Public Windows XP shares ineens weg

Pagina: 1
Acties:

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 12:44
Hi,

Ik heb een XP bak in een WORKGROUP met wat public shares. Deze kan ik dan vanaf laptop en Xbox MediaCenter benaderen.

"Ineens" lukte dit niet meer, de xbox ziet nog wel de XP machine maar daarna komt de password vraag, ook als ik dan een Admin user/passw invul kom ik niet op de shares.

De shares zijn er nog wel, ik heb de XP firewall gecontroleerd, lokaal kan ik nog wel door de netwerkshares browsen. Via de laptop moet ik nog proberen. FTP verbinding lukt wel. Ook een directe share lokatie kan niet gemapt worden. Ik heb bestand en printerdeling op de netwerkinterface gecontroleerd. XBMC heb ik geupgrade, geen resultaat.

Is er een security patch uitgekomen die hier roet in het eten gooit? Wat moet er nog meer aan staan voor public shares? (Guest account niet dacht ik)

• jnr24
Update:

Ook op de laptop werkt het niet. Ik kan via het netwerk heel de bestands/printerdeling of de machine zelf niet benaderen. Lokaal op de machine werkt het wel.

Verwijderd

jnr24 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:07:
Update:

Ook op de laptop werkt het niet. Ik kan via het netwerk heel de bestands/printerdeling of de machine zelf niet benaderen. Lokaal op de machine werkt het wel.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik zoek naar een oplossing en las dit topic. heb je nog ondekt hoe je het kon oplossen? Ik hoor graag van je
vonbern@orange.nl

Verwijderd

draait de server service?

start, uitvoeren, services.msc "enter"

En dan ff de automatisch services controleren.

• jnr24
Ja "server" draait.

Verwijderd

Probeer eens nwlink ipx/spx/netbios compatible transport protocol te installeren.

properties van de netwerkkaart --> install --> protocol --> nwlink ipx/spx/netbios compatible transport protocol

Hierdoor had ik weer verbinding tussen mijn pc in hetzelfde netwerk en op een ander netwerk.

Ik hoop dat het werkt :)
Pagina: 1