Toon posts:

Default font wijzigen d.m.v. Group Policy in Office

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al even een tijdje aan het zoeken naar de mogelijkheid om één standaard font in te stellen voor Office.

Het is de bedoeling om één sjabloon te maken voor het gehele bedrijf, waarbij er standaard gebruik gemaakt gaat worden van één sjabloon met het daarbij behorende font. Ze mogen dus ook geen fonts meer veranderen.

Ik heb inmiddels bij Microsoft de ork.exe gepakt, en bekeken.
Kan allerlei instellingen wijzigen, maar niet het standaard font.

Wel heb ik kunnen vinden om het font-object in de menubalk te achterhalen en zo te disabelen: http://office.microsoft.c...tance/HA011402401033.aspx

Helaas werkt dit niet echt bij mij... :(

Heeft iemand hier ervaring mee? Óf heeft iemand een betere suggestie om dit op te lossen?

tnx alvast!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
De normal.dot aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou een oplossing kunnen zijn, maar daarmee kunnen ze nog wel het 'één en ander wijzigen qua lettertype, en dat wil ik dus ook disabelen.

Lijkt mij toch wel via GPO op te lossen zijn....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij is dit inderdaad niet mogelijk - je default font settings (net zoals de toolbars e.d.) zitten in je normal.dot, wat je dus eventueel zou kunnen doen is een normal.dot maken waarbij de font-selectie toolbar en menu en dergelijke weggehaald zijn?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:42:
Volgens mij is dit inderdaad niet mogelijk - je default font settings (net zoals de toolbars e.d.) zitten in je normal.dot, wat je dus eventueel zou kunnen doen is een normal.dot maken waarbij de font-selectie toolbar en menu en dergelijke weggehaald zijn?
Ik heb even geprobeerd om die Normal.dot aan te passen, en dat werkt idd goed. Toolbars etc kun je weghalen en een font kan ingesteld worden, maar dan is het alsnog vrij eenvoudig om die toolbars terug te zetten.
Opzich is dat een goed id om die Normal.dot aan te passen. Bij het inlogscript plaats ik het Normal.dot elke keer dan in de gebruikersdir.

Maar de gebruiker kan dan wel weer de toolbars laten showen, en dan dus weer de boel wijzigen. Kan dit ook "verboden" worden?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Zijn er geen ADM files beschikbaar voor office, en zoja wat kan je daar instellen?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:52:
Zijn er geen ADM files beschikbaar voor office, en zoja wat kan je daar instellen?
ja die zijn beschikbaar. Je kunt daar o.a. toolbars disabelen. Ze geven daar de veel gedisabelde toolbars weer, en andere kun je disabelen via hun ID. Achter dit ID kan ik dus niet komen.

zie: http://office.microsoft.c...tance/HA011402401033.aspx

• elevator
  • Niet online

elevator

Hoewel ik persoonlijk denk dat het tijd wordt dat je mensen gewoon opvoed - staat hoe je zo'n ID opzoekt ook uitgelegd onder het kopje "Finding control IDs in Visual Basic for Applications" toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:20:
Hoewel ik persoonlijk denk dat het tijd wordt dat je mensen gewoon opvoed - staat hoe je zo'n ID opzoekt ook uitgelegd onder het kopje "Finding control IDs in Visual Basic for Applications" toch? :)
ja en dat lukt dus niet :)

edit: zowel opvoeden als dat ID tevoorschijn krijgen werkt niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 15:52 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Dan zal je vooral dat laatste even moeten toelichten - wat lukt er precies niet?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:11:
Dan zal je vooral dat laatste even moeten toelichten - wat lukt er precies niet?
Het lukt mij niet om via de VB code de ID's van de toolbar elementen te krijgen :?

edit: de vb code die gebruikt wordt als voorbeeld

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 08:54 ]

Pagina: 1