Mijn probleem is dat ik geen waarde kan ophalen uit een dynamische dropdownlist.
Ik heb de volgende dropdownlist:
Dat staat in mn default.aspx. Als ik nu in de default.aspx.vb het volgende uitvoer:
Dan geeft hij niets terug. Nu heb ik gelezen dat dat komt doordat mn control dynamisch is. Maar de oplossing hiervoor heb ik niet kunnen vinden of begrijp ik niet helemaal. (weinig programmeer ervaring). Als ik wat hulp hiervoor kan krijgen zou ik dat erg waarderen
. Alvast bedankt
edit: eerste stukje code aangepast
Ik heb de volgende dropdownlist:
code:
1
2
3
4
5
| <asp:DropDownList ID="stationlist" runat="server" AutoPostBack="True" DataSourceID="dropdownSqlDataSource" DataTextField="idGMS" DataValueField="idGMS">
</asp:DropDownList>
<asp:SqlDataSource ID="dropdownSqlDataSource" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:GladheidConnectionString %>"
SelectCommand="SELECT DISTINCT [idGMS] FROM [verificatie] ORDER BY [idGMS]"> </asp:SqlDataSource> |
Dat staat in mn default.aspx. Als ik nu in de default.aspx.vb het volgende uitvoer:
code:
1
2
3
| Dim var As String
var = Me.stationlist.SelectedValue
Response.Write("deze waarde is geselecteerd:" & var) |
Dan geeft hij niets terug. Nu heb ik gelezen dat dat komt doordat mn control dynamisch is. Maar de oplossing hiervoor heb ik niet kunnen vinden of begrijp ik niet helemaal. (weinig programmeer ervaring). Als ik wat hulp hiervoor kan krijgen zou ik dat erg waarderen
edit: eerste stukje code aangepast
[ Voor 19% gewijzigd door DarkShadow op 26-09-2006 14:58 ]