Celeron maakt fouten boven de 66 mhz FSB:(

Pagina: 1
Acties:

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 23:03

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Eej...
Ik heb een celly 533 en ben druk bezig met overklokken. Eerst kon ik hem wel op 75 mhz zetten, maar dan begon mijn pc te flippen, registry crashes, program errors.
Ik dacht dat het aan mijn brakke slot convertor lag, dus ik heb een nieuwe gekocht. Die is voor maximaal 133 mhz FSB.
Ding erin gezet, FSB op 75. Weer erros. Registry crash :(
Weet iemand wat het probleem?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Is het een Celeron 1 (2.0 V) of een Celeron 2 (1.5-1.7 V)?
Een celeron 1 kan vrijwel nooit harder dan 600 MHz lopen. En daar zit je met 8*75 mhz precies op, dus ik denk dat ie het net niet trekt. Misschien kun je proberen het voltage iets te verhogen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou ook je DMA van je HD even uitvinken..

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Als je een PGA versie heb van de 533 denk ik niet dat je 'em ook op 75 mhz zal krijgen.

Als je een FCPGA versie heb maak je een redelijke kans om zelfs 100+ te halen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Heeel waarschijnlijk heb je een celeron 1 en hij boot dus gewoon op 75 Mhz bus (wees blij). Heel waarschijnlijk kun je hem dan wel met een voltage verhoging van 0ngveer 0.2 V wel stabiel krijgen (via de slotket), maar ik denk niet dat veel hoger wil, dan moet je al een celeron 2 gaan kopen :(

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Ik heb dus een Celly 533 PGA, dus deel I
Ik had eerst een 366 en die maakte ook fouten boven de 66 mhz FSB...er is dus iets in mijn systeem dat boven de 66 mhz in combinatie met een celly fouten gaat maken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

ik heb 2 van die PPGA cellies..werken goed hoor..als je met je poten van de FSB snelheid afblijft..dus OC-en helaas:( *snik*

• Ids
  • Laatst online: 29-07 20:56

Ids

Heb je er nog geheugen uit de oertijd in zitten??? 66Mhz geheugen bedoel ik dus...

Verwijderd

nee gewoon mem op 100mzh..rare dinge die 533 cellies..

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Kon die 366 op 100 lopen?

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Ik heb allemaal 100 mhz geheugen.
Die celly 366 kon niet boven de 75 vanwege de slotconvertor die dat niet trok. OP 75 mhz maakte ie fouten. Ik heb later mijn 366 vervangen door een 533. Die draait nu op 66 mhz, gaat prima. Maar weer als ik hem hoger zette dan 66 dan ging ie fouten maken.
Dus ik heb een nieuwe slotconvertor gekocht die tot max 133 mhz gaat. Ik probeerde 83 mhz voor de celly 533, de pc bootte, maar weer ging de processor fouten maken..
Ideeen iemand?
Mijn config:
Aopen AX6bc (440bx)
Slot convertor (max 133 mhz)
128 mb intern (100 mhz)
Hercules 3d Prophet SE (g 256)
4,3 gb seagate
13,0 gb quantum

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53
Dus op 75 Mhz fsb gaat ie vaag doen. Dat had ik ook, maar dat had (bleek later) een heel andere oorzaak, namelijk de PCI snelheid.

Er zit op mijn mobo een jumpertje waarmee je de PCI kan vastzetten op 33Mhz. het mobo berekent dat zelf de divider (normaal fsb/2 of fsb/3). Blijkbaar gaf dat timingfouten. Ik heb dat jumpertje toen uitgezet, dus nu draait de PCI op 37.5 Mhz en de FSB op 75Mhz. Het systeem draait nu stabiel

Catch a smile out there!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Ik heb helaas niet zo'n jumper op mijn mobo zitten, wel eentje voor mijn AGP, maar niet voor mijn PCI bus. Ach...jammer dan...Ik ga binnenkort toch zo'n, vanwege de verlaagde prijs, goedkope Pentium III kopen. Dag celly...welkom III.

Verwijderd

mijn celly 400 maakt ook fouten als ik hem tever overklok b.v 400@600

dan vergeet ie dinge

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
vaag dat je die 366 ook niet op 100 kreeg.
Ik dacht nl. dat die 366 bijna een 100% overklok score hadden

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 08:45 schreef Kanarie het volgende:
Ik heb allemaal 100 mhz geheugen.
Die celly 366 kon niet boven de 75 vanwege de slotconvertor die dat niet trok. OP 75 mhz maakte ie fouten. Ik heb later mijn 366 vervangen door een 533. Die draait nu op 66 mhz, gaat prima. Maar weer als ik hem hoger zette dan 66 dan ging ie fouten maken.
Dus ik heb een nieuwe slotconvertor gekocht die tot max 133 mhz gaat. Ik probeerde 83 mhz voor de celly 533, de pc bootte, maar weer ging de processor fouten maken..
Ideeen iemand?
Mijn config:
Aopen AX6bc (440bx)
Slot convertor (max 133 mhz)
128 mb intern (100 mhz)
Hercules 3d Prophet SE (g 256)
4,3 gb seagate
13,0 gb quantum
duh die proc heeft een mp van 8
8x83=664
die proc heeft een mendocino core die op een max zit van ongeveer 600 Mhz sommige kunnen wel iest verder zoals 20 mhz maar jij zit er nu 64 over heen dat kan hij niet goed en maakt hij fouten. dus zet hem maar op 75

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
duh die proc heeft een mp van 8
8x83=664
die proc heeft een mendocino core die op een max zit van ongeveer 600 Mhz sommige kunnen wel iest verder zoals 20 mhz maar jij zit er nu 64 over heen dat kan hij niet goed en maakt hij fouten. dus zet hem maar op 75
Zoals ik al zei..maakt ie op 75 mhz ook fouten. :) ff goed lezen :P

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 18:55 schreef Kanarie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei..maakt ie op 75 mhz ook fouten. :) ff goed lezen :P
je zij net dat het aan je converter ligt dus
dus dat probleem heb je zelf al opgelost ik had het over die fsb van 83

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Nee..ik heb niet gezegd dat de slot convertor het probleem oplostte. Zelfs niet voor de 75 mhz.
Alleen op 66 mhz draait mijn celly zonder fouten. Zowel mijn oude als nieuwe celly hadden dit probleem.
De nieuwe slot convertor laat mijn nieuwe celly niet stabiel draaien op 75 mhz.
Mijn oude celly draait helemaal niet meer..die doet nu dienst als sleutelhanger :)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Hoezo celeron 1 geen goed overklokker? Wie zei dat nu weer? De celeron 300a ging bijna altijd op de 450 en 504 was geen uitzondering. Dat was ongeveer net zo snel in spellen als de P2-450 die 1700 piek kosten en die celeron 200.
De 333 is hetzelfde, maar het risico was groter dat je hem niet op de 500/100fsb zou krijgen. En als ie dat niet haalde, zat je waarschijnlijk met 83mhz opgescheept. De meeste moederborden hadden nog nix tussen de 83 en 100. (de be6, bh6 rev1.1+ wel, maar dat moeten ongeveer de eerste geweest zijn) De Celeron 366 trok bijna altijd de 550. En mijn eigen celeron 400 bleef steken op 570. De hogere celerons zijn wel brak door de hogere multipliers. Is hetzelfde bij de celly 2 serie. Je krijg een 766 ook niet op 100fsb zonder heel veel mazzel en koeling.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Ik heb het nu opgegeven. Jammer dan...Celly's boven de 66 mhz werken niet samen met mijn systeem op 1 of andere manier.
Terwijl ik toch echt een mobo heb wat 100 mhz aan moet kunnen....misschien is ie door bijna 2 jaar op 66 mhz te draaien een beetje lui geworden :)
FF op zijn butt kicken door mijn celly 533 ff op 133 te laten gloeien :)
Ik heb hier toch nog een extra celly 533 liggen van een vriend van me die dacht dat ie stuk was >:)

Pagina: 1