normaal zo rond 70 graden zit (daarom kan je ook veel topics vind met als titel "is mijn 6800GT te warm" of soortgelijks"), maar voor het memory zou ik het niet weten.
Wat ik wel weet ik dat ik de gok niet weer zou nemen, zeker als je ook nog van plan bent om (mild) over te klokken is het onmogelijk om je memory passief (of zelfs niet) te koeler, zonder daar na een paar maanden last van te krijgen.

User Error -- Please Replace User

• Mighty Giesso

Mighty Giesso

Topicstarter
Hmmmm ik heb net gelezen dat de Artic X1 een goeie aankoop is, maar in die review staat niet of deze het geheugen ook goed mee koelt, terwijl volgens mij een NV Silencter V5 dit wel doet....

Kan iemand dit bevestigen??

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zoals sommigen in het topic al zeggen, je eigen inzet is wat gebrekkig. Wat heb je zelf al op een rijtje gezet? Voor- & nadelen van koelers? Al topics doorgenomen? Productsurveys doorgekeken?
Als je nou zit te twijfelen tussen 2/3 koelers en er echt totaal niet uit komt omdat 3 koelers ontzettend veel op elkaar lijken kan ik me voorstellen dat je een topic opent. Maar om gewoon "ervaringen" vragen is niet de bedoeling.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.