Toon posts:

WW voor c200k

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie mij per mail even laten weten wat mijn ww is voor "c200k"

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
http://tweakers.net/my.tnet/?action=passmailer :?
offtopic:
Waarom een wachtwoord weten van een bepaalde user? Volgens mij zitten de ww versleuteld (sha1/md5?) in de database, dus kan je ze niet decoderen. Met de passmailer kan je wel een nieuw wachtwoord krijgen ;)

[ Voor 69% gewijzigd door mithras op 26-09-2006 15:17 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt van mij een nieuw wachtwoord gekregen. De volgende keer (voor de lurkers is dit ook een reminder) kan je het beste de passmailer gebruiken als je je gebruikersnaam weet. Dan kan je zelf zorgen dat je een nieuw wachtwoord toegestuurd krijgt. Mocht dat op de een of andere manier niet werken of krijg je om wat voor reden geen wachtwoord, dan kan je altijd ons aan de mouw trekken voor een nieuw wachtwoord, ook als je frontpage-account een oud/ander mailadres heeft dan je huidige en die werkt niet (meer).
Mithras86 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:14:
offtopic:
Waarom een wachtwoord weten van een bepaalde user? Volgens mij zitten de ww versleuteld (sha1/md5?) in de database, dus kan je ze niet decoderen. Met de passmailer kan je wel een nieuw wachtwoord krijgen ;)
Als je het wachtwoord wil weten van je gebruikersaccount, dan genereert het systeem een ander werkend wachtwoord voor dat account en zet deze in de mail die je krijgt, waarna je met dat wachtwoord kunt inloggen. De passwords zitten uiteraard versleuteld in de database; het enige wat het inlogsysteem doet is het vergelijken van de hashwaarden die gegeneert wordt aan de hand van het door jou ingevoerde wachtwoord en de hash die al in de database staan. Is deze niet gelijk, dan kan je dus ook niet inloggen.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Robin schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:26:
Als je het wachtwoord wil weten van je gebruikersaccount, dan genereert het systeem een ander werkend wachtwoord voor dat account en zet deze in de mail die je krijgt, waarna je met dat wachtwoord kunt inloggen. De passwords zitten uiteraard versleuteld in de database; het enige wat het inlogsysteem doet is het vergelijken van de hashwaarden die gegeneert wordt aan de hand van het door jou ingevoerde wachtwoord en de hash die al in de database staan. Is deze niet gelijk, dan kan je dus ook niet inloggen.
Dat was mijn hele punt O-) Ik stelde het als een vraag, maar bedoelde dat ie zn oude pass niet terugkrijgt. Alleen een nieuw password kan krijgen en daarmee inloggen...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Passmailer dus :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Dit topic is gesloten.