We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Een celeron 1 kan vrijwel nooit harder dan 600 MHz lopen. En daar zit je met 8*75 mhz precies op, dus ik denk dat ie het net niet trekt. Misschien kun je proberen het voltage iets te verhogen?
Als je een FCPGA versie heb maak je een redelijke kans om zelfs 100+ te halen.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Verwijderd
Ik had eerst een 366 en die maakte ook fouten boven de 66 mhz FSB...er is dus iets in mijn systeem dat boven de 66 mhz in combinatie met een celly fouten gaat maken.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Die celly 366 kon niet boven de 75 vanwege de slotconvertor die dat niet trok. OP 75 mhz maakte ie fouten. Ik heb later mijn 366 vervangen door een 533. Die draait nu op 66 mhz, gaat prima. Maar weer als ik hem hoger zette dan 66 dan ging ie fouten maken.
Dus ik heb een nieuwe slotconvertor gekocht die tot max 133 mhz gaat. Ik probeerde 83 mhz voor de celly 533, de pc bootte, maar weer ging de processor fouten maken..
Ideeen iemand?
Mijn config:
Aopen AX6bc (440bx)
Slot convertor (max 133 mhz)
128 mb intern (100 mhz)
Hercules 3d Prophet SE (g 256)
4,3 gb seagate
13,0 gb quantum
Er zit op mijn mobo een jumpertje waarmee je de PCI kan vastzetten op 33Mhz. het mobo berekent dat zelf de divider (normaal fsb/2 of fsb/3). Blijkbaar gaf dat timingfouten. Ik heb dat jumpertje toen uitgezet, dus nu draait de PCI op 37.5 Mhz en de FSB op 75Mhz. Het systeem draait nu stabiel
Catch a smile out there!
Verwijderd
dan vergeet ie dinge
Ik dacht nl. dat die 366 bijna een 100% overklok score hadden
Mooi is een woord van 3 letters .......AMD
Verwijderd
duh die proc heeft een mp van 8Op woensdag 31 januari 2001 08:45 schreef Kanarie het volgende:
Ik heb allemaal 100 mhz geheugen.
Die celly 366 kon niet boven de 75 vanwege de slotconvertor die dat niet trok. OP 75 mhz maakte ie fouten. Ik heb later mijn 366 vervangen door een 533. Die draait nu op 66 mhz, gaat prima. Maar weer als ik hem hoger zette dan 66 dan ging ie fouten maken.
Dus ik heb een nieuwe slotconvertor gekocht die tot max 133 mhz gaat. Ik probeerde 83 mhz voor de celly 533, de pc bootte, maar weer ging de processor fouten maken..
Ideeen iemand?
Mijn config:
Aopen AX6bc (440bx)
Slot convertor (max 133 mhz)
128 mb intern (100 mhz)
Hercules 3d Prophet SE (g 256)
4,3 gb seagate
13,0 gb quantum
8x83=664
die proc heeft een mendocino core die op een max zit van ongeveer 600 Mhz sommige kunnen wel iest verder zoals 20 mhz maar jij zit er nu 64 over heen dat kan hij niet goed en maakt hij fouten. dus zet hem maar op 75
Zoals ik al zei..maakt ie op 75 mhz ook fouten.duh die proc heeft een mp van 8
8x83=664
die proc heeft een mendocino core die op een max zit van ongeveer 600 Mhz sommige kunnen wel iest verder zoals 20 mhz maar jij zit er nu 64 over heen dat kan hij niet goed en maakt hij fouten. dus zet hem maar op 75
Verwijderd
je zij net dat het aan je converter ligt dusOp woensdag 31 januari 2001 18:55 schreef Kanarie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei..maakt ie op 75 mhz ook fouten.ff goed lezen
dus dat probleem heb je zelf al opgelost ik had het over die fsb van 83
Alleen op 66 mhz draait mijn celly zonder fouten. Zowel mijn oude als nieuwe celly hadden dit probleem.
De nieuwe slot convertor laat mijn nieuwe celly niet stabiel draaien op 75 mhz.
Mijn oude celly draait helemaal niet meer..die doet nu dienst als sleutelhanger
De 333 is hetzelfde, maar het risico was groter dat je hem niet op de 500/100fsb zou krijgen. En als ie dat niet haalde, zat je waarschijnlijk met 83mhz opgescheept. De meeste moederborden hadden nog nix tussen de 83 en 100. (de be6, bh6 rev1.1+ wel, maar dat moeten ongeveer de eerste geweest zijn) De Celeron 366 trok bijna altijd de 550. En mijn eigen celeron 400 bleef steken op 570. De hogere celerons zijn wel brak door de hogere multipliers. Is hetzelfde bij de celly 2 serie. Je krijg een 766 ook niet op 100fsb zonder heel veel mazzel en koeling.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Terwijl ik toch echt een mobo heb wat 100 mhz aan moet kunnen....misschien is ie door bijna 2 jaar op 66 mhz te draaien een beetje lui geworden
FF op zijn butt kicken door mijn celly 533 ff op 133 te laten gloeien
Ik heb hier toch nog een extra celly 533 liggen van een vriend van me die dacht dat ie stuk was