Onstream USB30 onder W2K

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 19:56
Ik heb onlangs een Tapetreamer (USB30 van Onstream) gekregen. Nu wilde ik deze "even" aansluiten aan mijn PC met windows 2000.
Nu wordt het ding als nieuw USB apparaat herkent, maar heb ik er geen drivers voor. Windows wil het dan met zijn eigen usb.inf bestandje proberen en dit werkt niet.
Het apparaat komt als usb apparaat met een geel uitroepteken in apparaatbeheer te staan.

Nu heb ik al wat zitten zoeken en kwam ik op de site van Hastec de zogenaamde drivers tegen, echter deze willen niet installeren.

Jullie enig idee hoe je een Onstream USB30 externe tapestreamer onder Windows 2000 aan de praat kan krijgen?

(ik kwam er helaas achter dat Onstream failliet is gegaan..... en ik dus nu misschien met een prutsding zit wat het wel nog onder W98 doet.... :/ )

Please.... help!

[ Voor 12% gewijzigd door Charlie932 op 26-09-2006 13:45 ]

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Welke drivers heb je geprobeerd van Hastec en wat voor fout krijg je na het installeren?

Neem aan dat je deze hebt geprobeerd:http://www.hastec.nl/drivers/onstream/freecom_usb_driver_for_usb30.htm

Pvouput live

Verwijderd

Ik hoop inderdaad dat je het toestel gekregen hebt, want mijn ervaringen met dat toestel zijn niet al te denderend. Maar goed, ik heb hier nog een cd liggen met daarop Tapeware Ex, hierop staan er 2 bestandjes onder de map drivers die heb ik hier geplaatst. Maar weet nie of je daarmee verder kan

http://rapidshare.de/files/34503639/drivers.rar.html

• Charlie932
Ik heb inderdaad die Hastec drivers geprobeerd die Krypt aangeeft.

Maar ook meen ik de drivers van Nonkel Pleuris te hebben geprobeerd. Ik zal ze nog weleens proberen.
Dacht iets leuks te hebben, maar dat valt dus even vies tegen :(

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:04

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb in 2002/2003 op de technical support afdeling van Onstream gewerkt, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet echt overtuigd ben van de kwaliteit van de apparaten. (understatement)

Lang geleden voor me dus, maar...uit mijn hoofd:
Je moet eerst de driver van de Freecom kabel installeren, en daarna de Onstream Echo software om de tape als normale drive te kunnen accessen.

[ Voor 29% gewijzigd door DynaMikeY op 26-09-2006 16:00 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Charlie932
DynaMikey:
die driver van die freecomkabel installeren heb ik al grote moeite mee. Want zodra je in apparaatbeheer aangeeft de driver te willen updaten en je verwijst naar de juiste locatie, dan geeft windows aan een betere driver gevonden te hebben en wil die gaan gebruiken. Namelijk usb.inf

Of hij geeft aan dat er op de opgegeven locatie (drivers freecomkabel) geen apparaatgegevens zijn etc.....

Een brok ellende dus. :(

Daarbij begrijp ik ook uit jou verhaal dat je zowieso aan de Echo backup software vast zit? Je kan niet de backupsoftware van Windows 2000 server gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door Charlie932 op 26-09-2006 16:36 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar kun je die externe drive niet gewoon uit elkaar halen :? DIkke kans dat er gewoon een IDE driver in zit die je gewoon in je PC kunt hangen - net als ze vroeger met die externe CD-rom drivers deden :)
Biedt wellicht een oplossing :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Charlie932
Is te proberen... eerst nog maar even met wat drivertjes klooien, en anders... idd schroevendraaier erbij!! >:)

• Charlie932
Na veel gepruts is het ding bekend onder apparaatbeheer onder tapestations als Onstream DI-30.
Nu alleen eens uitvogelen of ik NT backup (standaard bij W2K) kan gebruiken als backup programma voor dit ding.

Het is een externe USB30 wat wil zeggen ADR cartridges van 30Gb. Nu heb ik er eentje van 50Gb, zou deze backward compatible zijn?

Wat een gepruts al met al met zo'n ding...... :X

Verwijderd

Ik geef je 1 tip:

Gooi dat apparaat zo snel mogelijk in de prullenbak.
Ik heb deze dingen vrij veel in het veld gezien en alleen maar ellende. Ook al krijg je ze aan de praat het is nooit voor lang. Tevens is het vaag zo dat restoren niet eens functioneert.

Mocht je het echt willen kun je het proberen met CA arcserve (demo op CA.com) back-up software.
Deze heeft geen Windows drivers nodig en spreekt het apparaat direct aan. Ik geef je echter nog geen garantie dat hij ondersteund wordt.
Pagina: 1