[ASP.NET2.0] Gewijzigde code wordt niet gecompileerd

Pagina: 1
Acties:

• De doorloper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 16:07
Ik ben mijzelf aan het inwerken in ASP.NET 2.0 (VS.NET2005) en heb een voorbeeldproject gedownload waarin ik e.e.a. heb gewijzigd om de performance met grote hoeveelheden data te kunnen testen. Nu treedt na het compilen van het geheel in de gemaakte website een javascript-error op die optreedt doordat op de server een string met unescaped quotes wordt gebruikt. Dat heb ik kunnen vaststellen, maar om dat op te lossen, moet ik dat stukje code wijzigen. En daar gaat het dus fout.
Wat ik ook in het bestand (een aspx-bestand, nieteen code-behind-bestand) verander, het heeft geen enkel effect op het resultaat na het compileren. Als ik echter het gewraakte aspx-bestand verwijder (oftewel hernoem), dan compileert de solution niet meer met de melding dat dat bestand niet kan worden gevonden. Wie weet hoe ik het voor elkaar krijgt dat wijzigingen in het aspx-bestand wel worden meegenomen? Als ik een cs-bestand (codebehind dus) van een ander aspx-bestand wijzig, wordt dat wel meegenomen in het resultaat. Heb al diverse google-acties erop zitten maar loop steeds vast in pagina's over precompiling etc., maar dat is hier m.i. niet het probleem.

Verwijderd

De aspx hoef je AFAIK niet te compileren, dat is gewoon de pagina die de codebehind aanroept. Als je daar de javascript aanpast en die daarna correct is, moet het gewoon werken hoor.

• De doorloper
Nou, dat heb ik dus gedaan, ik heb er als test nu staan "alert('poep');" maar de foutmelding verschijnt nog steeds. Als ik het hele bestand in commentaar zet en er 'aap' in zet, blijft dezelfde fout en zie ik bij debuggen de code die ik zojuist in commentaar heb gezet, maar dan niet in commentaar. Terwijl ik heb onderzocht dat die code verder nergens in de projectmap staat.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Kan het niet zijn dat je browser het document gecached heeft? Al eens geprobeerd een harde refresh in je browser te doen?

Skill is when luck becomes a habit.

• De doorloper
Helaas... Als ik de pagina in Firefox open, wordt geen foutmelding getoond (waarschijnlijk een of andere FF-setting), maar zie ik in de source wel de gewraakte code die ik had verwijderd terugkomen. En Ctrl-F5 in IE maakt ook geen verschil. Ik blijf doorzoeken in de hoop het geheel aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Open de aspx eens in een teksteditor, pas de javascript aan en open de pagina dan in je browser.

Anders ben je misschien de verkeerde aspx aan het aanpassen bijv...

Verwijderd

Hoe bekijk je je website? Bij een provider? Lokaal? Met IIS, of de bijgeleverde development server?
Normaal moet een wijziging in een aspx na het opslaan gelijk zichtbaar zijn bij een page-refresh, compileren is alleen nodig voor wijzigingen in .cs files.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 14:46 ]

• De doorloper
Lokaal met IIS en lokaal met de debugmogelijkheid van VS. Beide leveren hetzelfde resultaat. Overigens heb ik met een editor gezocht naar de gewraakte code en die blijkt in slechts 1 bestand voor te komen, dus ik kan moeilijk fout zitten wat betreft het bestand.
Ben nu maar iets anders aan het doen dat ook moet gebeuren: de sql-codes vervangen door beschikbare stored procedures :). Daarna kijk ik hier weer naar, want het moet wel worden opgelost.

• De doorloper
Argh :(. Ik bleek idd een ander bestand te editen. De code die ik moest hebben, zat in een gedownload component waarvan ik de source heb, en ik zat een stuk voorbeeldcode dat erbij zat te editen. In dat stuk voorbeeldcode komen dezelfde functies voor vandaar de verwarring. Een zoektocht naar het stukje code over de gehele C- en D-schijf brachten openbaar wat ik moest weten. Probleem opgelost dus. Bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Dat dacht ik inderdaad al :) Nou mooi dat het opgelost is!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De doorloper schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:34:
Argh :(. Ik bleek idd een ander bestand te editen. De code die ik moest hebben, zat in een gedownload component waarvan ik de source heb, en ik zat een stuk voorbeeldcode dat erbij zat te editen. In dat stuk voorbeeldcode komen dezelfde functies voor vandaar de verwarring. Een zoektocht naar het stukje code over de gehele C- en D-schijf brachten openbaar wat ik moest weten. Probleem opgelost dus. Bedankt voor het meedenken!
_O-

:D

Herkenbaar :')

vooral met een release/development website versie die nagenoeg identiek zijn
Pagina: 1