Toon posts:

De grote DB-merge en het infoverzoek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het kort uit de doeken doen:
Op Tweakers.net en op GoT wordt altijd heel erg gewaarschuwd tegen het opgeven van wachtwoorden aan "derden".

Nu wordt mij door T.net/GoT gevraagd om mijn username en mijn wachtwoord op te geven. Op zich zie ik dat e.a. "te vertrouwen is", en ik begrijp het idee erachter dus opzich is e.a. niet een al te groot probleem. Maar zou het niet meer vertrouwen inboezemen om e.a. via een https / beveiligde verbinding te doen ?

Voorlopig nog niets ingevuld, maar wel mijn e-mail adressen gesynchroniseerd ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik verbaas me er ook over dat in het topic waar naar wordt verwezen ook helemaal geen update is met een recente datum.
De laatste update is uit 2004....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31

crisp

Devver

Pixelated

Geen bug, dus --> Lieve Adjes

maar bij deze: het verzoek komt echt van onszelf ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Oke :)
En wordt de pagina ook in https vorm aangeboden ?
Owja en wat gebeurd er met je userid eigenlijk ?
Hier op GoT heb ik als userid 4726 en op de Frontpage 9412.
Worden die nummers dan samengevoegd ofzo ? Of wat gebeurd ermee ?

[ Voor 60% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 26-09-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:46:
Maar zou het niet meer vertrouwen inboezemen om e.a. via een https / beveiligde verbinding te doen ?
Wat heeft een beveiligde verbinding voor meerwaarde als de normale logins niet "beveiligd" zijn en ook je ReactID als plain text altijd over het lijntje gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is gewoon niets aan het plan verandert sindsdien, dus een update kwa informatie is er niet. Behalve dan dat we nu de boel wat meer in werking gesteld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:02
De normale GoT/t.net-inlog procedure loopt toch ook niet via https? Waarom zou je het dan hier wel willen?

En dat er weinig recente info in staat, tja, de merge zit er wel aan te komen, aan steeds meer randvoorwaarden wordt voldaan, maar het loopt al wel even inderdaad :) Die pagina zelf zal sinds het online gaan ook niet echt meer bijgewerkt zijn, maar in de diverse topics erover valt nog wel info bij elkaar te harken. Zoek maar op merge in de "administratieve" fora :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:54:
En wordt de pagina ook in https vorm aangeboden ?
Jep, in fact hebben we de link zojuist aangepast naar de https-pagina :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 13-09 13:18
crisp schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:56:
[...]

Jep, in fact hebben we de link zojuist aangepast naar de https-pagina :)
En die heb ik gebruikt en hij riep: 't is gelukt! 8)

Goed werk weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

oke :)
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:54:
Owja en wat gebeurd er met je userid eigenlijk ?
Hier op GoT heb ik als userid 4726 en op de Frontpage 9412.
Worden die nummers dan samengevoegd ofzo ? Of wat gebeurd ermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat staat nou juist in dat topic uit 2004 ;)

Tweakers.net en GoT userbase merge *upd: 9-9-2004*

Maar ja, je krijgt straks een nieuw, ander id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:54:
[...]

Wat heeft een beveiligde verbinding voor meerwaarde als de normale logins niet "beveiligd" zijn en ook je ReactID als plain text altijd over het lijntje gaat?
Als jou opeens gevraagd wordt om ergens je e-mail op te geven dan kijk je toch ook eventjes extra goed, vooral in deze tijd waarin er wekelijks weer een bericht over gecopieerde pagina's in het nieuws is ?

De https is niet alleen persé een beveiliging, maar geeft ook een psychologisch effect; In zoverre dat het meer vetrouwen wekt dan gewoonweg een simpel verzoek :)

En voor een IT-mindend site als deze is er ook een mate van "voorbeeld-functie" in acht te nemen, vandaar deze "good practice" ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Die nummers verdwijnen afaik. Iedereen wordt op een grote stapel gegooid, er wordt gekeken welke accounts bij elkaar horen, er wordt bepaald wat de vroegste regdatum is van de twee, vervolgens wordt er gesorteerd op regdatum en gaan ze opnieuw nummeren.

Als ik het goed onthouden heb that is :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Dus als je nu nog een relatief laag nummer hebt houd je een laag nummer ? :+
Nou dan ga ik het maar eens invullen enzo ;)
En bij voorkeur profielerving...
Ik heb in beide profielen eigenlijk het zelfde staan.
Behalve dan dat het Frontpage profiel eerder geregistreerd is.
Maakt het dan nog uit ?

[ Voor 40% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 26-09-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Is dit nogsteeds 't zelfde plan als toen? Ik kan me herinneren dat er al meer te doen is geweest over een merge. Eigenlijk geen idee of die toen doorgevoerd is, mijn usernames zijn gelijk op GoT en T.net :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:48
kvind t ideaal >:) was mn t.net account met deze naam kwijt ( email adres weet ik niet meer enzo , dus eigenlijk alles )

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:59:
Als jou opeens gevraagd wordt om ergens je e-mail op te geven dan kijk je toch ook eventjes extra goed, vooral in deze tijd waarin er wekelijks weer een bericht over gecopieerde pagina's in het nieuws is ?
mja, alleen dat gaat hier niet helemaal op omdat die link juist van deze site zelf afkomstig was, maargoed.
De https is niet alleen persé een beveiliging, maar geeft ook een psychologisch effect; In zoverre dat het meer vetrouwen wekt dan gewoonweg een simpel verzoek :)
vind ik niet, https zorgt er alleen voor dat de data niet als plain tekst verstuurd wordt, maar meer dan dat is het niet. Juist als je je zo opstelt dat je niks vertrouwd zou je ook https niet vertrouwen (en terrecht)
En voor een IT-mindend site als deze is er ook een mate van "voorbeeld-functie" in acht te nemen, vandaar deze "good practice" ;) .
"good practice" zou het alleen zijn als ook het inloggen (versturen van passwords) via https gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
OkkE schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:21:
Is dit nogsteeds 't zelfde plan als toen? Ik kan me herinneren dat er al meer te doen is geweest over een merge. Eigenlijk geen idee of die toen doorgevoerd is, mijn usernames zijn gelijk op GoT en T.net :)
Er is maar 1 merge en die staat al 3 jaar op de planning ofzo :) Die is dus nog niet uitgevoerd. Dat je usernames gelijk zijn heb je zelf gedaan ofwel bij registratie ofwel door nickchanges :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:00:
Die nummers verdwijnen afaik. Iedereen wordt op een grote stapel gegooid, er wordt gekeken welke accounts bij elkaar horen, er wordt bepaald wat de vroegste regdatum is van de twee, vervolgens wordt er gesorteerd op regdatum en gaan ze opnieuw nummeren.

Als ik het goed onthouden heb that is :)
Dat heb je goed onthouden :)
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:04:
Dus als je nu nog een relatief laag nummer hebt houd je een laag nummer ? :+
Sterker nog, je kan zelfs omlaag gaan dan. Voor het forum ga ikzelf een stuk omlaag en voor de FP wat omhoog. Niet dat het wat uitmaakt, magoed :P
Behalve dan dat het Frontpage profiel eerder geregistreerd is.
Maakt het dan nog uit ?
Ja op zich wel. Het is voor ons natuurlijk handiger om zeker te weten dat we de accounts goed aan elkaar knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Dus dan zou ik het Frontpage profiel moeten kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:45:
Dus dan zou ik het Frontpage profiel moeten kiezen ?
Als ze allebei hetzelfde zijn maakt dat niks uit. De registratiedatum van het enkele account dat uiteindelijk overblijft is altijd de laagste van de twee, dus als je in januari 2004 een fp-account maakte en in december 2002 een voor het forum, krijg je uiteindelijk een account dat december 2002 als datum heeft en ook als zodanig gesorteerd wordt bij het uitdelen van nieuwe userids en bij het toekennen van nicknames (wat bij jou dus sowieso al geen probleem is omdat die al hetzelfde op de FP en het forum is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Oke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ACM schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:47:
[...]

Als ze allebei hetzelfde zijn maakt dat niks uit. De registratiedatum van het enkele account dat uiteindelijk overblijft is altijd de laagste van de twee, dus als je in januari 2004 een fp-account maakte en in december 2002 een voor het forum, krijg je uiteindelijk een account dat december 2002 als datum heeft en ook als zodanig gesorteerd wordt bij het uitdelen van nieuwe userids en bij het toekennen van nicknames (wat bij jou dus sowieso al geen probleem is omdat die al hetzelfde op de FP en het forum is).
Als ik nu m'n profielen bekijk op de in ABO genoemde testsites zie ik toch echt nog 2 verschillende registratiedata staan. Op de FP 5 maart 2003 en op GoT 24 oktober 2003.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
AtleX schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:51:
[...]

Als ik nu m'n profielen bekijk op de in ABO genoemde testsites zie ik toch echt nog 2 verschillende registratiedata staan. Op de FP 5 maart 2003 en op GoT 24 oktober 2003.
Misschien omdat jij nog niet bent gemerged? Verkeerd gelezen, my bad.

Ik heb ook nog steeds twee verschillende registratiedatums, maar wel een hoger (GoT-)id.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 26-09-2006 13:55 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En waar kan ik dat zien? Niet meer belangrijk dus.

[ Voor 40% gewijzigd door AtleX op 26-09-2006 13:54 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

AtleX schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:51:
Hmm, kan zijn dat ik bedacht heb dat alleen het uitdelen van de nieuwe id's en nicknames op basis daarvan ging, maar dat het niet nodig is die registratiedatum bij te werken.

Is voor mij ook al weer even geleden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Even voor de duidelijkheid, moet het nu nóg een keer, want ik kan me herinneren dat ik dit in het verleden ook al eens ingevuld heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Vroeg ik me ook net af...
Ik heb het voor alle zekerheid nog maar eens gedaan, maar kan krijg ik:
Het Tweakers.net-account is al gekozen bij een mergevoorkeur. Het GoT-acount is al gekozen bij een mergevoorkeur.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je je voorkeur in het verleden al hebt opgegeven, dan ben je er klaar voor. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
-NMe- schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:56:
Als je je voorkeur in het verleden al hebt opgegeven, dan ben je er klaar voor. :)
Ik denk dat hij bedoelt dat er een keuze gemaakt pretendeert te zijn, terwijl er 2x hetzelfde staat, maar dan met het andere account. En dat kan in principe niet als er een keuze gemaakt was :+ Dan zou de voorkeur óf naar de FP óf naar GoT gaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
-NMe- heeft nog een beetje een MOAM-hangover denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk eerder dat jullie mijn post niet begrijpen dan andersom. :P Die melding geeft gewoon aan dat beide accounts al opgegeven zijn bij het maken van een voorkeurskeuze voor de merge en dat je er dus klaar voor bent, AFAIK. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-09 22:17
Mja, zou misschien nog wel handig zijn om een bevestigingsmailtje te krijgen (op het mail-adres v/h voorkeur account). Dit voor iemands eigen administratie (en voor vergeetachtige mensen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
-NMe- schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:16:
Ik denk eerder dat jullie mijn post niet begrijpen dan andersom. :P Die melding geeft gewoon aan dat beide accounts al opgegeven zijn bij het maken van een voorkeurskeuze voor de merge en dat je er dus klaar voor bent, AFAIK. :P
Ja, maar dat kán toch niet? Want je moet een keuze maken tussen je T.net en je GoT-account. Dan kun je dus niet béiden opgeven lijkt me? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat er een voorkeur is opgegeven in het verleden. Vervolgens probeer je dat nog een keer te doen met dezelfde accounts, en dan krijg je dus die melding. Als ik nogmaals probeer te mergen krijg ik die melding ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
-NMe- schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:27:
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat er een voorkeur is opgegeven in het verleden. Vervolgens probeer je dat nog een keer te doen met dezelfde accounts, en dan krijg je dus die melding. Als ik nogmaals probeer te mergen krijg ik die melding ook. ;)
En ik zeg dat die melding niet klopt :P Niet wanneer je die melding krijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat er een foutje in het merge script geslopen is? Heb inmiddels een paar pogingen gedaan om mijn account te mergen. Echter krijg ik steeds als ik na het invullen op de knop "kies" klik bovenin de volgende warnings:

Warning: Missing argument 2 for merge() in /home/acm/public_html/dbmerge/merge.php on line 223

Warning: Wrong parameter count for mysql_query() in /home/acm/public_html/dbmerge/merge.php on line 1435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

Ik krijg dezelfde melding eronder staat nog:

prefs-query failed:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Flapietoetoe heeft hiervoor al een topic geopend zie ik net.

Trouwens, ik zal wel weer iets gemist hebben, maar van waar komt eigenlijk die plotse interesse in de merge? :? Topics ivm de merge duiken als paddestoelen uit de grond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 20:02
Ik krijg een foutmelding bij het verwerken van mijn logins (incl voorkeurslogin):

Warning: Missing argument 2 for merge() in /home/acm/public_html/dbmerge/merge.php on line 223

Warning: Wrong parameter count for mysql_query() in /home/acm/public_html/dbmerge/merge.php on line 1435

De logins had ik voor de zekerheid eerst nog gechecked door opnieuw in te loggen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
* ACM is aan het sleutelen om die pagina werkend te krijgen. Nog even volhouden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Kalief schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:51:
Ik krijg een foutmelding bij het verwerken van mijn logins (incl voorkeurslogin):

De logins had ik voor de zekerheid eerst nog gechecked door opnieuw in te loggen.
Anders moet je even de posts net boven je lezen? :?

[ Voor 81% gewijzigd door Fire69 op 26-09-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

Fire69 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:47:
Flapietoetoe heeft hiervoor al een topic geopend zie ik net.

Trouwens, ik zal wel weer iets gemist hebben, maar van waar komt eigenlijk die plotse interesse in de merge? :? Topics ivm de merge duiken als paddestoelen uit de grond!
Omdat het bij elke pagina bovenaan staat vermeld? :P

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:08:
[...]

Omdat het bij elke pagina bovenaan staat vermeld? :P
Mis ik iets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Anders ik wel...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mensen die in het verleden al eens een merge-voorkeur hebben opgegeven worden daar nu natuurlijk niet nogmaals op geattendeerd ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.mr-kn.nl/got9.JPG

;)

[ Voor 31% gewijzigd door Micha op 26-09-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 01:13

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

crisp schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:17:
[...]

Mensen die in het verleden al eens een merge-voorkeur hebben opgegeven worden daar nu natuurlijk niet nogmaals op geattendeerd ;)
Het is geweldig, dat ik daar niet aan gedacht heb (en dat ik übehaupt niet onthouden heb dat ik veertien jaar geleden al gemerged heb natuurlijk :) )

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29

Dido

heforshe

Osiris schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:00:
Ik denk dat hij bedoelt dat er een keuze gemaakt pretendeert te zijn, terwijl er 2x hetzelfde staat, maar dan met het andere account. En dat kan in principe niet als er een keuze gemaakt was :+ Dan zou de voorkeur óf naar de FP óf naar GoT gaan lijkt me.
Nederlands is een moeilijke taal kennelijk? :)
Het Tweakers.net-account is al gekozen bij een mergevoorkeur. Het GoT-acount is al gekozen bij een mergevoorkeur.
Daar staat toch niet twee keer hetzelfde?

Stel: ik heb D1do op de FP, Did0 op GoT. Daarnaast bestaan op de FP D1d0 en op GoT Dido, maar die zijn niet van mij.

Ik ga mergen, ik kies D1do en Did0 als accounts om te mergen. De eigena(a)r(en) van D1d0 en Dido heeft dat nog niet gedaan. Situatie is dus als volgt:
FP D1do: al gekozen bij een mergevoorkeur.
FP D1d0: nog niet gekozen bij een mergevoorkeur.
Gt Did0: al gekozen bij een mergevoorkeur.
Gt Dido: nog niet gekozen bij een mergevoorkeur.

Als ik dan weer met D1do/Did0 probeer te mergen is het toch niet zo gek dat ik de melding krijg dat die beide accounts al een gekozen zijn :?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Osiris schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:25:
Ja, maar dat kán toch niet? Want je moet een keuze maken tussen je T.net en je GoT-account. Dan kun je dus niet béiden opgeven lijkt me? 8)7
Stel je hebt Osiris op de FP aan Osiris op GoT gemerged. Zowel Osiris en Osiris zijn dan al opgenomen bij een merge-voorkeur, aan elkaar dan toevallig ;)

Je maakt een keuze welke van de twee uiteindelijk je profiel/wachtwoord/etc bepaald, maar daarom zijn het nu nog wel twee losse accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:17:
[...]

t.net is slimmer dan ik dacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 13:08

MAZZA

Barbie is er weer!

De merge :') De lokale Duke Nukem Forever ;)

Is dat nieuwe id trouwens een 'wilde' gok dat er waarschijnlijk bijstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MAZZA schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:11:
Is dat nieuwe id trouwens een 'wilde' gok dat er waarschijnlijk bijstaat?
Nee, dat zit behoorlijk in de buurt. Zeker met zo'n id als het jouwe verwacht ik niet dat je nog veel opschuift. Maar er is wel een "run" (alles is relatief) op de voorkeur-pagina gekomen sinds we die melding hebben staan, dus het kan ook nog zomaar ineens 100 opschuiven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Damn, 't is erg om toe te geven, maar dat ding check ik dus echt NOOIT! :P

Nu weet ik dus wel dat mijn ID 4000 omhoog gaat. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Wellicht een domme vraag... maar
Hoezo 2 gebruikersnamen en wachtwoorden? Ik heb me maar 1x geregistreerd, en gebruik hetzelfde paswoord en usernaam overal? zowel de frontpage als het forum?

Dus ik moet niks invullen bij dat merge-ding?

of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn entry die ik inmiddels een jaar of 3 geleden ingevuld heb, graag verwijderen.

Kan dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

0X55AA: Je kán nu niet één keer geregistreerd hebben. Op het moment hebben de frontpage en het forum namelijk twee verschillende systemen daarvoor. Je kan natuurlijk wel met dezelfde username / pass geregistreerd zijn :) . Maar je hebt jezelf dus gegarandeerd twéé keer geregistreerd.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:23:
Ik wil mijn entry die ik inmiddels een jaar of 3 geleden ingevuld heb, graag verwijderen.

Kan dit ook?
Door in Schop een Modje een verzoek te plaatsen met alle benodigde gegevens kan dat ongetwijfeld voor elkaar krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Harm op 26-09-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan dit ook?
Voor zover ik weet gaat dit lastig worden, in verband met posts die al met dat account gedaan zijn. Ding wordt waarschijnlijk op inactief gezet (zo had ik ooit 4 accounts op de FP gezien er nogal wat fout was gegaan met e-mailadressen enzo :P). Imiddels heb ik er weer 1tje en zijn die andere mooi op ia gezet (maar ze zijn dus niet verwijdert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Terw_Dan: Ik neem aan dat /me het heeft over de merge entry, en níet over het verwijderen van een oude account :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Kan dit ook?
Ik kan geen voorkeur vinden waar het userid van grizzlybeer in voorkomt, kun je misschien ven wat specifieker zijn? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:52:
[...]

Ik kan geen voorkeur vinden waar het userid van grizzlybeer in voorkomt, kun je misschien ven wat specifieker zijn? :)
Zie DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:18

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

-NMe- schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:56:
En dat is werkelijk hulde _O_ want ik heb werkelijk geen idee meer wat mn nick daar zou moeten zijn uberhaupt.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
JHS schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:24:
0X55AA: Je kán nu niet één keer geregistreerd hebben. Op het moment hebben de frontpage en het forum namelijk twee verschillende systemen daarvoor. Je kan natuurlijk wel met dezelfde username / pass geregistreerd zijn :) . Maar je hebt jezelf dus gegarandeerd twéé keer geregistreerd.
Dat wist ik niet eens :d Dus gewoon mergen met 2x hetzelfde, komt in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een technische vraag over de merge:

Welke parameters worden gebruikt om te bepalen welke users gemerged gaan worden?

Ik kan me zelf voorstellen dat dit in ieder geval zijn:

- door de user ingegeven entries (opgegeven voorkeuren)
- e-mail adressen

Of zijn er meer parameters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:57:
Even een technische vraag over de merge:

Welke parameters worden gebruikt om te bepalen welke users gemerged gaan worden?

Ik kan me zelf voorstellen dat dit in ieder geval zijn:

- door de user ingegeven entries (opgegeven voorkeuren)
- e-mail adressen

Of zijn er meer parameters?
Nee, that's it. Op basis van andere gegevens kan niet met 100% zekerheid verondersteld worden dat het dezelfde user betreft.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:07:
Nee, that's it. Op basis van andere gegevens kan niet met 100% zekerheid verondersteld worden dat het dezelfde user betreft.
De abonnee-gegevens zijn er ook nog. Maar die hebben toch doorgaans al de merge-voorkeur opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:26:
De abonnee-gegevens zijn er ook nog. Maar die hebben toch doorgaans al de merge-voorkeur opgegeven.
Maar ik ga er na Crisp zijn antwoord dus van uit dat deze niet gebruikt zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:32:
[...]

Maar ik ga er na Crisp zijn antwoord dus van uit dat deze niet gebruikt zullen worden.
Het punt met de abonnee-gegevens is dat er geen uitgesproken voorkeur voor handen is, dus in het geval van afwijkende data (nick, email-adres) hebben we dan een probleem.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:41:
Het punt met de abonnee-gegevens is dat er geen uitgesproken voorkeur voor handen is, dus in het geval van afwijkende data (nick, email-adres) hebben we dan een probleem.
Perfect, dit is precies het antwoord dat ik zocht.

Zo worden abbo's (ten opzichte van niet-abbo's) dus niet achtergesteld (qua keuzevrijheid) bij de merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wat gebeurt er trouwens met de accounts die niet gemerged kunnen worden? ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die óf op de FP, óf op GoT geregged zijn, of niet te achterhalen is wie bij wie hoort als er geen voorkeur opgegeven wordt.. Krijgen die bij een eerstvolgende bezoek een keuze om accounts te linken, worden die accounts aangemaakt op de fp/forum?

Want het lijkt me dat er nog een HOOP van dit soort users zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Accounts die niet gemerged kunnen worden, komen los in de DB te staan. Als je PietA op de FP heet en PietB op GoT en je geeft geen voorkeur door én je kan niet gemerged worden, heb je na de merge dus twee accounts. Daarvan zal er een geband worden als dit bekend wordt en de ander mag je blijven gebruiken. Als de merge eenmaal is doorgevoerd kunnen er niet alsnog accountmerges gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo? In de discussie tot nu toe was nergens naar voren gekomen dat je geen 2 accounts meer mag hebben.

Ik ben abbo en wil graag 2 verschillende namen houden. Dit dacht ik te bereiken met verschillende e-mail adressen.

Maar als abbo kom je denk ik zo-wie-zo in de problemen bij het verlengen van het abbo, tot nu toe kon je je naam op GoT en FP opgeven, nu zal er waarschijnlijk maar 1 hokje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 12:38

Sherlock

No Shit

Harm schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:04:
Accounts die niet gemerged kunnen worden, komen los in de DB te staan. Als je PietA op de FP heet en PietB op GoT en je geeft geen voorkeur door én je kan niet gemerged worden, heb je na de merge dus twee accounts. Daarvan zal er een geband worden als dit bekend wordt en de ander mag je blijven gebruiken. Als de merge eenmaal is doorgevoerd kunnen er niet alsnog accountmerges gedaan worden.
En als je dus alleen PietA hebt kun je deze na de merge bij t.net en GoT gebruiken?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:08:
Hoezo? In de discussie tot nu toe was nergens naar voren gekomen dat je geen 2 accounts meer mag hebben.
maar dat is toch wel logisch? het wordt gemerged waardoor je op beide "sites" dezelfde username/password gebruikt. Zodra je dan twee accounts wilt hebben dan heb je een kloontje wat nooit toegestaan is geweest :)
Ik ben abbo en wil graag 2 verschillende namen houden. Dit dacht ik te bereiken met verschillende e-mail adressen.
Waarom zou je twee namen willen hebben? is toch alleen maar verwarrend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat er toch om dat ik vraag of de vrijheid er is om 2 namen te houden? Als dat niet kan hoor ik het graag van de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Just checking: Ik heb ooit mijn mergevoorkeuren opgegeven, maar sindsdien wel zowel op GoT als op de FP een nickchange gedaan. Ik neem aan dat die mergevoorkeuren op userid opgeslagen zijn? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Xander schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:05:
Just checking: Ik heb ooit mijn mergevoorkeuren opgegeven, maar sindsdien wel zowel op GoT als op de FP een nickchange gedaan. Ik neem aan dat die mergevoorkeuren op userid opgeslagen zijn? :+
Ja, de merge-voorkeur is op userID.. Bedenk wel dat de voorkeur voor een bepaalde nickname wel is blijven staan, dus mocht je nu nog steeds twee verschillende accountnamen hebben, wordt de nickcname van het account welke je toendertijd als 'voorkeursaccount' had het eerst aangehouden (maar ik denk niet dat dat snel een probleem zal zijn)
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:03:
Het gaat er toch om dat ik vraag of de vrijheid er is om 2 namen te houden? Als dat niet kan hoor ik het graag van de crew.
Nee, dat is helaas gewoonweg niet mogelijk. Je nickname wordt voor zowel de FP als GoT gebruikt.
Het is sowieso én op GoT als op de FP niet toegestaan om 'kloons' te hebben, enkel kon daar nooit tussen FP en GoT vergeleken worden, iedereen had 'twee' accounts...
na de merge is het niet toegestaan om met twee accounts actief te zijn, en gelden de FP én GoT als één site.
Sherlock schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:13:
[...]

En als je dus alleen PietA hebt kun je deze na de merge bij t.net en GoT gebruiken?
waarschijnlijk wel, maar je zou als nadeel kunnen hebben dat _als PietA al bestond op de FP en deze persoon heeft wel zijn mergevoorkeur ingegeven en zijn FP-account als voorkeuraaccount ingesteld, hij waarschijnlijk aanspraak kan doen op zn nick..

Dus het heeft zeker zin om desnoods nu een FP-account te registreren of een oudere account 'op te zoeken' en je merge-voorkeur wel aan te geven.
Dat kan betekenen dat je wél in zo'n geval je nick kunt behouden.

[ Voor 52% gewijzigd door RM-rf op 29-09-2006 13:34 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
:P andere lastige vraag, wederom puur nieuwsgierigheid.

Wat nou als er op GoT een user is met de naam PietA, active, en op de FP ook, maar deze twee níets met elkaar te maken hebben? Is het dan een kwestie van 'die het eerst komt, die het eerst maalt' m.b.t. de merge-voorkeur-site, of zijn hier andere oplossingen voor verzonnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

RedXraD schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:34:

Wat nou als er op GoT een user is met de naam PietA, active, en op de FP ook, maar deze twee níets met elkaar te maken hebben? Is het dan een kwestie van 'die het eerst komt, die het eerst maalt' m.b.t. de merge-voorkeur-site, of zijn hier andere oplossingen voor verzonnen? :)
zoals crisp in "De grote DB-merge en het infoverzoek" al aangaf:

er wordt enkele gekeken naar opgegeven voorkeuren in acm's merge-pagina en daarnaast naar accounts die hetzelfde emailadres hebben....

als beide accounts bv wel aangegeven zijn in de merge-voorkeur pagina is het de oudste registratiedatum die bepaald wie de gewenste nick mag hebben, als er een overlap zou zijn (ik weet niet of dit voorkomt in de als laatste uitgevoerde 'test-merge')

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:28:
Nee, dat is helaas gewoonweg niet mogelijk. Je nickname wordt voor zowel de FP als GoT gebruikt.
Het is sowieso én op GoT als op de FP niet toegestaan om 'kloons' te hebben, enkel kon daar nooit tussen FP en GoT vergeleken worden, iedereen had 'twee' accounts...
Na de merge is het niet toegestaan om met twee accounts actief te zijn, en gelden de FP én GoT als één site.
OK, duidelijk. Dan ga ik een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:08:

Maar als abbo kom je denk ik zo-wie-zo in de problemen bij het verlengen van het abbo, tot nu toe kon je je naam op GoT en FP opgeven, nu zal er waarschijnlijk maar 1 hokje zijn.
correct. Sowieso zal slechts 1 profiel abo-status hebben.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:41:
Ze worden wel gebruikt, maar komen na de uitgesproken voorkeur. Op die manier weten we dus wel dat die twee accounts bij elkaar horen, maar niet welke voorkeur er was en wordt dus de default (got) aangehouden. Als er wel een voorkeur opgegeven was gaat die uiteraard voor :)
De twee accounts van het abonnement blijven dan wel bij elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 29-09-2006 15:17 ]

Pagina: 1